כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

סיפורה המרגש של מיכל שמתמודדת עם מאניה דיפרסיה מגיל 20

איך אדם המתמודד עם בעיה נפשית יכול למצות את הפוטנציאל התעסוקתי שלו ?

לצמוח מתוך הכאוס ולהשתלב בשוק העבודה – איך אדם המתמודד עם בעיה נפשית יכול למצות את הפוטנציאל התעסוקתי שלו ?

מיכל בת 43, הבינה שהחיים הם לא תוכנית סדורה ומתוכננת ,

חייה התהפכו על פיהם כשגילתה שהיא מתמודדת עם אתגר כפול,

בעיה נפשית והצורך למצוא תעסוקה שתספק לה הגשמה ופרנסה.

פניה למרכז איתן בחולון חוללה שינוי בחייה ובסיוע ליווי והדרכה השתלבה בשוק העבודה


מיכל , בת 43, נשואה, מתמודדת עם מאניה דיפרסיה מגיל 20.

במשך תקופה ארוכה, הייתה במצב דיכאוני, ללא כוחות וללא מוטיבציה, ישנה שעות רבות ולא הצליחה להניע את עצמה לעשות פעולות יומיומיות. מיכל מספרת : " לא מצאתי סיבה לקום בבוקר וכשמצאתי את התשובה לשאלה זו הגיעה פריצת הדרך".

לפני כ- 6 שנים פנתה לאימון תעסוקתי במרכז איתן בחולון הפועל במסגרת עמותת "איכות בשיקום". באותה עת הייתה בקורס קוסמטיקה, אליו אמה רשמה אותה והרגישה שאינה מצליחה, "הרגשתי שאני כישלון". סמדר, המאמנת התעסוקתית, כיוונה אותה לבחון תחומי עיסוק שמתאימים לה ואחרי שיחות ארוכות , הקשבה ,אכפתיות וסבלנות הגיעה התובנה "גיליתי עולם חדש, פתאום הבנתי שאני פשוט נמצאת בתחום המקצועי שלא מתאים לי, שמגיע לי לעסוק במה שאני אוהבת וטובה בו וזו הייתה נקודת המפנה".

עם המסקנה הגיעו הפחדים והחששות, "הייתי חסרת ביטחון ולא ידעתי איך אוכל למצוא עבודה, ללמוד את התפקיד ובכלל, לחזור לסדר יום ולשגרה". מיכל מספרת שסמדר לימדה אותה איך לכתוב קורות חיים, איך ניגשים לראיון עבודה, איך להתמודד עם הצגה עצמית והכל לאט לאט ובשלבים "סמדר האמינה בי, עודדה אותי, חיזקה אותי וגם דירבנה אותי לפעול. בהדרגה סמכתי עליה יותר ויותר, הביטחון העצמי שלי השתפר ואז גם יכולתי להתפנות לחפש מה מתאים לי". בהתחלה פנו לחקירת התפקיד המתאים ומיכל גילתה שחשוב לה לעבוד בארגון מסודר, בעבודה אדמיניסטרטיבית ויחד עם זאת בתפקיד שמשלב עזרה לאנשים. לאחר מכן, למדה איך לחפש עבודות מתאימות, תרגלה משימות באדמיניסטרציה וניגשה לראיונות בסיוע ולנטינה, רכזת קשרי מעסיקים במרכז איתן. מיכל התחילה לעבוד כמזכירה בחצי משרה בקופת חולים מאוחדת.

"בהתחלה היה לי קשה, הרבה דברים חדשים שחששתי שלא אצליח לעשות ואנשים חדשים להכיר ולעבוד איתם. קיבלו אותי יפה ונתנו לי הזדמנות, לימדו אותי את המערכות, בהדרגה נתנו לי עוד תחומי אחריות וסמכו עלי יותר ויותר. היום אני עובדת שם כבר 4 שנים, בשנה האחרונה עליתי ל- 3/4 משרה, אני בקשר טוב עם צוות הרופאים, האחיות, המעבדה והמזכירות וגם יש לי הזדמנות לעזור למטופלים".

"בזכות מקום העבודה והאנשים הטובים שקיבלו אותי, למדתי להיות מרוצה מעצמי, ליצור קשרים חברתיים עם הצוות, שאני יכולה להיות משמעותית עבור אנשים, שאני יכולה לתרום לאנשים ולארגון". מיכל מוסיפה שבעזרת התמיכה שקיבלה מסמדר בליווי התעסוקתי למדה לזהות מהו הקצב הנכון לה וגם לזהות כשמשהו משתבש או מתערער ומה היא צריכה לעשות ולמי לפנות, כדי לחזק את עצמה ולחזור למסלול.

המוטו שלי שחשוב לי לשתף בו את כל הנשים: "לא צריך לפחד להעז, שהפחד לא ינהל אתכן וגם, תשתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותכן כדי להצליח, תמיד יש אנשים טובים שרוצים לעזור, תמצאו אותם ותיקחו כל מה שאתן יכולות לקבל".

מרכז איתן הממוקם בחולון הוקם במטרה ללוות מתמודדים בתהליך השתלבותם בשוק העבודה החופשי, באופן עצמאי ובשאיפתם לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם בעולם העבודה. התהליך כולל רכישת כלים לקבלת החלטות, חיזוק היכולת לבחור ולחולל שינוי, לחוות הצלחות ולהתמודד עם אכזבות, על מנת להגיע לחיים עצמאיים ובעלי משמעות. מרכז איתן פועל במסגרת עמותת איכות בשיקום. העמותה נוסדה בשנת 1981 ומפעילה יוזמות שיקום בכל תחומי החיים: דיור, הוסטל, תעסוקה נתמכת ומרכזי יה"ל – תמיכה במשפחות. איכות בשיקום, כשמה כן היא, שמה לה למטרה מתן שירות מקצועי ואיכותי שמטרתו לאפשר למתמודדים להגיע לחיים עצמאיים

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem