כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לראשונה: פרויקט קהילה תומכת למתמודדי הנפש

עמותת "איכות בשיקום" השיקה פרויקט חדש לדיור עצמאי של מתמודדים עם קושי נפשי בחולון

פרויקט "קהילה תומכת" ביוזמת עמותת "איכות בשיקום" מאפשר  מעבר של  מספר מתמודדים לדירות בהם יתגוררו בשותפות בעיר חולון. המתמודדים יתפקדו בדירות באופן עצמאי, שיעניקו להן תחושה של בית, משפחתיות, חברתיות ושייכות. זאת, לצד המשך ליווי של צוות ההוסטל, התומך באתגר של שינוי המגורים וההסתגלות למצב החדש.

בפרויקט "קהילה תומכת" ישתתפו דיירי ההוסטל וגם אנשים שיגיעו בהפניית גורמי שיקום של משרד הבריאות , מרפאות בריאות הנפש ובתי החולים הפסיכיאטריים מאזור תל אביב והסביבה.   

אחד המרכיבים בתהליך השיקום אצל מתמודדים עם קושי נפשי, הוא פיתוח היכולת לעצמאות שתאפשר להם להשתלב בקהילה ובסביבה.  אחת הדרכים לפיתוח היכולת לעצמאות הינה מעבר למגורים עצמאיים ונפרדים.  מחקרים בתחום הדיור אצל מתמודדים מראים  כי חוסר יציבות בדיור מהווה גורם סיכון לאשפוזים חוזרים וגורם לפגיעה בניהול יעיל של המחלה.

עמותת "איכות בשיקום" רואה חשיבות רבה במתן כלים למתמודדים בתחום הדיור העצמאי, המסייע רבות בהליך השיקום.

תהליך השיקום מתבצע באופן הדרגתי. המתמודדים רוכשים מיומנויות ויכולות תפקודיות, עד למעבר לדירה בקהילה התומכת.   העמותה מפעילה מאז 1995 הוסטל בעיר חולון, במסגרתו דיירי ההוסטל עוברים תהליך שיקום של שנה ומחצה. עם סיום הליך השיקום בהצלחה עוברים המתמודדים למסגרת של דיור מוגן או קהילה תומכת. הליווי בשלב זה ממשיך להקנות בטחון רב למתמודדים, בעצימות מופחתת ואינו מוגבל בזמן.    


המגורים בדירות "קהילה תומכת" יהיו בסמיכות להוסטל על מנת שלא לפגוע בתחושת השייכות של המתמודדים, שימור מקום העבודה והפעילות במסגרות הפנאי ותמיכת הקהילה. איתור הדירות והתאמתן לצרכי הדיירים מתבצע על ידי מנהלת הפרויקט, עו"ס אפרת ברייטמן, שעוברות שיפוץ בטרם אכלוסן ואבזורן בריהוט ומוצרי חשמל.

צוות ההוסטל מעריך כי החיבור בין המשתקמים המתגוררים בדירות "קהילה תומכת" יתחזק ויתרום להפחתת הסטיגמה של מתמודדי נפש.

הדירה הראשונה בפרויקט "קהילה תומכת" אוישה לאחרונה על ידי שלושה מתמודדי נפש. בעמותה מקדמים פתיחתן של דירות נוספות.

על עמותת "איכות בשיקום"

עמותת "איכות בשיקום" נותנת מענה נרחב של שירותי שיקום  למתמודדים עם בעיה נפשית החל משנת 1981 . השירותים כוללים דיור, תעסוקה, ייעוץ והכוונה למשפחות.

 העמותה שמה את הדגש על שיקום החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה, מציאת חוסן, משמעות והגשמה. הפעילות מתבצעת בעבודה משותפת, ברוח גישת ההחלמה בבריאות הנפש, של שלושה גורמים: המתמודד, המשפחה הגרעינית וגורמי הטיפול והשיקום.  תהליך השיקום מובנה במטרה להעניק לאדם תחושת שייכות לקהילה, ביטחון ותקווה.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן