כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פינוי בינוי ראשון ביישוב אזור יוצא לדרך –שני בנייני רכבת נהרסו

חברת צרפתי צבי ובניו קיבלה היתר הריסה לשלב א' בפרויקט שבמסגרתו ייבנו שני המגדלים הראשונים

פינוי בינוי ראשון ביישוב אזור יוצא לדרך –שני בנייני רכבת נהרסו

חברת צרפתי צבי ובניו קיבלה היתר הריסה לשלב א' בפרויקט שבמסגרתו ייבנו שני המגדלים הראשונים

ההריסה התקיימה ביום שלישי השבוע בנוכחות בכירי החברה והעירייה ונציגי הדיירים

הפרויקט יכלול 3 מגדלי מגורים ובהם 360 יח"ד, הדירות בפרויקט גדולות במיוחד כאשר דירות 5 חדרים בגודל של 140 מ"ר

פרויקט הפינוי-בינוי הראשון ביישוב אזור יוצא לדרך – חברת צרפתי צבי ובניו הרסה את שני הבניינים הראשונים לאחר שקיבלה היתר הריסה לשלב א' בפרויקט, ומחזיקה בהיתר בנייה עבורו. במסגרת הפרויקט ייהרסו שלושה בנייני רכבת ברחוב קפלן ובהם 96 דירות ותיקות ובמקומם ייבנו 360 יחידות דיור בשלושה מגדלים. הפרויקט יתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון נהרסו המבנים בקפלן 3 ו-5 הכוללים 64 דירות ומתחילה בנייתם של שני המגדלים הראשונים בגובה 23 קומות, שיכללו 280 דירות. בשלב ב' ייהרס המבנה בקפלן 7 וייבנה המגדל השלישי שיכלול 80 יח"ד. בסך הכל ייבנו במתחם 360 יח"ד, במגדלים הגבוהים ביותר באזור. הפרויקט בתכנון משרד כנען שנהב אדריכלים.


התב"ע מאפשרת בניית פרויקט עם דירות גדולות במיוחד מהנהוג באזור המרכז- דירות 3 חדרים סביב ה 90 מ"ר בנוי, 4 חדרים סביב 113 מ"ר בנוי ו-5 חדרים סביב 140 מ"ר בנוי. הדיירים הוותיקים יקבלו דירות 3 חדרים גדולות בנות 87 מ"ר ומרפסת ענקית של 15 מ"ר, כאשר כיום כל הדירות בבניינים הן דירות 3 חדרים בגודל של כ-50 מ"ר.

שיווק הדירות יחל במקביל להריסה כאשר דירת 3 חדרים בשטח של 87 מ"ר בנוי ועוד 15 מ"ר מרפסת תימכר החל מ 2.305 מיליון שקל בקומה הרביעית, דירות 4 חדרים בשטח 113 מ"ר בנוי ועוד 15 מ"ר מרפסת בקומות הנמוכות במחיר החל מ-2.74 מיליון שקל ודירות 5 חדרים 140 מ"ר בנוי ועוד 16 מ"ר מרפסת בקומות הנמוכות החל מ-3.14 מיליון שקל. עוד בפרויקט מוצעות למכירה דירות מיני פנטהאוז 6 חדרים החל מהקומה ה-16 140 מ"ר בנוי ועוד 36 מ"ר מרפסת ב-4.4 מיליון שקל. שיווק הפרויקט נעשה ע״י ״מאגמה שווק פרויקטים״ בניהול גיל לבינגר. בשלושת השבועות הראשונים הפרויקט ישווק לבני המקום בלבד.

מדובר בפרויקט ראשון מתוך שורה של פרויקטים של התחדשות עירונית וחדשים שצפויים להוסיף אלפי יח"ד חדשות ליישוב אזור בשנים הקרובות. היישוב הכפרי ממוקם בסמיכות לתל אביב- בסמוך להצטלבות של הכבישים 1 ו-4 וכן בקרבה לנתיבי איילון, במרחק של דקות נסיעה ממנה וכן משורה של ערים נוספות ומנתב"ג. בעתיד קו המטרו M3 עתיד לעבור באזור ולשרת את תושביה, מה שיהפוך את הנגישות לגבוהה עוד יותר. כמו כן פרויקט אופנידן יביא לחיבור של אזור לתל אביב בשבילי אופניים.

המתחם שימש בשבועות שקדמו להריסה מעבדה אומנותית של גרפיטי ומיצבים לבני הנוער ולאומנים מקומיים, מתוך רצון לאפשר לקהילה באזור ליצור אמנות זמנית רגע לפני תנופת ההתחדשות העירונית שתשנה את פניה של העיר. תמונת הנושא של הסדרה "שקופים" של הוט צולמה על רקע שלט הכניסה לבניין קפלן 5.

אריה פכטר ראש המועצה אמר כי "זהו יום גדול והיסטורי לתושבי אזור בו מיזם התחדשות עירונית ראשון ולא אחרון יוצא לדרך. אנו פותחים פרק חדש בתחום התכנון והפיתוח היישובי. אני שמח שעמלנו נושא פרי לאחר מאמצים גדולים מאוד שהושקעו מצד כלל הגורמים הרלוונטיים. נמשיך ונשקוד על תכנון יתר המיזמים ביישוב".

לדברי משה צרפתי, מנכ"ל משותף בחברת צרפתי צבי ובניו, "אנחנו שמחים וגאים להשיק את פרויקט הפינוי-בינוי הראשון באזור. מדובר ביישוב שעל אף קרבתו לתל אביב היה מתחת לרדאר במשך שנים, עם פוטנציאל עצום וצורך גדול בהתחדשות עירונית. היישוב היחיד מסוגו בקרבה כזו לתל אביב. אין לי ספק שבשנים הבאות אזור תעבור מהפכה ואנחנו שמחים להיות חלק ממנה".

בעלי הדירות הוותיקים מברכים על ההתחדשות: אבי שפסה שהתגורר בפרויקט למעלה מ-40 שנה ואשתו רות שוותיקה בבניין אפילו יותר ומתגוררת בו מאז 73, והם בעלי דירת 3 חדרים של כ 50 מ"ר, אמר כי "כבר 20 שנה מנסים להרים פה פינוי בינוי ותמיד זה נתקל בקשיים. עכשיו אנחנו מקבלים בניין חדש עם מפרט מצוין. מגיע לנו אחרי כל כך הרבה שנים של המתנה לקבל בניין חדש".

בעלת הדירה אסי לוגסי מספרת כי רכשה את הדירה במתחם ב-98' תמורת כ-380 אלף שקל, גרה בה מספר שנים ומשכירה אותה כעשור. לדבריה, "יש לי הרבה סנטימנטים לבניין אבל אני שמחה שהפרויקט סוף סוף מתממש. אין לי ספק שאחרי הפרויקט הזה כל האזור יתפוס תאוצה".

קרדיט:שמי זייתון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem