גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

לילה סוער – גשם, רוחות ומה מצב הקורונה?!

לאחר הלילה הסוער שעבר עלינו, בו נרשמו מספר ארועים, בינהם עצים שנפלו או פחים שנפלו מגגות, עושה רושם שמזג האויר יתייצב קצת. מהשרות המטרואולגי הישראלי נמסר שהיום, ברוב אזורי הארץ, צפויים גשמים מקומיים. בדרום הארץ ינשבו רוחות חזקות וייתכנו סופות חול מקומיות. קיים חשש משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. משעות אחה"צ הגשמים והרוחות ייתחזקו וייתכנו סופות רעמים. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. הלילה: ממטרים לפרקים מלווים בסופות רעמים יחידות ורוחות ערות ברוב אזורי הארץ. קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. מחר, ברוב אזורי הארץ, צפויים גשמים מקומיים. בנחלי הדרום והמזרח עדיין קיים חשש קל משיטפונות. משעות הצהריים הגשמים והרוחות ייחלשו.

אתמול נמסר ממשרד החינוך על הקדמת חופשת הפסח לתלמידי א עד יב וכך נכתב על ידם

כדי לעצור את מגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה ומספר החולים, החליטו ראש הממשלה, שר החינוך, משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי כי החל ביום ו', 13.3.2020, מערכת החינוך תחל את חופשת הפסח.

החלטה זו תחול על כיתות א'-י"ב ועל פעילויות בלתי פורמליות, כגון טיולים. היא לא תחול על גני ילדים, ילדי החינוך המיוחד הלומדים במוסדות חינוך מיוחד ונערים בסיכון. כמו כן היא לא תחול על תלמידי כפרי הנוער שאינם בני פינוי. אלה יקבלו מענה חינוכי בכפרים.

המשרד יתחיל לתת את המענה הלימודי הנדרש ויעדכן באופן מסודר בהמשך בדבר המשך המהלכים שהוא יקדם במהלך הימים הבאים.

לטובת כלל הציבור ומי שלא עודכן אנו מביאים שוב את המידע ממשרד הבריאות בנושא הקורונה


לחוזרים מחו"ל השבים לישראל מכל יעד בעולם, החל מתאריך 9/3/2020 בשעה 20:00, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 ימים ממועד חזרתם לישראל.במידה ומופיעים תסמינים של חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, יש להתקשר למוקד 101 של מד"א להמשך בירור רפואי ולא להגיע למרפאת קופת החולים ולא לחדר מיון.
מי שהגיעו לישראל בין התאריכים 24/2/2020 ועד 9/3/2020, ומפתחים תסמינים של חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, נדרשים להיכנס לבידוד ביתי באופן מידי ולהתקשר למוקד 101 של מד"א להמשך בירור רפואי ולא להגיע למרפאת קופת החולים ולא לחדר מיון.
הוראה זו מרחיבה את בידוד בית לשבים מאוסטריה, איטליה, אנדורה, גרמניה, הונג קונג, יפן, מצרים, מקאו, סין, סינגפור,סן מרינו, ספרד, צרפת, קוריאה הדרומית, שוויץ או תאילנד שהיתה בתוקף עד כה.
מי שנמצאים בבידוד בית נדרשים לדווח על כך למשרד הבריאות.

מהו מגע מאומת עם חולה קורונה-מגע הדוק מוגדר כשהייה של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות עם חולה.
אם בתוך 14 יום מהמגע עם החולה המאומת הופיעו: חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר, יש לפנות למוקד 101 של מדא, לא להגיע למרפאת קופת חולים ולא לחדר מיון. במידת הצורך יגיע פרמדיק לבדיקות מעבדה לביתכם ולהמשך טיפול, על פי החלטת הרופא.
מי שנמצאים בבידוד בית נדרשים לדווח על כך למשרד הבריאות.

על אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה), להישאר בבית יומיים לאחר ירידת החום.כל זאת גם אם לא חזרו מחו"ל או היו במגע עם חולה מאומת.

הנחיות לאדם שבבידוד

הנחיות כלליות

דיווח על בידוד בית

בהתאם לצו בריאות העם (נגיף הקורונה 2019) (בידוד בית) (הוראת שעה) התש"ף 2020מסמך pdf (שפורסם לראשונה ב-2/2/2020), כל מי שחזר מחו"ל לישראל או שהיה במגע הדוק עם חולה מאומת, נדרש לשהות בבידוד בית עד לתום 14 ימים ממועד הגעתו לארץ או ממועד המגע האחרון עם החולה ולדווח על כך למשרד הבריאות.מגע הדוק מוגדר כשהייה של פחות משני מטר למשך 15 דקות לפחות עם חולה.
מי שנמצאים בבידוד בית נדרשים לדווח על כך למשרד הבריאות. ניתן לדווח על בידוד בית באחת מהדרכים הבאות: 

הגבלות לגבי התקהלויות

התקהלויות ואירועים

אירועי ספורט

מרכזי קניות

בתי חולים ומוסדות

קשישים וחולים

מקומות עבודה

מוסדות חינוך

כנסים



Exit mobile version