כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופשה בזיכרון יעקב

טור התיירות מאת רואי פרסול

"אני רוצה לברוח", היא אמרה לי. "אני צריכה האסקפיזם הזה, ואל תדבר איתי על אילת או על רמת הגולן, כי כואב לי הגוף מישיבה ממושכת באוטו. משהו קרוב, אבל שירגיש רחוק".

איזה אתגר, איך הסתבכתי, חשבתי לעצמי. איך נשים יכולות לסבך אפילו משהו כל כך פשוט כמו לצאת לחופשה. נכנסתי לאינטרנט וחיפשתי מקומות שעה נסיעה מהמרכז, שנוכל לברוח קצת, אבל להישאר קרובים. ירושלים ירדה מהפרק, כי היא טעונה מדי. בבאר שבע לא היינו שנים, אבל, תכלס, מה נעשה שם? האפשרות השלישית שהגיע לי חברי גוגל גרמה לי לתת לעצמי צ'אפחה על המצח ולהגיד בקול "איך לא חשבתי על זה קודם?!

תמיד כיף לחזור לזכרון יעקב. מושבה ציורית עם מדרחוב מקסים, חנויות מקוריות, פרחים וירוק בעיניים, אוכל טעים, אומנות ויין.

אספנו את השובי דובי שלנו מהגן בשעה 12:00, קצת לפני שנת הצהריים, כדי שיירדם באוטו ויתעורר בעולם חדש מופלא. הוא עדיין לא היה במושבה של הברון, אז אפשר לספר לו שזאת ניו יורק והוא יאמין.

קצת יותר משעה של נסיעה והגענו לחניית המלון שלנו ליממה הקרובה, מלון הבוטיק הנושא את שמה הראשון של המושבה: זמארין. מלון אינטימי ומפנק שהוקם במבנה בסגנון טמפלרי עתיק מהמאה ה-19 ושופץ בהתאם להנחיות הקפדניות לשימור של מועצת המושבה. המלון כולל 11 חדרי אירוח וסוויטות, והוקם מתוך מטרת על להעניק חווית אירוח בלתי נשכחת לבאים בשעריו. חוויה כגון זו שאליה אנו משתוקקים לאחר ביקורים במלונות הבוטיק רבי המסורת במחוזות הפרובאנס. כל חדר במלון, הנקרא על שם יקב/ כרם מקומי, הוא אוצר עיצובי וניכר כי בכל פינה הושקעה מחשבה ואיכות בלתי מתפשרת. אחד המאפיינים של זמארין הוא האווירה הביתית והיחס האישי שצוות המלון מעניק לכל אורח. כן עד לרמת סוג החלב שכל אורח מעדיף בקפה שלו.


המלון ממוקם בתחילתו של המדרחוב הציורי המפורסם של זכרון יעקב ואנחנו נהנינו מקרבה לשדרת חנויות צבעונית ושוקקת, בתי קפה ציוריים, פאבים וגלריות אמנות.

בימים אלו המלון מתרחב ומשיק ספא ובר יין חדשים וקונספט ייחודי של חוויית אירוח בוטיק זוגית לאונג' 360 מעלות הכוללת במחיר החדר: אירוח זוגי ללילה במלון, טיפולים זוגיים לבחירה בספא, ארוחת בוקר עשירה, בר יין איכותי חופשי לרשות האורחים ומגוון שתיה קלה חופשית, סיור מרתק ביקב ועוד.

הספא החדש כולל 4 חדרי טיפולים מרווחים מתוכם חדר טיפולים זוגי, ומציע מגוון רחב הקף של טיפולים לגוף ולנפש כגון: עיסוי שוודי/רפואי, רקמות עמוק ,טריגר פוינטס, רפלקסולוגיה, עיסוי שמנים, אבנים חמות, כוסות רוח, מקלחות זרמים ועוד. העיסויים נעשים עם חמאת שיאה/שמנים אורגניים וניתנים ע"י מעסים מוסמכים עתירי ניסיון.

מלון בוטיק וספא זמארין, המייסדים 16 זכרון יעקב

https://www.zamarin.co.il/

תמונה של המלון ותמונה של הספא.

התמקמנו בחדר הכפרי וכבר הדופק החליש את עצמו. אפשר להירגע, החופשה התחילה. הסתובבנו במדרחוב, נכנסו לגלריות קסומות, למדנו איך מכינים נייר בעבודת יד, קטפנו אשכול ענבים מתוק מתוק מגפן שגדלה פרא, ובת הזוג שלי התחדשה בשמלות יפהפיות יד שנייה בעשרים שקלים האחת. היא היתה מאושרת מהפעולה הירוקה וברת הקיימא שהרגע עשתה ועזרה קצת לעולם העייף שלנו, אני הייתי מבסוט שקנתה שתי שמלות ונשאר לי עודף משטר של חמישים. הקטנצ'יק שלנו התיישב על ספסל ליד פסל ניסה לדגדג אותו. לא הצליח לו הפעם.

אחרי אחר צהריים של שוטטות השמש החלה לשקוע ואצלנו הבטן החלה לקרקר. חזרנו למלון כדי להתקלח ולחפש מסעדה לארוחת ערב. רצינו משהו טוב, אולי נתח בשרים עסיסי שישתלב עם היין שחוגגים כאן בכל פינה.

"אין לכם מה לחפש", אמרה הבחורה המקסימה בקבלה של המלון. רדו מהחדר במעלית, והמסעדה שלכם למטה, בכניסה למלון. לא תתאכזבו".

הרגליים כבר היו עייפות, אז שמחנו דווקא על הקירבה, ונכנסנו למסעדת המייסדים 16. מסעדה שמתמחה בבישול בשרים, ירקות ובצקים בטאבון עצים, ובצליית נתחי בשר משובחים על הגריל. אוכל ישראלי פשוט וטעים, עם דגש על בחירת חומרי גלם טריים ומשובחים מספקים מקומיים. כל המטבלים, הסלטים, הבצקים, הקינוחים הם תוצרת בית, ואיך שראיתי את טאבון העצים ידעתי שכל מה שיצא ממנו יהיה טעים לאללה, בטעם של מדורה. וכך היה: הפוקאצ'ה והלחמג'ון היו כל כך טעימים, שכמעט ושכחתי לשמור מקום לפלטת הבשרים הזוגית בה תקבלו פלטה מלאה כל טוב: נקניקיות צ'וריסו, קבבים תוצרת הבית, נתח קצבים מלא טעמים ואנטריקוט שהיה אחד המוצלחים שאכלנו. במקום סטייק שקשה לפעמים לחתוך וללעוס, קיבלנו כמה סטייקים דקים של אנטריקוט, שהיו מעדן פשוט. המסעדה קיימת שש שנים, ארבע וחצי השנים האחרונות בניהול הנוכחי של אלון פינגולד, שף ובעלים, ואנחנו התגלגלנו החוצה שמחים ומאושרים שאנחנו לא צמחוניים, ויכולים להתענג על כל הבשר הזה.

כתובת המייסדים 16

טלפון-048580555

לאתר המסעדה –לחצו כאן

צילום פלטת בשרים מיטל סולומון

התעוררנו למחרת בבוקר ועברנו את הכביש למסעדת תשבי, שם אורחי המלון אוכלים ארוחת בוקר. לחם טוב, חביתה, קצת גבינות וקפה מהביל, ויאללה, יוצאים לטייל.

אחרי פחות מעשר דקות נסיעה הגענו לחוות הנדיב. בין עצי החורש, בכניסה לרמת הנדיב, נמצאת חווה קסומה. חווה חקלאית חווייתית לכל המשפחה, בה ניתן לבלות עם הילדים בחיק הטבע, לטעום פירות וירקות טבעיים, לעזור לצוות החווה בטיפול בחממות, ללטף ולהאכיל את חיות המשק, ליצור יצירות מפתיעות במתחם היצירה וליהנות מהשקט והשלווה.

כבר בכניסה לחווה, כשהקטנצ'יק שלנו פגש את איציק התרנגול (חפשו אותו כשאתם מגיעים) שהרשה לו ללטף לו את הנוצות, ידענו שכאן הוא יהיה מאושר. האכלנו עיזים, ליטפנו צבי ענק, נכנסנו ללול תרנגולות וטווסים וקטפנו פלפלים וגמבות. אחלה מקום לבילוי עם הילדים, ואם אתם חובבי שטח תוכלו להשכיר טרקטורונים ולחרוש איתם את המסלולים הקסומים באזור.

שעות פעילות:

א'-ה': 10:00-16:00

ו'-ש': 9:00-14:00

מחיר כניסה:

א'-ה': 30 ₪

ו'-ש': 40 ₪

משם נסענו 3 דקות והגענו למרכז המבקרים של יקב תשבי. אתר חובה לכל מי שמבקר באזור.

קצת היסטוריה ברשותכם: בשנת 1882 דרכו לראשונה מיכאל ומלכה חמילצקי על אדמת זיכרון יעקב, לאחר שעלו מליטא. מיכאל נבחר על ידי הברון רוטשילד לטעת כרמים באזור, ומאותו יום החלו ההרמוניה והקשר העמוק בין בני המשפחה לאדמה ולכרם. המשפחה התיישבה בשפייה הסמוכה, המוקפת כיום כרמים רחבי ידיים, והחלה במלאכת עיבוד האדמה וגידול הכרמים. בשנת 1925, אירחה המשפחה את המשורר חיים נחמן ביאליק, בתודה לאירוח החם הציע להם המשורר את השם "תשבי"- תושב שפיה בארץ ישראל.

בשנת 1984, עברה תעשיית היין בארץ משבר חמור ומחיר הענבים צנח. יתרה מכך, אף יקב לא היה מוכן לקנות כמויות גדולות של ענבים. באותה תקופה הוצף השוק בענבי מוסקט, זן ענבים שהיווה את חלק הארי בגידול הכרמים של המשפחה. בעקבות המשבר החליט גולן תשבי לפרוש מקואופרטיב "כרמל מזרחי" ולפתוח יקב קטן משלו. בתחילת הדרך נקרא היקב על שם הברון רוטשילד "יקבי הברון" ובהמשך שונה השם לשם "יקבי תשבי", שם המשפחה.

בשנת 2010 החל היקב לייבא מצרפת את מותג שוקולד הפרימיום VALRHONA ולהתמקצע בתחום השוקולד והאפייה, בד בבד נבנתה במקום מאפייה עם תנור LE PANYOL המיובא אף הוא מצרפת.

כמו כן מייבא היקב את המותגים CRUZILLES ו SOSA , אף הם בתחום מוצרי הגורמה לאפייה מקצועית.

מאז ועד היום היקב גדל והתפתח וכיום מייצר כמיליון בקבוקים לשנה. היקב כולל בתוכו גם מסעדה ומתחם BBQ GARAGE וכן מרכז מבקרים המציע סיורים במקום ובכרמים וטעימות יין ושוקולד.

במרכז המבקרים חנות המציעה מגוון גדול של יינות תשבי, מוצרים נלווים ליין, ריבות יין, שמן זית, שוקולד ולרונה ותבלינים של מותג היקב BBQ GARAGE.

במקום גם מסעדה חלבית כשרה בניצוחו של השף האוסטרי גונטר בידרמן, בעל 25 שנות ניסיון ברחבי העולם. בתשבי מוביל בידרמן מטבח מקומי, העושה שימוש במיטב התוצרת האזורית והעונתית – גבינות מקומיות, ירקות בלאדי, דגה טרייה מהים התיכון, שמני זית משובחים ועוד, ומחומרי הגלם המיובאים על ידי יקב תשבי, תוך הקפדה על טכניקות אותם הביא עימו מאירופה. המסעדה מחולקת לשני חללים, הצופים אל המטבח הפתוח. בחלל הפנימי מיכל יין מנירוסטה ומיכל שמן זית. מסביב, ארונות יין, המכילים את המבחר הרחב של יינות המיוצרים ביקב. כמו כן חלק חיצוני שהנו חצר פתוחה תחת גפנים עם שולחנות עץ ארוכים.

אטרקציה ייחודית של מרכז המבקרים של יקבי תשבי היא עמדות המילוי של יין ושמן זית. האורחים מוזמנים למלא מתוך מכלים ענקיים או בקבוקים שהביאו עמם, ולשלם בתעריף לפי ליטר.

במקום גם חדר ישיבות VIP עם מקרן ושולחן דיונים אשר ניתן להשכרה.

מרכז המבקרים מציע סיורים וטעימות יין ושוקולד וכן סיורי ג'יפים וטעימות יין בכרמים.

הסיורים והטעימות מתקיימים בימי א-ה בשעות 10:00-16:00 בכל שעה עגולה (יש לתאם מראש) סיורי הג'יפים יתקיימו בתיאום מראש בלבד.

שעות פתיחה:

ראשון – חמישי 08:00-17:00. שישי 09:00-15:00.

למידע נוסף ולקביעת סיור וטעימות: משרדי היקב 04-6380434

תמונה של מזיגת יין לכוסות במרכז המבקרים.

אם נשארו לכם כוחות לעוד חוויה אחרונה תקפצו לבהלצ'ין: חוויה של כפר אתיופי באמצע זכרון יעקב. אגרה תארח אתכם בביתה עם תבשילים אתיופיים על לחם האינג'ירה המסורתי. אגרה מספרת למבקרים במקום על החיים בכפר באתיופיה ועל עלייתה לארץ דרך סודן. במקום תוכלו ליהנות מארוחות ביתיות טעימות ומשביעות המבוססות על אוכל צמחוני וטבעוני וללא גלוטן והכל באווירה אותנטית אתיופית. בית בהלצ'ין מארח קבוצות מיום ראשון עד יום שישי בהזמנה מראש. בימי חמישי הבית פתוח לקהל הרחב בין השעות 1700- 23.00 בימי שישי משעה 10:00 עד השעה 17:00. www.facebook.com/people/אגרה-ברגמן/100002198754751

תמונה

קרדיט אביב קורט

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן