כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

תאונות בראשון לציון

בראשון לציון נפגעו 298 בני אדם בתאונות בעשרת החודשים הראשונים של השנה

שנת 2019 מסתיימת בעליה של 10% בהרוגים בדרכים ברחבי הארץ

רפאל הולצברג בן 35 נהרג בתאונת אופניים בירושלים, סמי בטש בן 62 נדרס למוות בהרצליה, טליה פרץ בת  ה-6 נדרסה למוות בשדות מיכה, מאי פרץ בן ה-17 נדרס למוות באשלים, נועם גולד בת ה-14 נהרגה בהתהפכות רכב בגן יבנה, תהל וירין מעול בנות 17 ו-19 נהרגו בהתנגשות רכבן במעקה בטיחות באשקלון, מוחמד יאסין שחאדה בן 57 נדרס על ידי אופניים חשמליים בטמרה, איתי מרגי בן ה-8 נדרס על ידי רכב בתל אביב, רועי אברהם בן 25 נהרג בתאונת קורקינט חשמלי בתל אביב, מוחמד איאס ריאן בן ה-3 נדרס למוות בכפר ברא. אלו שמותיהם של חלק מ-135 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בשנת 2019 בתחום העירוני.

על פי הנתונים, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2019 נהרגו 349 בני אדם בתאונות דרכים, עליה של 10% בהשוואה לשנה שעברה, 135 מההרוגים נהרגו בתחום הערים והישובים. מבין ההרוגים – 17 נהרגו כרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, 17 רוכבי אופניים רגילים, 88 נהרגו כהולכי רגל ו-68 נהרגו כרוכבי אופנועים וקטנועים – עליה של 55% בהשוואה לשנה שעברה וזו השנה בה מספר הרוכבים ההרוגים הגבוה מזה 15 שנים.

בראשון לציון נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 298 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 40 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מאי במהלכו נפגעו 49 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר). בתקופה המקבילה בשנת 2018 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 304 בני אדם.


בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 10,820 בני אדם, מהם 1,146 שנפצעו באורח קשה. ירושלים היא העיר בה נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשי השנה הראשונים, אחריה תל אביב-יפו, חיפה, פתח תקווה ובאר שבע החמישית במספר הנפגעים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2019 היא שנת כישלון במאבק בתאונות הדרכים וזו תוצאה של הזנחה וצמצום הכסף שמועבר להצלת חיי אדם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים נכשל בהגנה על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון גבוה להיפגע בתאונות הדרכים כמו ילדים, קשישים, רוכבי אופנועים וקטנועים, צעירים ואזרחים מהחברה הערבית. במקום להתמקד בכל אוכלוסייה ובמאפיינים הייחודיים שלה, להכין תכנית פעולה לצמצום הנפגעים ולהוציא אותה אל הפועל, המדינה פשוט התעלמה מאותן אוכלוסיות והתוצאות הקשות בהתאם. הנתונים הקשים היו מדליקים נורה אדומה בכל מדינה מתוקנת, אבל למרות זאת בישראל לא נערך דיון אחד רציני עם כל הגופים האחראים על החיים של כולנו בכביש ולא נוספו תקציבים למאבק בקטל בדרכים אלא להיפך. כדי להחזיר את ישראל חזרה למסלול של ירידה בהרוגים מתאונות דרכים יש להוסיף עוד 200 ניידות משטרה ומאות שוטרים שיגבירו את הנוכחות וההרתעה בכבישים, יש להגדיל את התקציב שמיועד לטיפול בכבישים האדומים ובצמתים המסוכנים, לעודד שימוש במערכות בטיחות מצילות חיים על ידי הפחתה במס ולהתמקד בצמצום הנפגעים וההרוגים באותן אוכלוסיות הנמצאות בסיכון להיפגע בתאונות דרכים. הכישלון המתמשך מוכיח כי האסטרטגיה של הטלת האחריות על הנהגים פשוט לא עובדת ולכן חייבים להפסיק להאשים רק את הנהגים בתאונות ולקחת אחריות".

בירושלים נפגעו הכי הרבה בני אדם בתאונות דרכים בעשרת חודשיה הראשונים של 2018, בתל אביב-יפו הכי הרבה נהרגו

·        בירושלים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 1,308 בני אדם, 14 בני אדם נהרגו ו- 151 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מרץ במהלכו נפגעו 185 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בתל אביביפו נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 1,189 בני אדם, 16 בני אדם נהרגו ו- 154 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יוני במהלכו נפגעו 151 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בחיפה נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 746 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 67 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש פברואר במהלכו נפגעו 99 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בפתח תקווה נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 423 בני אדם, 36 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יולי במהלכו נפגעו 55 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בבאר שבע נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 404 בני אדם, חמישה בני אדם נהרגו ו- 30 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש אפריל במהלכו נפגעו 57 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        באשדוד נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 373 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 23 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יוני במהלכו נפגעו 49 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בחולון נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 352 בני אדם, אדם אחד נהרג ו- 29 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש ספטמבר במהלכו נפגעו 45 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בנתניה נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 285 בני אדם, אדם אחד נהרג ו- 23 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש ינואר במהלכו נפגעו 46 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        באשקלון נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 272 בני אדם, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 20 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש מאי במהלכו נפגעו 43 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

·        בבת ים נפגעו בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2019 בתאונות דרכים 274 בני אדם, אדם אחד נהרג ו- 21 נפצעו באורח קשה, החודש בו מספר הנפגעים היה הגבוה ביותר הוא חודש יולי במהלכו נפגעו 41 בני אדם בעיר (ינואר-אוקטובר).

על פי התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה הממשלה, נקבע יעד של ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים בשנת 2015. הממשלה נכשלת בעמידה ביעד זה גם השנה ו-2019 מסתיימת עם למעלה מ-340 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים.

השנה הייתה שנה קשה של עליה בנפגעים לרוכבי האופנועים – 68 רוכבים נהרגו במהלכה, לעומת 44 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 55% וזוהי השנה בה מספר ההרוגים רוכבי האופנועים והקטנועים הגבוה מזה 15 שנה. גם השנה נשאר מספר רוכבי האופניים והכלים החשמליים גבוה – 34 רוכבי אופניים נהרגו מתחילת השנה, מהם 17 רוכבי אופניים רגילים (לעומת 16 בשנה שעברה), 15 רוכבי אופניים חשמליים ושני רוכבי קורקינט חשמלי – זאת לעומת 19 רוכבי אופניים חשמליים בשנת 2018, רוכבי קורקינט חשמלי לא נהרגו כלל בשנה שעברה.

עליה נוספת במספר ההרוגים חלה השנה בקרב אוכלוסיית החברה הערבית – 111 הרוגים בשנת 2019, לעומת 93 הרוגים בשנת 2018, עליה של 19%.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן