כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חופשה בים המלח

טור התיירות מאת מאת רואי פרסול

בחורפים קודמים, כשהיה לנו קר לאללה, ברחנו לתאילנד. אין כמו לעזוב באמצע דצמבר או ינואר, בשיא הקור, לעלות על מטוס ולנחות באי טרופי קסום עם חופים שלא נגמרים והרגשה של קיץ תמידי. החופשה המושלמת בטיימינג המושלם.

אבל השנה, קורונה וזה, נכון שאנשים טסים ומטיילים, אבל זה יותר מסובך, עם בדיקות ובידודים שמוציאים לנו את החשק, וגם קצת מפחיד להגיע למדינה כמו תאילנד, ששירותי הרפואה שם לא הכי מתקדמים, ולך תדע מה תעשה אם יקרה משהו. "אבל אני חייבת קיץ", אמרה לי בשבוע שעבר, כשהחורף נכנס כאן בכל עוזו, בין רגע.

אילת היה היעד המתבקש, אבל אנחנו עם ילד קטן שלא אוהב נסיעות ארוכות, ואין לנו חשק ל-4 שעות של צרחות באוטו וסרטי יוטיוב בלתי נגמרים של סמי הכבאי ויחידת חילוץ.

ידענו שאם נצא מהבית בשעה 12:00, השעה שהקטנצ'יק הולך לישון את השלאף שטונדה שלו, יש לנו שעה וחצי, שעתיים, שבהן הוא יכול לנמנם בנסיעה. אבל איפה תמצא עכשיו קיץ בפחות משעתיים נסיעה? במקום הכי נמוך בעולם כמובן.

לא חסר מלונות בים המלח, ויש גם קניון חדש שנפתח לפני שנה, וטיילת מקסימה וחדשה, ואם יש לנו בריכה במלון לקטנצ'יק, ספא לאמא ואבא ואפילו חוף ים על יד, נעצום עיניים ונדמיין את תאילנד.


החלטנו ללכת על אחד המלונות של פתאל, כי התחשק לנו רשת גדולה עם מוניטין, כזאת שלא תאכזב אותנו. רצינו הרודס אבל הוא היה מלא בסופ"ש שרצינו, אז הלכנו על אחיו הקטן שממוקם צמוד אליו: לאונרדו פלאזה.

יש משפט מהספר "גטסבי הגדול" שאני לא יכול לשכוח. דייזי, הבחורה שמסחררת את עולמו של גטסבי, אומרת באחת המסיבות המוגזמות בביתו: "אני אוהבת מסיבות גדולות. הן כל כך אינטימיות. במסיבות קטנות אין שום פרטיות". מצד אחד יש כאן פרדוקס – איך מסיבה גדולה יכולה להיות אינטימית. מצד שני, המשפט הזה נכון לאללה. באירוע ענק אתה תמצא את השקט שלך, תעלם אם תרצה, ואף אחד לא ישים לב.

אז אני אוהב מלונות גדולים. לובי ענק וסואן, מסדרונות עד שהעין לא יכולה לראות את סופם, חדרי אוכל ענקיים עם מבחר אינסופי וספא מוגזם. ואת כל זה קיבלתי בלאונרדו פלאזה, מלון שאתה אשכרה יכול להיעלם בו אם רק תרצה: במלון 276 חדרים, מתוכם 40 סוויטות, ותוכלו למצוא איזה חדר שתחפצו בו: סופיריור עם נוף לבריכה, סופיריור עם מרפסת, סופיריור משפחה עם נוף לבריכה, סופיריור משפחה עם מרפסת, ג'וניור, סוויטת דלקס וחדרים מונגשים.

מסעדת קולאז' היא חדר האוכל המרכזי בו מוגשות ארוחות בוקר וערב, ויש גם בר חלבי שנקרא טריקולור – אספרסו בר הממוקם בקומת הכניסה של המלון, שעות פעילות: 12:00– 22:00.

הסנייק בר ממוקם ברחבת הבריכה ומציע מגוון מנות בשריות כמו המבורגרים ושניצלונים, ופתוח עד ארבע.

תקבלו במלון גלישת אינטרנט אלחוטית (WiFi) ללא תוספת תשלום, בית כנסת לאורחים דתיים ושומרי מסורת, בריכת שחייה חיצונית ואפילו שירות מיוחד לאירוח תינוקות הכולל מזון מותאם וציוד היקפי: סטריליזטור, מחמם בקבוקים, מיטת תינוק, דפני, מחיות גרבר ועוד. למי שבא עם ילדים קצת יותר גדולים (כמונו) אני ממליץ על פתאל קידס קלאב – מועדון ילדים הכולל שולחנות יצירה, לפעוטות ומשחקי מחשב. בני הנוער ייהנו במועדון פתאלסטיישן הכולל קונסולות משחק מתקדמות דוגמת סוני פלייסטיישן, Wii, Xbox ועוד.

בזמן שהילדים משחקים, אתם תוכלו לברוח לספא הענק, עם 2 בריכות מלח, 2 בריכות ג'קוזי ו-2 סאונות, יבשה ורטובה. מי שמתחמם יותר מדי מוזמן לקפוץ לבריכת המים הקפואים – 4 מעלות בלבד. אני הזעתי בסאונות בלי סוף, אבל למים הקפואים לא היה לי אומץ לקפוץ. התנחמתי במקלחת פושרת בין

לבין. מי שמחפש עיסוי ימצא עיסויים מפנקים וטיפולים קוסמטיים רבים. וכמובן, כמו בהרבה ממלונות ים המלח, על גג המלון נמצא סולריום – פעיל עונתית בתיאום עם אגודת הפסוריאזיס.

מי שמתכנן לרדת לים המלח בקרוב ישמח לשמוע שמלון לאונרדו קלאב הסמוך יארח בתאריכים 30.12.2021-1.1.2022. את פסטיבל הג'אז, שיוזם ליאוניד פטשקה, הפסנתרן הבינלאומי.

האירוח יכלול 3 ימים של ג'אז, סעודות שף עשירות, משקאות כיד המלך, כניסה חינם לספא ועוד.

פטשקה יצר מופע משותף עם שלמה גרוניך, ניגן עם נגנים ערבים מעכו ועם נגנים תורכים ומצריים וגם כתב מוסיקת ג'אז לבלט פאנוב, חיבר בין חזנות למוזיקת גוספל, ביחד עם גיל שוחט העלה לבמה שבעה פסנתרנים ושבעה פסנתרים ועוד. "הקהל אוהב חידושים", הוא אומר. בעוד שהוא מקפיד לעבוד עם וירטואוזים ברמה המקצועית שלו. הוא אינו חושש לערב בפסטיבל ג'אז עם פלמנקו, מוזיקה לטינית והפעם אפילו עם מופע בוץ – וזאת לאור המיקום של הפסטיבל בים המלח ושיתוף הפעולה עם רשת מלונות פתאל.

בחמישי ה 30.12 אחרי קבלת פנים של ג'אז ושמפניה, יתפנו האורחים לסעודה מוקדמת ועשירה בשקיעה ולאחריה, שלושה קונצרטים:

קונצרט של מצעד הדיקסילנד – קאנטרי, ראגטיים, בלוז וסווינג עם ההרכב של ליאוניד פטשקה, קרנבל ג’אז ברזילאי עם הנגנים הברזילאים מרצ’לו נאמי וג’וקה פרפיניאן וכמובן פטשקה, וקונצרט אופרה ג’אז ופרנק סינטרה עם זמר הבס דניס סדוב, גיל שוחט, פטשקה והרכבו.

שישי ה 31.12 ייפתח עם ג’אז בלובי ומפגשים עם הנגנים. במהלך היום ייהנו האורחים מארוחות מגוונות וכמובן קונצרטים:

קונצרט של מקצבים קאריביים ונוסטלגיה צרפתית בסגנון בלוז – פטשקה יארח את עדן הולן המשלבת בין ג’אז, קריאולי ושאנסונים ואת ג’ק גונזלס ולהקת “Caribbean Dream”.

קונצרט ג’אז מגוון – סול, בלוז, רוקנר’ול ובוגי ווגי – פטשקה מארח את המוזיקאי המגוון גיל שוחט, את זמר הנשמה רוי יאנג, הזמרת, הילארי סרג’נט מטרינידד וכמובן את ההרכב שלו.

ארוחת הערב החגיגית תתחיל מאוחר ותמשך עד חצות – עם אוכל ובר חופשי. בחצות (אחרי הספירה לאחור), ריקודים וקונצרט חצות- כי ככה מתחילים שנה הרבה יותר טובה.

יום שבת ייפתח בארוחת בוקר עשירה, לאחריה ייהנו האורחים מקונצרט צהרים במקצבים של פלמנקו, אמריקה הלטינית וים תיכוני עם הרכב נגנים עשיר במקצב הפלמנקו ובהשתתפות רקדנית פלמנקו.

אם אתם מחפשים אטרקציות נוספות באזור, תוכלו ליהנות מטרקטורוני ים המלח:

נהיגת שטח ברכבי שטח RZR, רייזרים, טרקטורונים וג'יפים. חוויה המשלבת בין הטבע הייחודי של אזור ארץ ים המלח עם חווית חופש מלאה בריגושים במגוון מסלולים מהנים ומאתגרים. נהיגה עצמית בליווי מדריכים מקצועיים שאוהבים את העבודה שלהם ויספרו לכם סיפורים שכייף לשמוע על האזור. אורכי המסלולים השונים הנעים בין שעה לארבע שעות וניתן לשדרג את החוויה ולהוסיף אתגרים כמו סנפלינג וטיפוס הרים וכמובן ארוחות בשטח.

אימייל: [email protected]

כתובת: נווה זוהר – חוף מלון "לאונרדו קלאב"

הילדים שלכם ייהנו מפנטזי איילנד:

Fantasy Island, מתחם בילוי ופנטזיה במתחם הממוקם במלון לאונרדו קלאב. תוכלו למצוא את קולנוע ה- 7DMAX, שמשלב סרטי תלת מימד עם אפקטים מיוחדים של מים, רוח, עשן והפתעות נוספות.

חוויה מעוררת חושים במגוון סרטים לכל הגילאים. לאוהבי האקשן, יש גם מתחם לייזר טאג שמרגע הכניסה אליו האדרנלין יתחיל לזרום לכם בדם. מבוך חשוך ועתידני שבודק את האינסטינקטים שלכם, מוזיקה קצבית ואוירה מחשמלת בתוך שדה קרב ייחודי.

אימייל: [email protected]

כתובת: מלון לאונרדו קלאב, נווה זוהר, ים המלח

ואם כבר הגעתם למדבר, לכו לטייל בעין בוקק:

המסלול לעין בוקק שבנחל בוקק הוא חוויה קסומה בארץ ים המלח, והוא המסלול הקרוב ביותר למלונות עין בוקק. הכניסה החדשה אליו היום מוסדרת וכבר אין צורך להחנות בצורה מסוכנת על כביש 90. נכנסים מכביש הגישה של תחנת סונול בעין בוקק ומחנים את הרכב בחנייה הייעודית למטיילים. דרך השלט הגדול עם ההנחיות למטיילים נכנסים מיד לתוואי הנחל, הולכים ממש במי הנחל הצוננים הזורמים לאורך נתיבו בין שיחים ועצים המשרים צל לאורך כמעט כל המסלול.

לאורך הנחל תפגשו בבריכות קטנות המתאימות לשכשוך ובסופו תגיעו לעין בוקק, שהיא בריכה יחסית גדולה ומרהיבה בנוף המדבר על מדרגת הסלע. אורך המסלול: כ 3 ק"מ.

משך הטיול: כ-3 שעות. מתאים לכל המשפחה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן