גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

טור אישי מאת הרב מאיר אבוטבול

מאת הרב מאיר אבוטבול.

הוא פרץ בבכי חסר מעצורים כשהניח תפילין באחד מהדוכנים של אירגון אמונתך בלילות שצצו כפטריות אחרי הגשם ברחבי הארץ. רק הבוקר חש שמשהו חסר לו בנשמה, חש געגוע לתפילין שאותם הספיק לנעול בתודעה שלו לפני שנים רבות. פתאום ראה אותו, דוכן תפילין שהוצב באחת מהחנויות בעיר. הוא חש שהדוכן ממש קורא לו. הוא עמד בתדהמה כמה דקות ולפתע החיש את צעדיו לכיוון הדוכן. גם בעלת הדוכן שנכחה במעמד לא יכלה להסתיר את דמעותיה.

את אירגון אמונתך בלילות מנהל מזה שנים הרב רונן שאולוב, שפרץ לתודעה הישראלית לפני מספר שנים בהרצאותיו המיוחדות והמעניינות אליהם נסחפו רבים מן הצעירים. כחלק מהפעילות של האירגון העוסק בעיקר בהרצאות הרב, נוספה לפני שנה פעילות מעניינת לא פחות, הקמת דוכנים להנחות תפילין ברחבי הארץ.

מספר ר' אברהם סבט מפעילי האירגון שאחראי על הפעילות הנ"ל, מטעם האירגון.

הכל התחיל בעצם לפני שנה כאשר הגיע אלינו אחד מהפעילים בשם אליהו חדד. בהצעה מעניינת, להקים מערך של דוכני תפילין ולהפיץ אותם ברחבי הארץ. ההצעה הייתה לאפשר העמדת דוכן כזה בכל בתי העסקים בראש ובראשונה לזיכוי הרבים ובנוסף זה יכול גם להיות פירסום מצויין לעסק.


ההצעה מצאה חן בעינינו אבל זה עדיין לא הגיע לידי פועל. עד שמשמיים החליטו שהגיעה העת. לפני כשנה רעדה וגעשה הארץ כאשר חסיד חבד שהציב דוכן להנחת תפילין כהרגלו כבר כמה שנים נקנס ב475 ש"ח כאשר לטענת הפקחים הציע לעוברים ושבים להניח תפילין.

בעקבות המקרה שפורסם בכל אמצעי התקשורת חלה התעוררות עצומה של יהודים להניח תפילין, המקרה הזה פשוט יצר אחדות מופלאה בעם ישראל. יהודים רבים שמזמן כבר לא הניחו תפילין או כאלה שמעולם לא הניחו, הגיעו לדוכני חבד כדי להניח ולהביע סולידריות וכן את סלידתם מהדוחות שהטילה גם עיריית תל אביב בצל הכרזתו של ראש העיר רון חולדאי, כי בתל אביב לא יהיו דוכני תפילין.

יש לציין שדוכני חבד מוקמים במסגרת פעילות חבד ברחובות ישראל כבר מ1967. כפי הוראת הרבי מליובאוויטש שליטא מלך המשיח כאשר הכריז על מבצע תפילין, בשלהי מלחמת ששת הימים.

הרב רונן שאולוב שלקח את העניין של הדוחות מאוד לליבו. ניצל את את עת הרצון הזאת והכריז על מבצע דוכני תפילין רחב היקף בכל רחבי הארץ. בדוכן מסביר הרב שאולוב יהיו תפילין. טלית. דיסקים לזיכוי הרבים. כיפות. קופת צדקה ועוד.. יהודים רבים נענו לקריאתו של הרב ותרמו להקמת מערך הדוכנים ברחבי הארץ.

הדוכן עצמו הוא מעץ סנדוויץ איכותי מאוד על גלגלים נייד, עם מגירה עליונה ודלת תחתונה עם מדף בפנים שאפשר לשים את הציוד בסוף היום לשמירתו. הדוכן מגיע עם גרפיקה באיכות HD. כפי שאתם רואים בתמונות הדוכנים מוצגים עם גרפיקות של בתי עסק להצלחה, תמונות של צדיקים, הנצחת נפטרים, לזכות רפואה שלימה ועוד..

לא מזמן קיבלנו בקשה לדוכן ענק שיוצב ברשיון ברחבת עיריית תל אביב ובכך ראינו סגירת מעגל מושלמת וכן ממועדון ביתר ירושלים שרכשו דוכן משלהם עם הלוגו הביתרי לזיכוי הרבים.

היום נערך טקס בבית לוינשטיין ברעננה, שם הוצב דוכן תפילין עם הנצחה לעילוי נשמתו של החייל הגיבור עמית בן יגאל הי״ד שנפל בי"ח באייר תש"פ ת.נ.צ.ב.ה. הדוכן נתרם על ידי האירגון לאם נאוה רביבו והיא החליטה להעמידו ב- בית חולים לוינשטיין.

כפי שפתחנו את הכתבה בסיפור המרגש אפשר. כמובן להבין שמדובר בסיפור אחד מסיפורים רבים שהתוודעו פעילי האירגון אליהם בדוכני התפילין. יהודים רבים מצאו את עצמם מניחים תפילין מי בפעם הראשונה בחייו, מי שחזר להניח תפילין אחרי שנים רבות וכן כאלה שהדוכן הוא המוצא הטוב ביותר עבורו להניח תפילין מידי יום כל אחד בסיבותיו.

להזמנת הדוכנים אפשר לפנות לאברהם סבט, בנייד 0529771033. תזכו למצוות.

Exit mobile version