כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

טניס שולחן לעיוורים

רק בראשון לציון חוג טניס שולחן לעיוורים

לראשונה בארץ חוג טניס שולחן לעיוורים

איך עיוורים משחקים טניס שולחן? זה כמו שתשאלו איך הם משתתפים בסדנת צילום מקצועי * המועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון מוכיח פעם אחר פעם שאפשר להתגבר על כל מגבלה * "למרות מגבלתם, אין דבר שהם לא יכולים לעשות" אומר מנהל המועדון

ענף ספורט חדש לעיוורים הגיע לארץ- טניס שולחן, או בשמו הבינלאומי SHOWDOWN. המקום הראשון בארץ שקלט את הענף כחוג מוסדר הוא המועדון החברתי ללקויי ראייה ועיוורים בראשון לציון. אז איך זה עובד? צורת השולחן אובלית ועם מסגרת גבוהה כך שהכדור לא יצא החוצה. המתמודדים חובטים בכדור בגודל כדור טניס, חתיכות מתכת הנמצאות בכדור משמיעות רעש בעת גלגול הכדור הנע במהירות לעבר הצד השני בו עומד היריב.

מדובר בענף ספורט שמהווה הצלחה בינלאומית באולימפיאדה לנכים. ג'ו לואיס, קנדי עיוור לחלוטין, הגה את הרעיון בשנת 1977 כדי ליצור משחק  ספורט שבו אפשר לשחק באופן תחרותי ללא סיוע אדם רואה.

זו לא הפעם הראשונה שהמועדון בראשון לציון מאתגר את חבריו בפעילות יוצאת דופן שמבקשת לקרוא תיגר על מגבלתם. בשנה שעברה נפתח במועדון סדנת צילום מקצועי בהנחיית הצלם הבינלאומי, יגאל סלבין, שמטרתה לתת להם כלים וללמד אותם טכניקות צילום המותאמות למגבלתם. "למרות מגבלתם, אין דבר שהם לא יכולים לעשות" מסביר מנהל המועדון, עידו פינצ'י "חלק מהחברים במועדון הם לקויי ראייה שמאבדים במהלך חייהם את כושר ראייתם בהדרגה, הפעילויות האלו מסייעות לשקם את התפקוד שלהם". ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "נמשיך להיות חלוציים ביוזמות, פרויקטים ופעילויות עבור אנשים עם מוגבלויות, הם מסבים לנו גאווה רבה".


במועדון בראשון לציון, הפועל תחת מינהל לשילוב חברתי, פעילים כיום 114 עיוורים ולקויי ראייה מתוך 660 לקויי ראייה ועיוורים תושבי העיר. סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, אמר: "זו ההזדמנות להפנות את תשומת הלב של לקויי הראייה ובני משפחותיהם לפעילויות הפנאי המתנהלות במועדון".

להרשמה, ניתן לפנות לעידו בטלפון 052-8352528

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem