כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שכונת תל גיבורים בחולון מתחדשת

אושרה את "תוכנית האב להתחדשות עירונית - תל גיבורים"

שכונת תל גיבורים בחולון מתחדשת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה את "תוכנית האב להתחדשות עירונית – תל גיבורים"

ראש העיר מוטי ששון: "מטרת התוכנית שיפור איכות חיי התושבים המתגוררים בשכונה ויצירת מנוף משמעותי להתחדשות עירונית"

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה (ביום ראשון) בישיבתה את "תל גיבורים – תוכנית אב להתחדשות עירונית",  זאת בהמשך לאישור התוכנית ע"י הוועדה המחוזית בישיבתה מיום 25.1.2021.

שכונת תל גיבורים היא שכונה ותיקה בצפון העיר חולון, הממוקמת במיקום אסטרטגי במטרופולין תל אביב בסמוך לתחנת הרכבת וולפסון ולנתיבי איילון וכן בסמיכות לתחנות מטרו עתידיות. מטרתה העיקרית של התוכנית היא שיפור איכות חיי התושבים המתגוררים בה ויצירת מנוף משמעותי להתחדשות עירונית. מטרה זו תקבל ביטוי על ידי שיפור המרחב הציבורי בשכונה, הכולל: תוספת מבני ציבור, הגדלת שטחי הציבור הפתוחים, פתיחת רחובות חדשים והרחבת רחובות קיימים.

תוכנית האב תאפשר קידום תוכניות מפורטות במתחמים ל"פינוי בינוי" בסמכות הוועדה המקומית, מאפשרת ודאות תכנונית ושקיפות לתושבים והיזמים ומעודדת את התפתחותן של יוזמות פרטיות. מטבע הדברים, מימושה של תוכנית האב תלוי בהתארגנות וולונטרית של התושבים.


לכל אורך התהליך, התושבים היו שותפים מלאים באמצעות כנסים, מפגשים אישיים, צוות תושבים מלווה ועוד. על מנת להסביר באופן ברור יותר את השינוי שחל בתוכנית ובמסלול הסטטוטורי שלה, ייקבעו מפגשים ממוקדים לכל אזור ואזור בשכונה  על ידי נציגי המנהלת להתחדשות עירונית חולון בחודש הקרוב.

התוכנית מגדירה את מרחב שיקול הדעת של הוועדה המקומית בקביעת סדר העדיפויות למימושם של המתחמים השונים מתוך המאגר הכללי ועפ"י איכות התועלת הציבורית הצפויה ממימושו של כל מתחם.

התוכנית מייצרת מסגרת תכנונית אשר מאפשרת, בשלב הראשון, תוספת של 2,000 יח"ד (זאת בהתאם למענה הפרוגרמטי שתכנית זו מציעה לשטחי הציבור) מתוך מאגר פוטנציאלי של מתחמי התחדשות. לאחר תוספת של 2,000 יח"ד, תיערך בדיקה תנועתית ופרוגרמטית חוזרת לשטחי הציבור על מנת לבחון האם ניתן להוסיף לשכונה עוד יח"ד מתוך המאגר.

מימושה של התוכנית יהיה בהדרגה, לאורך תקופה ארוכה, והיא כוללת בתוכה מערכת מעקב ובקרה שתיבחן מעת לעת.

בימים אלו מקדמת המנהלת להתחדשות עירונית בשיתוף עם עירית חולון ובמימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית שתי תכניות מפורטות בהתאם לתוכנית האב: תוכנית מתחם החצב – התותחנים בצפון תל גיבורים, הכוללת התחדשות של  84 יח"ד קיימות ומוצעות  כ-350 יח"ד וכן  תוכנית מתחם מבצע סיני, הכוללת התחדשות של 126 יח"ד קיימות  ומוצעות כ-450 יח"ד.

שתי התוכניות כוללות גם שטחי ציבור נרחבים, הרחבת הרחובות,  מסחר וגינה גדולה . 

קידום תכנית האב לתל גיבורים, הינו יוזמה משותפת של הראשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עיריית חולון והמנהלת להתחדשות עירונית. התוכנית קודמה באגף אדריכלות ותכנון עיר וכללה צוות היגוי רב תחומי בראשות מהנדסת העיר, אדר' מימי פלג, ובאמצעות משרד האדריכלים פרחי-צפריר בע"מ.

לשאלות בנושא שיתוף ציבור: מרינה זרנקין, רכזת קהילה וקבלת קהל 050-8908500 המינהלת להתחדשות עירונית חולון.

קרדיט הדמיות: גושן אדריכלים + סטודיו מיא

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem