כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הישג אדיר: ראשון לציון זכתה לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך הארצי!

זהו הישג אדיר לראשון לציון לאחר שבינואר האחרון זכתה גם בפרס החינוך המחוזי

הישג אדיר: ראשון לציון זכתה לראשונה בתולדותיה בפרס החינוך הארצי!

חודשים ספורים לאחר הזכייה בפרס החינוך המחוזי, זכתה ראשון לציון – לראשונה בתולדותיה – גם בפרס החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב; ראש העירייה, רז קינסטליך: "עשינו היום היסטוריה כשזכינו בפרס החשוב ביותר בתחום החינוך, שהופך אותנו לעיר המובילה בחינוך בישראל"; סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר: "זוהי הכרה לאומית מרגשת בהשקעה העירונית העצומה בחינוך הציבורי בראשון לציון. בזכות חיבור כלל השותפים לחזון גדול ומשותף של ׳עיר חינוך׳, מערכת החינוך שלנו הגיעה לעוד הישג חסר תקדים"

חודשים ספורים לאחר הזכייה של ראשון לציון בפרס החינוך המחוזי, כהוקרה על איכות ומצוינות – הודיעה אתמול שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, לראש העירייה, רז קינסטליך, על זכייתה של ראשון לציון – לראשונה בתולדות העיר – גם בפרס החינוך הארצי לשנת תשפ"א-תשפ"ב.

ההחלטה על הבחירה בראשון לציון התקבלה על ידי ועדת "פרס החינוך הארצי לרשויות ומועצות מצטיינות", והוא ניתן לרשויות שהשקיעו מאמצים מיוחדים בקידום תוכניות חינוכיות ופעילות חינוכית לטיפוח ערכים חברתיים מעצבי זהות, לקידום מעורבות חברתית בקהילה, לחיזוק החוסן הרגשי ותחושת השייכות, ליצירת רצף חינוכי, לקידום תהליכי למידה ולצבירת הישגים משמעותיים.

ועדת הפרס נימקה את ההחלטה בכך ש״ראשון לציון פועלת למתן מענה מגוון לכלל התלמידים, תוך פיתוח מסגרות חינוך ייחודיות המאפשרות למידה מצמיחה, הרחבת הידע והטמעת ערכים חברתיים, לאומיים ואוניברסליים".  


ההשקעה בחינוך העירוני מתחילה כבר מהגן
למעלה מ-50 אלף תלמידים לומדים בראשון לציון, כשההשקעה בחינוך בעיר מתחילה כבר מהגן ונמשכת גם בחינוך הלא-פורמלי. מערכת החינוך הציבורית פועלת במודל מיוחד מזניק מצוינות שהיה שמור בעבר רק למערכות חינוך פרטיות, החל מצמצום מספר הילדים בגני החובה וכיתות א׳, ועד לתוכניות מגוונות ושיטות לימוד יחודיות כגון שחמט, אסטרטגיות למידה ופסיכו-מתמטיקה, שימוש נרחב בטכנולוגיות דיגיטליות, לצד השקעה בסביבות למידה, ועוד. העיר מעודדת הרחבת לימוד השפה האנגלית ככלי לדיבור ולפרזנטציה, וכן משקיעה במצוינות ספורטיבית וטכנולוגית. נבחרות הרובוטיקה התחרותיות בעיר הן מהמובילות במקומות הראשונים בעולם, תוך שוויון מגדרי מלא. במקביל, העיר דואגת לצמצום פערים ולקידום מוביליות חברתית.

נציין, כי ראשון לציון ניצבת במקום הראשון מבין 10 הערים הגדולות בישראל באחוזי הזכאים לבגרות עם 85.7% זכאות, ו-96% זכאות בבתי הספר המקיפים, אחוזי נשירה נמוכים במיוחד ושיעור התמדה שעומד על 90%. כמו כן, 12.7% מהתלמידים בעיר זכאים לתעודת בגרות מצטיינת – עלייה של 2.8% לעומת אשתקד; ו-50% מתלמידי י"ב בעיר סיימו את שנת תשפ"א עם תעודת בגרות חברתית מצטיינת – עלייה של פי 2 לעומת שנת 2018.

חותמת לאיכות מערכת החינוך בעיר
כאמור, זהו הישג אדיר לראשון לציון לאחר שבינואר האחרון זכתה גם בפרס החינוך המחוזי.  

לדברי ראש העירייה, רז קינסטליך: "עשינו היום היסטוריה כשזכינו בפרס החשוב ביותר בתחום החינוך, שהופך אותנו לעיר המובילה בחינוך בישראל. כשנכנסתי לתפקיד התחייבתי שאתייחס לכל ילד וילדה כאילו היו הילדים הפרטיים שלי – וזה מה שאנחנו עושים, בכל יום. הפרס הזה הוא חותמת לאיכות מערכת החינוך בעיר, לגיוון שלה, לחדשנות בשיטות הלימוד שלנו ולעובדה שבראשון לציון מספקים לתלמידים ולתלמידות חינוך ציבורי מגוון ששמור רק לחינוך הפרטי.

אני גאה בתלמידות ובתלמידים המצוינים שלנו ורוצה לחזק את ידם של הצוותים החינוכיים בעיר על ההישג חסר התקדים הזה. הפרס הזה הוא בראש ובראשונה שלכם".

סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, מסרה: "הזכייה בפרס החינוך הארצי מרגשת ומשקפת עשייה רבת שנים, נדבך על נדבך, אבל גם את המהפך החינוכי בעיר בשנים האחרונות. זהו אות הערכה לאומי להשקעה העירונית העצומה, ולמשאבים הרבים לפיתוח וחידוש מערכת החינוך העירונית, וגם אות הערכה למהפך חינוכי שמתרחש בשנים האחרונות בעיר, למינהל החינוך העירוני בראשות אטי אדר, לכל עובדי מינהל החינוך המקצוענים, למנהלות ולמנהלים המעולים ולצוותי החינוך המסורים שלנו. אנחנו מודים להם, לכל השותפות והשותפים בהנהלת העירייה ובמשרד החינוך, וגם להורים ולהנהגות ההורים.

״חינוך הוא עשייה משותפת, ורק בזכות עבודת צוות, מסירות והשקעה בלתי פוסקים, ובזכות חיבור כלל השותפים לחזון גדול ומשותף של ׳עיר חינוך׳, מערכת החינוך שלנו הגיעה לעוד הישג חסר תקדים".

לדברי ראש מנהל החינוך בעירייה, אטי אדר: ״הזכייה בפרס חינוך מוכיחה את מה שכבר ידענו ואנו עמלים עליו בכל יום – להפוך את החינוך בעיר ראשון לציון ללא פחות ממצוין. העבודה המשותפת עם הפיקוח וצוותי החינוך בעיר, העושים לילות כימים למען חינוך מגוון וחדשני לילדי העיר, באה לידי ביטוי בפרס זה. אני רוצה להודות לכל הצוות שלי במנהל החינוך, שקם בכל בוקר למען ילדות וילדי העיר הזו״.

צילום: דוברות עיריית ראשל"צ

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem