כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מדד דיגילוקאלי קבע: עיריית ראשון לציון במקום הראשון במתן שירותים מקוונים לתושבים ולבתי העסק

המדד סוקר 38 קריטריונים שונים בתחום השירות הדיגיטלי

מדד דיגילוקאלי קבע: עיריית ראשון לציון במקום הראשון במתן שירותים מקוונים לתושבים ולבתי העסק

עיריית ראשון לציון ניצבת בראש מדד דיגילוקאלי של חברת דלויט, הבוחן את היצע השירותים הדיגיטליים לתושב ולעסק בכל הרשויות המקומיות בישראל * לאחרונה קיבלה ראשון לציון את הציון 100 במדד השקיפות של עמותת שבי"ל על הנגשת המידע לציבור * ראש העירייה, רז קינסטליך: "שמח שקיבלנו את החותמת להשקעה הרבה שלנו בתחום. אנחנו מציעים לתושבים ולבעלי העסקים שירותים מקוונים כמעט בכל תחום"

תואר נוסף לעיריית ראשון לציון. אתמול (שלישי) דורגה ראשון לציון במקום הראשון במדד הדיגילוקאלי, שפותח על ידי חברת דלויט, פירמת הייעוץ וראיית החשבון מהמובילות בעולם בשיתוף עם המרכז הבינתחומי הרצליה, הבודק את היצע השירותים הדיגיטליים לתושבים ולבתי העסקים בכ-255 הרשויות המקומיות בישראל. המדד סוקר 38 קריטריונים שונים בתחום השירות הדיגיטלי, בתחומים הבאים: שירות לתושב, שירות לעסק, נגישות ושירותי תכנון והנדסה.

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "נגיף הקורונה גרם לכולנו לעבור לשירותים מקוונים, ואני שמח שעם פרוץ המגפה לקחנו את הנושא כמה צעדים קדימה, כך שהיום אנחנו מציעים שירותים דיגיטליים לתושבים ולבתי עסק כמעט בכל תחום. אני שמח שקיבלנו את החותמת להשקעה הרבה שלנו בתחום הזה, ואנחנו נמשיך לסייע בכל דרך לתושבים ולבעלי העסקים בעיר. מדד דיגילוקאלי מוכיח שוב שגם בתחום הזה אנחנו מצטיינים וראשונים".

מעין פלח-שדה, מחזיקת תיק עיר חכמה וחדשנות, מסרה: "עיריית ראשון לציון עברה תהליך עמוק בשנתיים האחרונות, במהלכו נוספו שירותים מקוונים רבים שהקלו על התושבים ועל בתי העסק בעיר. עם כניסתי לתפקיד שמתי לי מטרה בולטת – להנגיש את השירותים לתושב באופן דיגיטלי. העלייה שלנו למקום הראשון במדד דיגילוקאלי משקפת את ההצטיינות שלנו ואת ההשקעה האדירה בתחום השירותים המקוונים, ואנחנו לא מתכוונים לעצור פה. נמשיך לשדרג את השירותים עבור תושבי העיר ובעלי העסקים. אני רוצה להודות לאגף התקשוב בעיריית ראשון לציון, ולעומד בראשו רועי עזרא ולסגניותיו יערה ליפשיץ אריה ואירית פוטשניק המובילות את העבודה על השירותים המקוונים".


בשנתיים האחרונות פיתח התקשוב העירוני, בשיתוף פעולה עם מינהלים ואגפים רבים בעירייה, שירותים מקוונים בנושאים רבים, זאת על מנת לשפר את השירות שמוענק לתושבים ולבתי העסק בעיר במטרה להקל עליהם מלהגיע למשרדי העירייה ולזרז את הטיפול בפנייתם. לאור השדרוגים המקוונים, יכולים כיום תושבי ובעלי העסקים בעיר לבצע מעל ל-60 פעולות מקוונות שונות באתר האינטרנט העירוני. לשם השוואה, באוקטובר 2020 דורגה עיריית ראשון לציון במקום ה-16 במדד, ולאחר כחצי שני התקדמה למקום השביעי. באוקטובר האחרון דורגה העירייה במקום הרביעי, וכעת כאמור היא ממוקמת במקום הראשון. הציון הממוצע הארצי במדד הנוכחי עומד על 46, בעוד שעיריית ראשון לציון קיבלה את הציון 97 (!).

מדד דיגילוקאלי פותח בשנת 2017 ומסייע למספר רב של רשויות מקומיות בישראל לשפר את השירות הדיגיטלי לתושב ולעסק באופן משמעותי. במסגרת המדד נאספו נתונים רבים על הרשויות המקומיות בישראל, והוא מתבסס בעיקרו על בחינת השירותים הדיגיטליים המוצעים באתרי האינטרנט, וכן ברשתות החברתיות.

כזכור, לפני מספר שבועות קיבלה עיריית ראשון לציון את הציון 100 במדד השקיפות של עמותת שבי"ל (שקיפות בינלאומית ישראל) בעוד שהממוצע הארצי עמד על 81. במדד השקיפות נבחנו 109 קריטריונים, ומדובר בפעם השנייה ברצף שעיריית ראשון לציון זוכה בציון 100 במדד.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem