כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תתכוננו לעומסי תנועה חריגים-החלה שביתת נהגי ונהגות האוטובוסים הגדולה בתולדות המדינה

אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ישבתו היום

שביתת נהגי ונהגות האוטובוסים הגדולה בתולדות המדינה של ארגון הנהגים וההסתדרות הלאומית: פקקי ענק, חסימות ושיבושי תנועה קשים בכל הארץ צפויים מחר: "לנהגים אין חופשת בחירות – התעלמות השרה מסכנת את חיי הנהגים והנוסעים"

אלפי נהגי ונהגות האוטובוסים וההסתדרות הלאומית ישבתו היום(א') לאחר ששרת התחבורה מרב מיכאלי ממשיכה לסרב לשפר את שכרם לדאוג לביטחונם ולרווחתם, ואפילו להיפגש עימם. השביתה תתקיים החל מתחילת שעות הפעילות בשעות הבוקר המוקדמות ועד השעה 9:00.

שביתה זו מגיעה לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הסיר את צווי המניעה שניתנו ובכך נהגי ונהגות האוטובוסים יוכלו להמשיך בשביתות בעקבות התעלמותה המוחלטת של השרה מדרישות הנהגים.

השביתה צפויה להתקיים היום, יום א', בשעות השיא בזמן פיזור הילדים במערכות החינוך וחזרת חיילי צה"ל לבסיסים.
צפויים פקקי תנועה קשים ביותר ועל הציבור להתכונן לכך.

על פי ההחלטה, מדובר בשביתה אחת מתוך רבות אשר צפויה להתקיים לאחר הסרת צוווי המניעה לשביתות על ידי בית הדין הארצי לעבודה.


ההסתדרות הלאומית מסרה בתגובה: "לצערנו, השרה לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. אנחנו לא יוצאים לחופשת בחירות – אנחנו יום יום סובלים ומסכנים את עצמנו ואת ציבור הנוסעים על עוד השרה לא מתערבת. המאבק יסלים וזוהי רק ההתחלה".

מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר כי: "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. "40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה, למעלה מ-300 תקיפות רק מאז תחילת 2022. מחסור של 5000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין.
אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהטיקטוק ותראה בני אדם".

מדובר צה"ל נמסר:עקב שביתת נהגי האוטובוסים שמתוכננת להתקיים ביום ראשון, 26 ביוני 2022 בין השעות 9:00-6:00, במטרה להקל על העומסים בתחבורה הציבורית, צה״ל יבצע דירוג זמני הגעת החיילים חזרה מבתיהם ליחידות.

על פי ההנחיות שהופצו לכלל יחידות צה״ל, חיילים המשרתים ביחידות פתוחות (רמת פעילות ג׳ וד׳) לא ייסעו בתחבורה ציבורית לפני השעה 10:00. חיילים המשרתים ביחידות ההכשרה (רמת פעילות ב׳) לא ייסעו בתחבורה ציבורית לפני השעה 11:00. חיילים המשרתים ביחידות הלוחמות, יחידות ההכשרה ומפקדות (ברמת פעילות א׳) יתבססו על מענה ההיסעים הצה״לי. פתיחת החניונים תחל בשעה 10:00.

במקרים חריגים למפקדי היחידות יש סמכות לאשר נסיעה מוקדמת יותר. המפקדים הונחו לגלות מעורבות ורגישות בנושא.

טלפון מוקד מרכז ההובלה לפניות בנושא תחבורה ציבורית, חניוני ׳נסיעה טובה׳ ויישומון שאט״ל: 03-9725454/713

שעות פעילות המוקד:
ימים א׳ – ה׳ בשעות 20:00-8:00
בצאת שבת/חג בשעות 22:00-20:40

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem