כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מוקדש להורים והילדים – כל השאלות והתשובות לתופעת הטיקטוק. צפו

ישומון הטיקטוק משגע בתקופה האחרונה בעיקר את הילדים וגורם דאגה רבה להורים, כאשר הילדים מצלמים את עצמם בסרטונים קצרים ומעלים לרשתות החברתיות את האתגר אותו בחרו לעשות והכל למען הלייקים והאהדה החברתית. ישנם כמה אתגרים מסוכנים שרצוי שתהיו מודעים אליהם: הראשון הוא 'אתגר הקפיצה' בו ילדים קופצים ואז מפילים עצמם לאחור או על הראש. האתגר הנוסף הוא 'אתגר החולצה' בו הילד מפיל את עצמו קדימה ושני חבריו תופסים בחולצתו. האתגר השלישי הוא 'אתגר השולחן' שכל מטרתו הוא לקפוץ על שולחנות כדי לקבל מכה כואבת. האתגר הרביעי הוא 'אתגר בקבוק הקולה' אותו הילדים מנערים וזורקים באויר, כאן הסכנה המיידית היא פגיעת הבקבוק בראש הילד.

כל האתגרים הפופולארים האלו ועוד מועלים לרשתות ללא הפסקה, ולנו ההורים אין דרך טכנולוגית מספיק טובה למנוע זאת, מלבד הדרך הישנה והמסורתית – להסביר ולהדריך מה עלול לקרות להם בעקבות הפעולות הללו. חשוב להתריע בפני הילדים כי התנהגות זאת עלולה להסתיים בחדר המיון והכל בשביל עוד כמה לייקים.

כמה גופים כמו הנהגת ההורים העירונית ומשרד החינוך ואפילו לוחמי האש, יצאו למתקפת הסברה כנגד התופעה ואנו ריכזנו אותה כאן למענכם:

"הנהגת ההורים העירונית בחולון מבקשת מהורי העיר להתנהל באחריות כלפיה ילדיהם וזאת כדי למנוע את התופעה של הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות.

אני מבקשים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. הכי חשוב, אנו מבקשים בכל לשון של בקשה מילדי העיר להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת זו. להימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן עצם השיתוף מעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת."



ממשטרת ישראל מוסרים: "המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות.
אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".

ממשרד החינוך נמסר: "הגלישה ברשתות החברתיות מהווה את ההמשך הטבעי של ההווי האישי והחברתי המתקיים פנים אל פנים. הילדים ובני הנוער משחקים, יוצרים קשרים חברתיים, עוקבים אחרי משפיעי דעת קהל (יוטיוברים), מצלמים, ומשתפים בחוויות מחייהם.  הטכנולוגיה ככלל, והרשת החברתית בפרט, מתפתחות באופן מואץ וכל פיתוח או יישום מאפשר פעולות חדשות להן השלכות על התנהלות ילדינו במרחבי החיים השונים. 

לאחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב.  אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים.  חשוב שתשוחחו עם ילדיכם על הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת, שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי.

במידה וילדיכם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת, מומלץ לפנות ולשתף בהקשר זה את מחנכ/ת הכיתה, יועצ/ת בית הספר, מנהל/ת בית הספר ובמידת הצורך את מוקד 105, הפועל 24/7."

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem