כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כמה שנים תצטרכו לעבוד כדי לרכוש דירה?

ניתוח מיוחד לנתוני הלמ"ס מאת אלדר שיווק נדל"ן

רוכשי הדירות בבת ים צריכים לעבוד יותר מ-19 שנה כדי להצליח לרכוש דירה בעיר

ניתוח מיוחד לנתוני הלמ"ס: בבת ים נדרשות 231 משכורות לדירה, 58 יותר מכמות המשכורות שנדרשה ב-2012. הקושי לרכוש דירה בבת ים התגבר במידה הגבוהה ביותר בעשור האחרון מבין הערים שנבדקו

רוכשי הדירות בעיר בת ים צריכים לעבוד יותר מ-19 שנה כדי להצליח לרכוש דירה בעיר – כך עולה מניתוח מיוחד שבוצע בחברת אלדר שיווק נדל"ן. כדי לרכוש דירה בבת ים נדרשות 231 משכורות, לעומת 173 משכורות שנדרשו בשנת 2012 – תוספת של 58 משכורות בתוך עשור (עלייה של 33%).

הקושי לרכוש דירה בבת ים התגבר במידה הגבוהה ביותר בעשור האחרון מבין הערים שנבדקו.בחולון 189 משכורות כמו גם בראשון לציון

הניתוח בדק את מחירי הדירות הממוצעים ב-12 הערים הגדולות בישראל, אל מול השכר הממוצע של שכירים ביישובים אלה – שני נתונים שמפרסמת הלמ"ס. נבדקו גם הפערים בין מחירי הדירות כיום ולפני עשור וכן את הפערים בשכר הממוצע. חלק מהערים רשמו קפיצה דרמטית במס' המשכורות שנדרשות על מנת לרכוש דירה בהשוואה לשנת 2012, ובערים אחרות ההבדל הוא של משכורות בודדות.


בבת ים מחירי הדירות זינקו בעשור האחרון בכ-53% ולפי הלמ"ס הם עומדים על 1.788 מילון שקל בממוצע. השכר הממוצע של השכירים בעיר עומד על 7,732 שקל ברוטו, עלייה של 15% בתוך עשור. מאז 2012 ועד היום מי שרוצה לרכוש דירה בעיר יצטרך להקצות לשם כך 58 משכורות יותר משהיה צריך להקצות לפני 10 שנים.

לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל חברת א.זיתוני, "הנתונים משקפים את ההתפתחות של העיר בת-ים בעשור האחרון. העיר הפכה לאחת מהערים הכי מבוקשות בישראל למגורים והשקעה, והעלייה בביקוש מיתרגמת לעלייה במחירי הדיור בה ובמשכורות הנדרשות לדירה. בת ים עברה בשנים האחרונות תנופת בנייה ופיתוח משמעותית עם בנייתן של שכונות חדשות המציעות דירות יוקרתיות ומושכות אליהן אוכלוסיה מחתך סוציו אקונומי גבוה יחסית. אחת כזו היא שכונת 'פארק הים' החדשה שזכתה לכינוי 'שכונת העתיד' ונבנית על קו הים בבת ים. עפ"י לשכת שמאי המקרקעין, בניית השכונה תוסיף ליוקרה של בת ים ותעלה את קרנה של העיר בשנים הקרובות, מה שישאיר אותה בצמרת הערים המבוקשות בישראל".

ברמה ארצית נכון להיום רוכשי הדירות צריכים לעבוד כ-17 שנה בממוצע כדי לרכוש דירה בישראל, ונדרשות לשם כך כ-203 משכורות בממוצע. זאת, לעומת כ-177 משכורות שנדרשו בשנת 2012 – כ-14 שנות עבודה. בעיר בת ים כאמור הקושי לרכוש דירה התגבר במידה הגבוהה ביותר בעשור האחרון; אחריה נתניה עם 57 יותר משכורות כיום לדירה מב-2012 – 262 לעומת 205, רמת גן עם 47 משכורות יותר – 214 לעומת 167. מנגד, בעיר אשקלון נדרשות כיום עוד 4 משכורות בלבד בהשוואה לשנת 2012 – 144 לעומת 139, ובחיפה תוספת של 5 משכורות (113 לעומת 109).

יחץ

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem