כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ד"ר אריאל קרוטואוז הנציג הישראלי שלנו באוקראינה

הרופא מאסף הרופא שטיפל כבר בעשרות מטופלים

ד"ר אריאל קרוטואוז, בסיום התמחות אצלנו בפנימית א׳, נמצא כרגע בבית חולים שדה שנמצא בעיירה מוסטיסקה שבאוקראינה.
במסגרת עבודתו, אריאל אחראי על מחלקת אשפוז וטיפל השבוע בוסילי Vasily Alpatov,
שנפגע בתאונת דרכים בינואר 2022 בעיר ניקולאייב עם שברים באגן, שבר פריקה של הכתף וההומרוס ושבר של פרק כף היד.עקב מצב בחירום במדינה, וסילי היה זקוק לטיפול דחוף.
כאשר פרצה המלחמה הבן שלו ניקולאי Nikolay שעבד בפולין קיבל הודעה מהצוות הרפואי המקומי כי בית החולים מתפנה ועליו להגיע לקחת את אביו.
וסילי היה מרותק למיטה, מגובס וחבוש ללא יכולת להתנייד.
ניקולאי פינה אותו מבית החולים כשאביו נמצא בארגז פתוח של משאית הובלות בעונת השלגים של פברואר והובהל לביתם בניקולאייב, תחת הפצצות על העיר.

ניקולאי קרא מאמרים באתרי רפואה כדי לטפל בפצעי הלחץ ובפצעים של אביו שהזדהמו. עקב כך, נאלץ לצאת מביתו בזמן ההפצצות כדי לקנות אנטיביוטיקה ותחבושות.

"הבן בירר היכן אביו יוכל לקבל טיפול ובמהלך החיפושים שמע על בית חולים השדה של ישראל. בעזרת מתנדבים וסילי וניקולאי הגיעו באמבולנס אלינו״, מדגיש ד"ר קרוטואוז ומפרט:
"וסילי עבר אצלנו ניתוח לתיקון שבר פרק כף היד, והוחלט על טיפול שמרני לשבר הכתף, השברים באגן התאחו וניתן היה להתחיל טיפולים פיזיותרפיים.
בתוך שלושה ימים מאז שהגיע אלינו, וסילי נעמד על הרגליים והצליח להתהלך בעזרת הפיזיותרפיסטית שלנו, מוריה, וצוות האחיות המסור. בשיחה איתו הוא אמר לי שכמו שהבן שלו נלחם על חייו, הוא חייב להילחם בכאב כדי לחזור ללכת בשבילו."

מדי יום ניקולאי מקלח, מאכיל ודואג לכל דבר שאביו נזקק. הוא נרגש ומוקיר תודה למדינת ישראל ולחברי המשלחת הישראלית שעוזרים לשקם ולתת תקווה לחיים טובים יותר לאביו.

"מזה כשבוע, אנחנו רואים למעלה מ-200 מטופלים ביום, והלב יוצא אליהם ולמצב אליו הגיעו. אנו עושים ככל יכולתנו להושיט עזרה רפואית ולתת הכוונה להמשך טיפול. זוהי שליחות ממדרגה ראשונה ואני שמח להיות כאן כנציג של מדינת ישראל ככלל והמרכז הרפואי שמיר בפרט" סיכם ד"ר קרוטואוז.


בתמונה האב המחלים, הבן, נונה בראץ אחות מאיכילוב, מוריה גבע פזיותרפיסטית שיקומית ממרכז רפואי שוהם וד"ר אריאל קרוטואוז.

קרדיט צילום: שרון יניב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן