כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

שוב: חברת החשמל מתריעה מפני מסרוני הונאה

צפו כיצד ניסיון ההונאה מתבצע

חברת החשמל מתריעה שוב: נמשכים הניסיונות להונאת לקוחות באמצעות מסרון שקרי הקורא ללקוחות להסדיר את תשלום החשבון באמצעות קישור לתשלום בכרטיס אשראי. כבר מעל לשנה וחצי מתקבלות בחברת החשמל התראות מלקוחות המדווחים על נסיונות הונאה הכוללים קבלת דרישה, באמצעות דואר אלקטרוני, לעדכון פרטים, תוך כדי איומים בהשעיית חשבון במידה ולא ייענו מיידית, או לחילופין הודעה לנייד ( מסרון) המבקש להסדיר תשלום חשבון החשמל בהקדם כולל בקשה לאישור פרטי החשבון וקישור לאתר שאיננו האתר הרשמי של חברת החשמל.

היום שוב מופצות הודעות לנייד של לקוחות – המתחילות במילים ברוך הבר וכוללות קישור לתשלום באתר שאינו אתר של חברת החשמל ומתריעה על הוצאות נוספות של הפרדה ומשלוח. חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il.

כבר דיווחנו בעבר לא אחת, על פרשת ההונאות וההתחזות ל'חברת החשמל' וחברות קמעונאיות – כאשר הודעות נשלחות "מטעמן". גולשי חדשות אפס שמונה מדווחים על הודעות חוזרות ונשנות הנשלחות אליהם – כשבעצם מדובר בתרמית. "על מנת שנמשיך לספק את השירותים עליכם להסדיר את החוב בחשבונכם בהקדם האפשרי חשבון חשמל. תוכלו לעשות זאת תוך מספר דקות מחלקת גביית חיובים חברת החשמל". ההודעה הזו (נכתבה כלשונה) נשלחת בצירוף קישור. לאחר לחיצה על הקישור עולה מסך נוסף ובו נדרשים להקליד מספר תעודת זהות או מספר דרכון ולאחר מכן עולה מסך נוסף ובו נדרשים להקליד את פרטי כרטיס האשראי. שימו לב: מדובר בהונאה!!!

כאמור, חברת החשמל כבר התריעה את הציבור על ניסיונות ההונאה. הודענו על כך בעשרה בספטמבר אשתקד וגם באחד בדצמבר אשתקד  ואפיו בינואר השנה – אולם נדמה כי עדיין לא עלו על מבצעי ההונאה וחברת החשמל ממשיכה שוב ושוב להתריע את הציבור מפני ההונאה. מעת לעת, חברת החשמל שבה ומבהירה כי הודעות טקסט מטעם חברת החשמל מכילות את מספר החוזה של הלקוח, והקישור העדכני היחיד הוא האתר הרשמי של חברת החשמל www.iec.co.il. בנוסף, החברה לא מבקשת מלקוחותיה לאשר פרטי חשבון. אין להתייחס או להשיב לפניה. חברת החשמל דיווחה על הניסיון להונאה לכל הגורמים הרלוונטיים.

צפו בתצלומי המסך – ניסיון ההונאה מתבצע כך


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן