כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תחקיר תאונת קיר הטיפוס

מנהלי המתחם מוסרים את גרסתם לארוע

בשבוע שעבר דיווחנו לכם כאן על תאונה שהתרחשה בקיר הטיפוס בפארק פרס בחולון.

בתאונה דווח מאיחוד והצלה על  "נער בן 16 שלדברי עוברי אורח נפל מקיר טיפוס בפארק ובעקבות כך נפצע באורח בינוני".

כעת מנהלי המתחם של קיר הטיפוס פנו למערכת כדי לפרסם את תגובתם לארוע:

שלום לכולם,
כבעלים ומנהליו של מתחם הטיפוס רוקיז ROCKIZ בחולון, נבקש בהודעה זו לעדכן ולהתייחס למקרה בשקיפות מלאה וזאת על מנת שתוכלו לקבל תשובות ולא תהיה אפליה והפצת מידע כוזב סביב הנושא.

נתחיל ונאמר שמדובר במקרה כואב, טראומתי ומצער עד מאד .
הצוות שלנו והלקוחות כולם עברו טלטלה, והאירוע מעציב אותנו מאד וקשה עבורנו.
הדבר הכי חשוב כרגע הוא שהנער ירגיש טוב יותר וישתקם. אנו דואגים לנער ונמצאים בקשר מתמיד עם המשפחה. כל דבר אחר משני לכך.


המקרה הינו של נער בן 16 המתאמן אצלנו באופן קבוע כחלק מחוג אשר הגיע לאימון עצמאי כפי שקורה פעמים רבות.
צוות הקיר היה באיוש מלא, ממוקם בעמדות ובשעה זאת לא היה עומס (היו עוד שלושה מטפסים בלבד באזור הטיפוס בו קרתה התקרית). אחראי המשמרת פגש את הנער בכניסתו, שוחח עם הנער, ולאחר מכן שוחחה איתו גם המדריכה האחראית על האזור שבו הגיע לטפס.
לאחר שמטפס אחר ירד מעמדת טיפוס באבטחה אוטומטית, הנער עקף אותו והחל לטפס על הקיר ללא חיבור לחבל האבטחה, בעת שהמטפס הקודם שטיפס באותו מסלול עדיין לא התנתק ממערכת האבטחה.

זה המקום לציין כי שטחי הטיפוס בקיר מסומנים בדשא צהוב בולט שמטרתו להזכיר למטפסים את הוראות הבטיחות המזהירות שלא להיכנס לשטח המסומן לפני שהעמדה בה הנך עומד לטפס מתפנה.

לאחר שהנער הגיע לקצה הקיר, הוא קפץ למטה (ככל הנראה מתוך הנחה שהוא מחובר) ונחת על מזרן הבלימה מגובה רב. מאחר והנער עלה על מסלול קל מאד עבורו וטיפס במהירות, האירוע כולו ארך כעשרים שניות ולצערנו התקרית הייתה מהירה מכדי שצוות המדריכים יספיק לזהות שהנער החל לטפס ללא אבטחה.

בקירות הטיפוס בהן האבטחה מבוצעת באמצעות מכשיר אוטומטי ישנה מערכת החוסמת את הקיר בעת שהוא פנוי על מנת שלא יהיה אפשר להתחיל לטפס מבלי להתחבר למערכת האבטחה. אולם במקרה זה המטפס הקודם היה עדיין מחובר לעמדה, כך שהחסימה עוד לא חזרה למקומה, דבר שקורה כשהמטפס הקודם מחזיר את רצועת האבטחה למקומה ובכך מאותת למטפסים הבאים שהעמדה התפנתה.

אנחנו משקיעים המון כסף, זמן ואכפתיות בהדרכות של הלקוחות שלנו, של העובדים שלנו, בגישה שלנו לבטיחות וברצינות שאנחנו מתייחסים לדברים האלו. ולכן זה מתסכל ומצער עוד יותר שאירוע חמור כזה קרה. ברור שאירוע מסוג זה הוא פגיעה חמורה במוניטין שלנו ויוביל גם לפגיעה כלכלית לא פשוטה. פגיעה שאנחנו כבר מתחילים להרגיש עקב ביטולי אירועים ומנויים של לקוחות מבוהלים.
ועדיין, הכל מתגמד מול הרצון והתפילה לחדשות טובות ולשיקום מהיר של הנער.

אמצעי האבטחה והבטיחות שעומדים לרשותינו הם מהמתקדמים בשוק, וכוח האדם אצלנו מיומן. לקוחותינו יעידו, כי אין אף ניסיון לחסוך על עובדים, ובאירוע היה צוות מלא ומדריך בכל פינה.

עם זאת, חשוב גם להבין ולהפנים שטיפוס הוא ספורט אתגרי ויש בו סכנות. ולא משנה כמה אמצעי בטיחות יופעלו, עדיין נדרשת מידה של אחריות אישית על מנת להשתתף בפעילות כזאת, וצריך לומר זאת. גם חגורת בטיחות יכולה להציל אותך רק אם אתה חוגר אותה.
אנו מחנכים את המטפסים הקבועים שלנו (חוגים ומנויים) לאחריות אישית לבטיחות שלהם ושל הסובבים אותם, והנושא נמצא בראש מעיינינו. אחד מחוקי הבטיחות הבסיסיים אצלנו למשל, הינו חובת בדיקה הדדית, כך שאם התחברת לעמדת טיפוס, באחריותך לבקש מהמדריך הסמוך או ממטפס אחר לבדוק את החיבור שלך. כאשר מגיעים מטפסים מתחילים שאינם לקוחות קבועים הם עוברים, פעם אחר פעם, הדרכת בטיחות אישית דומה, והצעירים שבהם נדרשים גם לליווי הורי. צוות המדריכים במקום פרוסים בעמדות ומספקים בקרה והשגחה על כלל המטפסים בכל זמן. הצוות דואג לתת מענה לבדיקה ההדדית ומעניק למטפסים שירות ופיקוח.
אנחנו מנסים לחשוב קדימה ולהבין אילו דברים ניתן לשפר כדי לא לאפשר מקרים כאלו להישנות, אם זה בחיפוש שיטות חדשות להדרכה ולהשגחה, וגם ניסיון לפתח פתרונות טכנולוגיים שיודעים לזהות ולהתריע מפני טעויות אנוש. אנחנו תקווה שהלקוחות שלנו לא יאבדו את הרצון לטפס, כי זה ספורט מדהים וחשוב ומעצים.

לסיום אנחנו מבקשים לשלוח איחולי החלמה מהירה לנער ומפצירים בכל מי שמרגיש\ה שרוצה להתייעץ, לשאול ולברר עוד אודות הטיפוס במתחם יצור איתנו קשר באופן אישי וניתן לו את המענה.
פרטים על דרכי יצירת הקשר תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק "רוקיז חולון ROCKIZ".

עבורכם לכל שאלה,
מרינה עופר ואמיר – בעלי קיר טיפוס רוקיז חולון.

הבהרה מאת המערכת:

על פי הידוע לנו הנער עוד מאושפז בבית החולים אם הוא או מישהו מטעמו ירצה לתת את גרסתו לארוע אנו נשמח לפרסם אותה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem