כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שיתוף פעולה ייחודי בין עיריית ראשון לציון למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

לראשונה: נחנכה שלוחה של המרכז הרפואי שמיר במרכז הגריאטרי ראשון לציון

שיתוף פעולה ייחודי בין עיריית ראשון לציון למרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא)

לראשונה: נחנכה שלוחה של המרכז הרפואי שמיר במרכז הגריאטרי ראשון לציון ובכך הובטח המשך פעילות במרכז הגריאטרי שהיה בשנים האחרונות בסכנת סגירה.

בשלוחה החדשה יטופלו בני נוער הסובלים מהפרעות אכילה במסגרת אשפוז יום על ידי צוותים רפואיים, חינוכיים ומקצועיים.

בטקס מרגש נחנך היום (שני) המרכז להפרעות אכילה במרכז הגריאטרי בראשון לציון, בהשתתפות שר הבריאות ניצן הורביץ, ח"כ לימור מגן תלם, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך ומנהלת המרכז הרפואי שמיר ד"ר אסנת לבציון קורח.

המרכז להפרעות אכילה בשמיר פועל מזה כ- 20 שנה ומטפל בבני נוער הסובלים מהפרעות אכילה בגילאי 12-18 ופועל במסגרת אשפוז יום ובשיתוף משרד החינוך. לאור מגפת הקורונה והימצאותם ההולכת וגוברת של בני הנוער כיום ברשתות החברתיות, החריפה עוד יותר התופעה של הפרעות אכילה מצד נערות ונערים כאחד, וההמתנה לתורים נעשתה ארוכה ומייגעת למטופל\ת ולבני משפחותיהם.
עד היום טופלו כ -25 בני נוער בממוצע בשנה במרכז על ידי רופאי ילדים, אחיות, עו"ס, פסיכולוגיות, דיאטניות, פסיכיאטר, צוות חינוכי ואנשי משרד החינוך.


המרכז החדש, כאמור, עובר למרכז הגריאטרי בראשון לציון לאחר מאבק שניהל ראש עיריית ראשון לציון – רז קינסטליך שלא לסגור את המרכז בעיר. לאחר שהתקבל תקציב להגדלת מספר המטופלים במרכז מ-12 ל- 18 בני נוער במקביל, ונדרש מקום מרווח ומתאים יותר לטובת הטיפול והשיקום של בני הנוער.

שר הבריאות ניצן הורביץ:
"עם כניסתי לתפקיד הונחה בפניי התוכנית לסגור את המרכז הגריאטרי בראשון לציון ואני לא יכולתי לוותר על נכס אסטרטגי כזה של מערכת הבריאות. על כן הנחתי את מנכל המשרד ואת חטיבת בתי החולים במשרד הבריאות לקדם תוכנית יצירתית ולפתח שירותי הבריאות לקהילה, אשר ישרתו את תושבי ראשון לציון והסביבה. ברצוני להודות במיוחד לח"כ לימור מגן תלם ולשר האוצר ליברמן אשר הבינו את המצוקה הגדולה של בני הנוער בתחום הפרעות אכילה והעבירו תקציב ייעודי לנושא בסך 30 מיליון ₪. הבטחתי עם כניסתי לתפקיד כי תחומי הפסיכיאטריה והגריאטריה שהיו בשולי התקצוב והטיפול, וסבלו מהזנחה נוראית- יעברו לקדמת הבמה ויטופלו בצורה משמעותית והנה אנחנו ניצבים היום באחד מהפירות עליהם עמלנו רבות".

ח"כ לימור מגן תלם – ישראל ביתנו
"זהו רגע מרגש שחיכיתי לו ועבדתי עבורו רבות. לאחר עבודה משותפת עם שר האוצר אביגדור ליברמן, אני זוכה היום לראות את התקציבים שהשגתי למערך להפרעות אכילה יוצאים לפועל. אני מתרגשת מאוד שבמרכז החדש בשמיר אסף הרופא יתווספו 6 עמדות יום לקיצור תורי ההמתנה ושיפור המענה הטיפולי לנערים ונערות שסובלים מהפרעות אכילה. גדלתי בעולם הדוגמנות, וראיתי מקרוב הרבה נערות ונערים, הסובלים מהפרעות אכילה, הנותרים ללא מענה טיפולי ראוי. אני שמחה שתוך זמן קצר השינוי כבר כאן והתורים יתקצרו משמעותית הודות לשיתוף הפעולה הייחודי הזה בין גופים רבים שראו רק את המטופל לנגד עיניהם".

ד"ר אסנת לבציון קורח, מנהלת המרכז הרפואי שמיר:
"הרשתות החברתיות, האינסטגרם והפייסבוק פגעו בבני הנוער שלנו- בעיקר בשנתיים האחרונות בעת מגפת הקורונה. בני הנוער רואים את התמונות המזויפות עם הפילטרים השונים ברשת ורוצים להידמות להם בכל מחיר. הבעיה חמורה וקשה ודרוש טיפול הולסטי עם מגוון אנשי מקצוע בשביל להילחם בתופעה. אנו כמרכז רפואי בעל רגישות ואחריות חברתית מיוחדת לקהילה ולמטופלנו שמחנו על יוזמת משרד הבריאות ושיתוף הפעולה עם עיריית ראשון לציון לטובת הקהילה. לאור הצורך הדחוף בטיפול, הקצאנו משאבים רבים לשיפוץ המקום והכנתו לקראת מעבר המרכז להפרעות אכילה של המרכז הרפואי שמיר ואני מודה לכל העושים במלאכה על ההירתמות והמקצועיות באפס זמן, לטובת בני הנוער הזקוקים לטיפול באופן מיידי".

רז קינסטליך ראש עיריית ראשון לציון
"התרגשתי לחנוך היום את הגדלת בית החולים הגריאטרי ה״מלבן״ בעיר ראשון לציון. שנים רבות המרכז הגריאטרי במערב הישן בעיר עמד בפני סכנת סגירה. לפני מספר חודשים, נפגשתי עם שר הבריאות – ניצן הורוביץ וביקשתי ממנו שבמקום לסגור מרכז רפואי ציבורי, יקצו ויגדילו אותו למען בריאות הציבור ותושבי ראשון לציון.מדובר במאבק שאני מוביל יחד עם העירייה, כבר מספר שנים, שמטרתו למנוע סגירה והמשך טיפול בקשישים בני העיר והאזור הזקוקים לטיפול גריאטרי.
לשמחתי שר הבריאות קיבל את עמדתי והבטיח להגדיל את המחלקה הגריאטרית וגם הקצה חלק מהמקום למרכז חדש בטיפול בהפרעות אכילה של בית חולים אסף הרופא. המחלקה החדשה שנחנכה היום תיתן לבית החולים ״שמיר״ אסף הרופא, את האפשרות להמשיך ולעזור לכמה שיותר בני ובנות נוער לקבל טיפול ראוי ולחזור לחיים.
ראשון לציון צפויה לגדול בעוד כ-100 אלף תושבים בחמש השנים הקרובות, ולכן ביקשתי משר הבריאות להמשיך להגדיל ולהוסיף עוד ועוד מיטות ומחלקות נוספות, על מנת להפוך את המלבן לבית חולים שישרת את כל תושבי ראשון לציון והאזור.

אני רוצה להודות לשר הבריאות – ניצן הורוביץ, לח״כ לימור מגן-תלם, למנהלת בית החולים ״שמיר״ אסף הרופא – ד״ר אסנת לבציון-קורח, למנכ״ל משרד הבריאות – פרופ׳ נחמן אש ולכל מי שלקח חלק בחניכת המחלקה החדשה."

ד"ר גדי רייזלר מנהל אשפוז יום ילדים והיחידה להפרעות אכילה בשמיר (אסף הרופא) ביקש להודות לכל הנוכחים בטקס המרגש על ההירתמות והשגת המשאבים לטובת התרחבות ממשית של המרכז להפרעות אכילה : "התורים ארוכים ומלאכתנו עוד רבה. אך חשוב לי להגיד ביום מיוחד זה תודה רבה לכולם שראו את טובת בני הנוער אל מול עיניהם. יש לנו משימה קשה וחשובה ואני מבטיח שכל צוות היחידה ימשיך לעשות את עבודת הקודש החשובה, בטיפול בבני הנוער היקרים הללו במקום משכננו החדש, ביתר שאת".

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem