גו אייטם – go item | מקומון החדשות של חולון בת ים וראשון לציון

כמה הולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים בחולון,בת ים וראשון לציון?

102 הולכי הרגל נפגעו בתאונות דרכים, עליה בהשוואה לשנה שקדמה לה

בשבועיים הראשונים לשנת 2022 נהרגו 12 בני אדם – חמישה מהם, כמעט מחציתם – הם הולכי רגל: בן 40 נהרג מפגיעת רכב סמוך לצומת חולון, הולך רגל נוסף כבן 80 נהרג סמוך לישוב יעד שבצפון, בן 25 נהרג מפגיעת רכב סמוך למחסום מכבים, בן 60 נדרס בדרך נמיר בתל אביב-יפו ופעוט בן שלוש נדרס בתאונת חצר בתל שבע.

בחולון נפגעו בתאונות דרכים 102 הולכי רגל בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), מהם שניים נהרגו, מדובר בעליה בהשוואה לשנת 2020 כולה שבמהלכה נפגעו בעיר 76 הולכי רגל.  בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,041 הולכי רגל, מתוכם 18 נהרגו ו-109 נפצעו באורח קשה.

בבת ים נפגעו בתאונות דרכים 85 הולכי רגל בשנת 2021 (ינואר-נובמבר), מהם שניים נהרגו.  בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 1,052 הולכי רגל, מתוכם 15 נהרגו ו-118 נפצעו באורח קשה.

  • בראשון לציון נפגעו בתאונות דרכים 63 הולכי רגל בשנת 2021 (ינואר-נובמבר). בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בעיר 881 הולכי רגל, מתוכם 22 נהרגו ו-152 נפצעו באורח קשה.
  • מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 (ינואר-נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים 2,503 הולכי רגל, רובם המוחלט (2,350) נפגעו בתחומי הערים והישובים. 91 הולכי רגל נהרגו בעשרת חודשי השנה הראשונים של שנת 2021, מהם 59 נהרגו בתאונות בתחום העירוני – יותר מהולך רגל הרוג בכל שבוע בממוצע. בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני למעלה מ- 30 אלף הולכי רגל, מהם 702 נהרגו ו-5,612 נפצעו באורח קשה.


    בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו קרוב ל-4,000 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,147 הולכי רגל בתאונות דרכים.

    התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,017 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות דרכים בעשור החולף (2012-נובמבר 2021), 31,445 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.

    בשנת 2021 בערים:

    ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ללכת ברגל זה בריא, חסכוני וגם תורם לצמצום תאונות הדרכים. בישראל לא רק שלא מתחשבים בהולכי הרגל אלא מסוכן ללכת ברגל. רוב הולכי הרגל נפגעים בתחום העירוני והנתונים גם מראים כי מעבר החציה הוא המקום שבו נפגעים הכי הרבה הולכי הרגל בעת חציית הכביש. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ללחוץ על ראשי הערים למפות את הרחובות האדומים והמסוכנים להולכי הרגל ולשפר את התשתית בהם כך שתגן על הולכי הרגל. במקביל צריך להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית באותם רחובות מרובי נפגעים. שיפור תשתיות עירוניות על ידי ריסון ומיתון תנועה, נוכחות משטרתית גבוהה יותר והגברת ההסברה בקרב הולכי הרגל והנהגים יובילו לצמצום היפגעותם של הולכי רגל ולמעשה יכולים הפתרונות הללו לעשות את ההבדל שבין חיים למוות".

    להלן הנתונים בערים מרכזיות בארץ:

    הולכי הרגל הם אוכלוסייה חלשה ופגיעה מאחר ומערכת התחבורה בישראל, כמו במדינות אחרות, תוכננה ברובה מנקודת מבטו של המשתמש ברכב, ללא התחשבות ממשית בצרכים של ההולכים ברגל. ישראל היא מהמדינות שבהן שיעור הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא גבוה מאוד בהשוואה לממוצע במדינות אחרות, נתון הדורש התייחסות ממוקדת ופתרון לבעיה.

    האחריות לשלומם של הולכי הרגל וצמצום היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים היא של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, וזאת בשיתוף כלל הגורמים העוסקים במאבק בקטל בדרכים. על קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וראשון במעלה וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת.

    היפגעותם של הולכי הרגל עשויה להתגבר בשנים הקרובות בשל הריחוק החברתי הנובע מוירוס הקורונה וצמצום השימוש בתחבורה הציבורית. לכן, יש לפעול ביתר שאת לצמצום היפגעותם של הולכי הרגל בתאונות דרכים, כאשר במקביל יש לעודד יותר ויותר אנשים ללכת ברגל במקום לנסוע ברכב הפרטי.

    ממצאים עיקריים מדו"ח שהפקנו באור ירוק בשנת 2021:

    Exit mobile version