כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ארוחת בוקר בביגה

לא הרבה יודעים, אבל ארוחת הבוקר הישראלית, שכל כך מזוהה איתנו, נולדה בכלל בקיבוצים.

בשנים הראשונות לאחר הקמת מדינת ישראל נהגו חברי הקיבוצים לסעוד את ארוחותיהם בחדר אוכל משותף. חברי הקיבוצים נהגו לאכול ארוחה קלה בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן לעבוד מספר שעות בשדות. בסיום העבודה הם שבו לחדר האוכל לארוחת בוקר שנייה שהוגשה בצורת מזנון. בשנות ה-50 של המאה ה-20 החלו בתי המלון בישראל להגיש את ארוחת הבוקר בצורה שחיקתה את מאפייני ארוחת הבוקר בקיבוצים.

ואיך אומרים? כל השאר היסטוריה. מאז ועד היום מוגשת ארוחת הבוקר בבתי המלון בישראל בצורת מזנון בשירות עצמי. בתי הקפה והמסעדות השונות מגישים גם הם ארוחות בוקר בסגנון בופה, בעיקר בימי שישי, ובימי חול מנסים להביא את הבופה אליכם לשולחן עם צלוחיות רבות המכילות גבינות שונות, ממרחים וסלטים. הישראלי, זאת אנחנו כבר יודעים, אוהב שפע על השולחן שלו.

חמושים במידע הלא חיוני הזה, ובבטן מקרקרת, קפצנו לסניף של רשת בתי הקפה ביגה בקניון עזריאלי ראשונים כדי לראות הכצעקתה. כלומר, איך ארוחות הבוקר החדשות של ביגה, רשת פרימיום של בתי קפה בולנז'רי- פטיסרי נוסח פריזאי-שיק, (BIGA- שאור באיטלקית) עכשיו כשברשת השיקו תפריט חדש?


התפריט החדש מורכב ממנות בריאות, עשירות בערכים תזונתיים, תוך מתן דגש על מנות טבעוניות, מנות ללא גלוטן, מוצרים טבעיים, ירקות ופירות שוק, חיטה מלאה, דגי ים ועוד. הבשורה של שנת 2022 הן מנות עשירות בחלבון.

אז מה תמצאו בתפריט החדש?

ביגה בורגר – המבורגר Redefine meat, החברה שמייצרת בפארק המדע ברחובות בשר במעבדה, עליהם כתבתי כאן בעבר, מוגש בלחמנייה נימוחה, עם איולי אמריקאי, בצל סגול, עגבנייה, מלפפון חמוץ ולבבות חסה, מוגש עם קריספי צ'יפס ונגטס.

מפרום וקוסקוס מרוקאי – פלחי תפו״א במילוי קציצת בשר מין הצומח מבושל ברוטב טריפוליטאי מסורתי מוגש על קוסקוס עם לימון כבוש ואריסה.

ספגטי בולונז – תבשיל ראגו, בשר מן הצומח, עם ירקות שורש, יין אדום ורוטב עגבניות, מוגש עם פרמז'ן.

לצד התפריט החדש של ביגה בכל סניף קיימת מעדניה המציעה מבחר מאפים ולחמים המיוצרים מחומרי גלם איכותיים וטבעיים בלבד הנאפים בעבודת יד בתנורי אבן, דברי מאפה טריים הנאפים במקום ועשויים 100% חיטה מלאה ממחמצת, לחם שיפון עם גרעיני פשתן ושומשום, לחם עגבניות מיובשות, לחם סלק ועוד מגוון רחב של לחמים. בנוסף המעדנייה מציעה עוגות, עוגיות, מטבלים, ממרחים, מוצרים ללא גלוטן ומוצרים ללא סוכר שאותם ניתן לרכוש הביתה.

אבל אנחנו הלכנו, כאמור, על ארוחת בוקר. אני הזמנתי בריוש תרד, פטריות ושמנת (63 ₪), ובת הזוג שלי הזמינה בורקאץ' (בורקס גבינה עם ביצים קשות) (49 ₪). שני המנות הצליחו להפתיע אותנו כשיצאו מאזור הנוחות של ארוחות הבוקר הבנאליות, והצליחו לחדש גם בנראות של המנות וגם בטעמים. כל ביס היה טעים מאוד, כזה שגורם לך להרגיש את ההשקעה בחומרי הגלם הטריים, ואת היצירתיות של הטבחים.

למי שמעדיף להישאר נאמן לארוחת הבוקר הזוגית (133 ₪), בביגה הצליחו לחדש גם כאן עם חצילים בטחינה, טחינה גולמית עם סילאן ובוטנים, ממרח שום זעתר, סלט ביצים, לבנה בשמן זית, כדורי מוצרלה מתובלים בממרח עגבניות מיובשות וזיתים שחורים, סלט טונה, גבינת שמנת, קונפיטורה, ציזיקי עם שמן זית, לחם ביגה, סלט לבחירה, קפה, שתייה קרה לבחירה ומעדן יוגורט, סילאן וגרנולה, ביצים לבחירה. יש גם ארוחת בוקר טבעונית ב – 72 ₪ הכוללת ממרח שום זעתר, ממרח חצילים וטחינה, זיתים, גבינה טבעונית בסגנון פטה, טחינה גולמית עם סילאן ובוטנים, ממרח עגבניות מיובשות, גבינת סויה טבעונית בסגנון לבנה, קונפיטורה, סלט לבחיה, חביתה טבעונית, קפה ושתייה קרה לבחירה.

לאלו מכם שמשום מה יוצאים לעבודה בבוקר, מציעים בביגה מנות חדשות שמוגשות במהלך כל שעות היום כמו מרק היום ב 39 ₪ המשתנה כל יום, לחם שום וירקות שורש אפויים ב 47 ₪, ארנצ'יני ב 47 ₪, ברוסקטה ארטישוק ב42 ₪, לביבות בטטה ותפוח אדמה ב49 ₪, קרפציו חציל ב49 ₪, בנדיקט סביח ב49 ₪.

במנות העיקריות ניכרת השפעה של טרנדים קולינריים מהמטבח המסורתי בשילוב מנות מובילות ממטבחים ברחבי הגלובוס. מרק קובה במיה ב 62 ₪, פוקה סלמון ב 63 ₪, אודון קארי נודלס ב67 ₪, ריזוטו פטריות ב 67 ₪, ומגוון פסטות, פיצות ודגים כמו קציצות דגים מרוקאיות ב 82 ₪, פילה דג וניוקי ב 89 ₪, מחבת סלמון צלוי ב 89 ₪, סלמון טריאקי ב 92 ₪, ועוד.

לחורף 2022 מציע התפריט החדש של ביגה קינוחים עשירים: כמו וופל בלגי טחינה ופיסטוק 45 ₪, קרמל לוהט עם תמרים ובננה 47 ₪, כנאפה 45 ₪ ועוד.

לרשימת הסניפים: bakery.co.il-https://www.biga

קרדיט:מולי נעים,יוגב מאיר

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem