כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עליה של 70% ברוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו

עליה בתאונות בשנת 2019 לעומת השנה שקדמה לה

עליה של 70% ברוכבי האופנוע הצעירים שנהרגו בתאונות בשנת 2019 לעומת השנה שקדמה לה

לפני כשבוע (2 ביוני 2020) צעיר בן 17 מיפו רכב על אופנועו בדרך ירושלים בעיר, הצעיר נפגע בתאונת דרכים באורח אנוש, הוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון ושם נקבע מותו.

כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מכניס את אותם צעירים בני 15-24 לקבוצת סיכון מוגבר להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2019 נהרגו 27 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 17 שנהרגו בשנת 2018, עליה של 70%.

780 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים נפגעו בתאונות בשנת 2019 ברחבי הארץ, רובם המכריע, 607 מהם, נפגעו בתחום העירוני. גם כאשר בוחנים את מספרי ההרוגים ניתן לראות כי רובם, עשרה מתוך 17 נהרגו בתחום הערים והישובים.

בירושלים נפגעו 106 רוכבים צעירים בשנת 2019 ונהרגו שישה – מספר ההרוגים הגבוה בעשור בעיר. בתל אביב-יפו נפגעו 95 רוכבים צעירים בשנת 2019, בחולון נפגעו בשנה זו 34 רוכבים צעירים וזהו מספר הרוכבים הצעירים שנפצעו בתאונות דרכים, הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.


בעשור החולף נפצעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים קרוב ל-7,049 רוכבים צעירים בני 15 עד 24, 91 מהם נהרגו. מדובר ב-700 נפגעים בממוצע בכל שנה ותשעה הרוגים בממוצע.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: העליה במספרי ההרוגים דרמטית ובלתי נתפס שמודבר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון, מאחורי כל הרוג כזה ישנה משפחה שחיכתה לו בבית. הנתונים הקשים צריכים להטריד את כל הגורמים האחראיים לבטיחות בדרכים ועליהם לפעול בהקדם למניעת התאונות המיותרות האלה ולצמצום מספר הצעירים שנפגעים בהן. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשפר את אופן הכשרת הרוכבים הצעירים כדי ללמד אותם לא רק לשלוט באופנוע אלא גם לקרוא את מפת הסכנות שהכביש מציב. ההכשרה חייבת להיות יסודית יותר כדי לצמצם את מספרם של הרוכבים הצעירים המעורבים בתאונות דרכים ולמנוע את הצעיר ההרוג הבא".

להלן נתוני ההיפגעות בחולון,בת ים וראשון לציון לפי נתונים של אור ירוק

בחולון נפגעו 278 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 34 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשמונה השנים האחרונות בעיר.

בראשון לציון נפגעו 216 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 24 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בשש השנים האחרונות בעיר.

בבת ים נפגעו 200 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2010-2019). בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 22 רוכבים צעירים.

מאור ירוק נמסר שרישיון לאופנוע ניתן לקבל בגיל מוקדם יותר מאשר רישיון לרכב, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו פחות יקרים מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים מקל על בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. לאור כל אלה, בוחרים צעירים רבים בישראל ללמוד ולנהוג על אופנועים וקטנועים.

הבעיה המהותית שמאפיינת את רכיבת הצעירים על הכלים הדו גלגליים, היא הסכנות הכרוכות ברכיבה עליהם. אופן ההכשרה שניתן לרוכבים הצעירים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף בעת קבלת הרישיון הם אינם נדרשים לנהוג תקופה מסוימת בליווי נהג ותיק, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

קרדיט צילום:אור ירוק

·         

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן