כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אושרו להפקדה תכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל בבת ים

התכניות המקודמות הינן בכניסות לעיר, נגישות לתחבורה ציבורית ולשימושים עירוניים מגוונים .

אושרו להפקדה תכניות מתחם שפרבר ושער יוספטל בבת ים

התכניות המפורטת להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ומתחם שער יוספטל בבת ים, במימון הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אושרו להפקדה על ידי הועדה המחוזית תל אביב. התוכניות כוללות תוספות של מאות יחידות דיור, שטחי תעסוקה, מסחר ומבני ציבור.

עיריית בת ים מקדמת באמצעות הרשות להתחדשות תכניות מפתח לשינוי עירוני. התכניות מייצרות הזדמנות להתחדשות לא רק למבנים אלא גם לחיזוק הכלכלה העירונית, העלאת רמת השירות לתושבים וחיבור למטרופולין .

התכניות המקודמות הינן בכניסות לעיר, נגישות לתחבורה ציבורית ולשימושים עירוניים מגוונים .

התכנית להתחדשות עירונית במתחם שפרבר ממוקמת בכניסה הדרומית לעיר בת ים, בסמוך לתחנת רכבת "קוממיות", תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".


המתחם גובל מצפון ברחוב קרן היסוד ומדרום ברחוב הקוממיות. בתחומו עוברים הרחובות שפרבר ואנה פרנק. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-50 דונם, קיימות כיום כ-270 יחידות דיור. במקומן מתוכננות כ-1,190 יחידות דיור, מתוכן 200 יחידות דיור מיוחד, למעלה מ30,000 מ"ר לתעסוקה, כ- 12,600 מ"ר למבני ציבור, וכ-5,900 מ"ר מסחר.

התכנית מציעה את שיפור והגדלת מערך השטחים הציבוריים הפתוחים והבנויים בתחומה, חיבור למרקם העירוני הקיים לרבות קישוריות לתחנות התחבורה הציבורית הסמוכות.

התכנית להתחדשות עירונית במתחם שער יוספטל ממוקמת בכניסה לעיר בת ים ובצומת מרכזי של תנועה בעיר, בסמוך לתחנת רכבת "יוספטל", תחנת מטרו מתוכננת, תחנת רכבת קלה ותחנות אוטובוס של "מהיר לעיר".

המתחם גובל מצפון ברחוב יוספטל, ממערב ברחוב אלי כהן, מדרום ברחובות רזיאל והעמק וממזרח בנתיבי איילון. בתחום התכנית המשתרע על שטח של כ-62 דונם, קיימות כיום 490 יחידות דיור. בשטח התוכנית מתוכנן מתחם עירוני אינטנסיבי שיכלול 1,175 יחידות דיור, כ-115,000 מ"ר לתעסוקה לצד אלפי מ"ר למסחר, תעסוקה ושטחי ציבור .

התכנית כוללת גם שני מבנים לשימור, שאחד מהם הוא מבנה "האונייה" ברחוב יוספטל שיהפוך למבנה ייצוגי של הכניסה לעיר עם שימושי תעסוקה ומסחר.

מרחב התוכנית כולל מערך שטחי ציבור בנויים ופתוחים ומתוכנן כמרחב מוטה תחבורה ציבורית והליכה, תוך מתן דגש על קישוריות אל תחנות התחבורה הציבורית ואל פנים השכונה.

שתי התכניות מלוות על ידי המנהלת להתחדשות עירונית המסייעת לתושבי המתחם בהתארגנות, מתן מידע ושמירה על זכויותיהם. כמו כן מספקת המנהלת מעטה משפטי וסיוע בעריכת מכרז לבחירת היזם.

במהלך תקופת התכנון נערכו מפגשי שיתוף ציבור רבים לרבות קורס להכשרת נציגויות התושבים. מצורפות תמונות מפגישות עבודה מקצועיות שהתקיימו, לשם תיאום התכנית עם כלל הגורמים הרלוונטיים, הרשות להתחדשות עירונית, צוות לשכת התכנון המחוזית, נתיבי איילון, רכבת ישראל, משרד החינוך ועוד.

את צוות התכנית מוביל משרד אדר סקר אדריכלים יחד עם מוריה אדריכלים, וניהול הפרויקט ע"י לוג ניהול פרויקטים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem