כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מי הם עובדי הוראה מצטיינים של מחוז תל אביב בערים חולון ובת ים לשנת תשפא?

מה כתבו עליהם חברי ועדת הפרס?

מי הם עובדי הוראה מצטיינים של מחוז תל אביב בערים חולון ובת ים לשנת תשפא?

עינת ולדמן – מנהלת בית הספר ראשונים בבת ים ורחלי לוי – מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד מסילות בבת ים

טטיאנה לרין – רכזת אנגלית מחט"ב רבין באזור

אורנה אייזנמן – מנהלת תיכון אורט מיטרני בחולון,

עדי בכר – יועצת בבית הספר שרת בחולון


ושרה פרץ – מנהלת בית הספר ישעיהו בחולון

קיבלו תעודות הוקרה ממחוז תל אביב של משרד החינוך

על פעילותן החינוכית בשנת הלימודים תשפ"א

21 אנשי ונשות חינוך מצטיינים ממחוז תל אביב שהתבלטו בעשייתם החינוכית במהלך שנת הלימודים תשפ"א, קיבלו תעודות הוקרה ממנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, סגנה אבי הראל, מפקחת מחוז תל אביב רונית זכאי ומחמ"ד המחוז רבקה הלינגר.

בין הזוכים מבת ים גם עינת ולדמן – מנהלת בית הספר ראשונים ורחלי לוי – מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד מסילות.

מאזור – טטיאנה לרין – רכזת אנגלית מחט"ב רבין

ומהעיר חולון זכו אורנה אייזנמן – מנהלת תיכון אורט מיטרני, עדי בכר – יועצת בבית הספר שרת ושרה פרץ – מנהלת בית הספר ישעיהו. בטקס ההוקרה, לקחו חלק נציגי הסתדרות המורים, ראשי ערים, הנהלת מחוז תל אביב, הפיקוח, מנהלי אגפי חינוך וקרובי משפחותיהם של המתמודדים שזכו בתואר הנכסף.

בדברי ברכותיה אמרה מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי : בעשייתכם היומיומית אתם מנהיגים את דור המחר אל עבר המצוינות, בדרך שאין לה תחליף, דוגמא אישית. אתם מהווים מודל להזדהות עבור תלמידכם ועמיתכם. בעשייתכם החינוכית אתם פועלים לאתר את יכולותיהם של תלמידיכם, מחזקים ומעצימים אותם וחותרים למצות מהם את המרב. אני רואה בכם מנהיגות פדגוגית איכותית ומשמעותית במערכת החינוך."

חברי ועדת הפרס כתבו על הזוכות:

עינת ולדמן

מנהלת בית הספר "הראשונים"

בת ים

עינת מנהלת בהצטיינות את בית הספר "ראשונים" בבת ים זה 8 שנים. היא חוללה מהפך בתחום האקלים, הפדגוגיה והקשרים עם הקהילה. תוך שנים ספורות הזניקה את בית הספר להישגים משמעותיים במגוון תחומים ברמה הארצית, הטמיעה תרבות ארגונית ייחודית שהובילה לאקלים מיטבי בקרב כל באי בית הספר.

תפיסתה החינוכית של עינת היא שבירת "תקרת הזכוכית" עבור כלל התלמידים. במסגרת זו פתחה את שערי בית הספר לאקדמיה במודל של "טעימות אקדמיות" ומקיימת שיתופי פעולה עם אוניברסיטת תל אביב – תוכנית "מתחברים+". ברוח תפיסתה המכוונת להתפתחות מיטבית והוליסטית של התלמידים, יצרה מודל ייחודי של קהילת מורים מומחים מובילים בתחום "א תחילה ב' ממשיכה".

עינת מאמינה כי מיומנויות הרטוריקה הן יסוד חיוני להצלחה, ולכן העמידה בקדמת הבמה את תרבות השיח ומיומנויות הדיבור בציבור. על פי תפיסתה החינוכית, ההון האנושי הוא המשאב החשוב והמשמעותי ביותר, והוא האמצעי המרכזי להטמעת פדגוגיה חדשנית ואיכותית.

עינת סוחפת את הצוות להשבחת מודל החינוך האישי. היא מכוונת להשתלבות כלל התלמידים, לראיית כל ילד כיחיד ומיוחד בעל צרכים וכישורים. היא פיתחה תוכניות רגשיות ייחודיות, ובהתאם לסגנון מנהיגותה, פתחה את דלתות בית הספר לקהילה תוך קידום מערכות יחסים עם ההורים בשותפות מלאה.

עינת מנהיגה שיתופית ומצמיחה, בעלת אישיות כריזמטית וסוחפת. היא מאמינה ביכולת הגלומה בכל אחד ואחת ומטמיעה באחר את תחושת המסוגלות וההנעה העצמית.

רחלי לוי

מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד, "מסילות"

בת ים

רחלי מנהלת את בית הספר "מסילות" שלוש שנים מתוך ותק כללי של 33 שנים בהוראה. על פי אמונתה, אין חלום שלא ניתן להגשימו הן אצל הילדים והן אצל הצוות המקצועי. רחלי הכניסה לבית הספר תפיסות פדגוגיות מתקדמות שיושמו בין היתר בשיפוץ פנים המבנה עם בניית קירות תוכן. היא יישמה מודל עבודה חדש ולפיו בכל כיתה שוהות מחנכת ומחנכת עמיתה המעבירות שיעורים תואמי אוכלוסייה המאפשרים מענה לאינטליגנציות מרובות ושונות. בבית הספר נקבעו בשיתוף הצוות ערכים ויעדים מובילים: כבוד אדם, תקשורת, שיתופי פעולה, מקצועיות ושילוב המשחק בלמידה.

בתקופת הקורונה, הייתה רחלי מהראשונות לשתף פעולה עם הנהגת ההורים במטרה לא להכניס אנשי צוות חיצוניים, ובכך לשמור ולהגן על כל באי בית הספר. תקופה זו חייבה את רחלי ליצירתיות, להסתגלות וללמידה תוך תנועה. בית ספר "מסילות" היה הראשון לחזור לעבודה עוד בסגר הראשון.

רחלי מקדמת שילובים יצירתיים כגון כיתות תקשורת ובתי ספר רגילים. היא יזמה שיתופי פעולה עם המכללה הטכנולוגית בחולון שמפתחת עבור בית הספר תוכנות ולומדות מותאמות, עם מכללת "שנקר" הלוקחת חלק בעיצוב סביבה, ומכללת "וינגייט" המפתחת טכנולוגיות ותקשורת בחינוך הגופני.

רחלי הראשונה להגיע לבית הספר והאחרונה לצאת ממנו. היא מכירה כל תלמיד באופן אישי. היא אשת חזון המסוגלת לראות ולהוביל תהליכים ארוכי טווח. רחלי אינה חוששת מביקורת ויודעת להתמודד עם אתגרים מבית ומבחוץ.

עדי בכר

יועצת ומדריכת אח"מ יישובית

בית הספר היסודי "שרת", חולון

עדי מצטיינת בשלושה תחומי עשייה: היא יועצת של כיתות החינוך המיוחד בבית הספר "שרת". שם היא מתכללת את הצוות הטיפולי המלווה את החינוך המיוחד ומשמשת מנחה מומחית המהווה מודלינג בהטמעת התפיסה המגדלת בעיר. היא מדריכת אח"מ, ומזה שלוש שנים מלווה שלושה בתי ספר שש שנתיים בתהליכי התערבות לשיפור האקלים, ובנוסף מלווה יועצות חדשות, מדריכה אותן ותומכת בהן וזוכה להערכה בלתי רגילה.

לעדי תקשורת טובה עם כל באי בית הספר הן בפן המקצועי והן בפן האישי. יש לה מדיניות של "דלת פתוחה" עם צוות בית הספר, ההורים והתלמידים. היא מעניקה יחס אישי, מקיימת דיאלוג

פתוח, מגלה אמפתיה, היא מכילה ומקצועית בתחומה. יש לה ראייה מערכתית המאפשרת הובלת תהליכים תוך קידום התלמידים מבחינה רגשית והעצמת הצוות.

עדי שותפה לכל התהליכים המתקיימים בבית הספר, לעבודת הצוות, לקידום יוזמות ובמחויבות לקידומם ורווחתם של התלמידים. היא מלווה את צוות החינוך המיוחד בפעולות החינוכיות ברוח החדשנות הפדגוגית בלמידה סביב פרויקטים, המתאימה לתפיסת עולמו של הצוות: הכלה וקבלת האחר – הכלת תלמידים מקשים ונתינת מקום לחיזוק נקודת העוצמה האישית שלהם תוך מתן מענה לאינטליגנציות מרובות.

עדי, נעימת הליכות ואכפתית ומביאה עולם מקצועי עשיר המבוסס על שנות ניסיון רבות. לכל שאלה ובעיה תמיד זמינה. נותנת עצות מקצועיות. תומכת ברגעי משבר, מלווה בידע ובמקצועיות ומשתפת בכל הידע המקצועי האדיר שרכשה לאורך השנים.

שרה פרץ

מנהלת בית הספר "ישעיהו"

חולון

שרה מנהלת את בית הספר "ישעיהו" זו השנה השישית ומובילה שינוי משמעותי באקלים הבית ספרי ובתהליכים הפדגוגיים המשמעותיים ללמידה חדשנית ואיכותית. ניהול בית הספר מתבסס על נתונים המתעדכנים כל הזמן, וההישגים במקצועות הליבה השתפרו באופן ניכר בשנים האחרונות.

שרה היא מנהיגה פדגוגית, פורצת דרך שמקדמת יוזמות ועבודה שיתופית של צוות המורים הבאים לידי ביטוי בלמידה חדשנית המתבססת על פרקטיקות שפותחו בבית הספר. כך למשל נבנתה תוכנית התנהגותית "בישעיהו כולם עוברים בירוק" שמחזקת התנהגויות חיוביות של התלמידים, מפתחת מיומנויות רגשיות, מטפחת חוזקות ומקדמת את תחושת המסוגלות של הצוות בהתמודדות עם התנהגויות מאתגרות.

בית הספר מקיים למידת PBL חווייתית שמעלה את המוטיבציה ללמידה ומשפרת את ההישגים. אחד הכלים שנבנו לשם הערכה עצמית של מיומנויות הלמידה הוא "מד האור בעיניים": מידי שבוע התלמיד מעריך עצמו בחמישה פרמטרים. המחנכת רואה את הערכת התלמיד ומקיימת אתו שיח רפלקטיבי לצורך הצבת יעדים אישיים.

בית הספר "ישעיהו" פיתח כלים טכנו פדגוגיים המיועדים לקידום עקרון בחירת התלמידים וללקיחת אחריות על הלמידה תוך התחשבות בתחומי העניין. באופן זה נבנתה יחידת הוראה המבוססת על "פליילסט", רשימת השמעה, המצוי על לוח דיגיטלי שבו התלמיד יכול למצוא את כל מקורות המידע שלהם הוא זקוק.

שרה מצליחה בשקט ובצניעות לשבור פרדיגמות חינוכיות ולהוביל פדגוגיה חדשנית תוך שמירה על אווירת שמחה ורוגע בבית הספר.

אורנה אייזנמן

מנהלת תיכון אורט מיטרני, אומנות ויזמות

חולון

אורנה מנהלת את אחד מבתי הספר המורכבים בעיר חולון. בית הספר שם לו מטרה לתת הזדמנות נוספת לילדי העיר, ובדיוק בשבילם אורנה שם. אישה פורצת דרך המונעת משיקולי חינוך וקידום התלמידים ובעיקר משליחות אמיתית. בפעילותה, באנרגיה ובכריזמה שלה, מדביקה אורנה את כל הסובבים אותה. היא מעניקה אהבה ענקית לצד גבולות ברורים ובלתי מתפשרים. בהשראתה, הפך בית הספר לבית ולמשפחה עבור תלמידיו.

אורנה יודעת לזהות צרכים ייחודיים של התלמידים ובני משפחותיהם, החל מחלוקת מזון למשפחות, ביצוע ביקורי בית, הכנת תוכנית פדגוגית מותאמת ובימי הקורונה – חלוקת חוברות עבודה מותאמות לכל תלמיד. היא בנתה מגמת בישול מרשימה, "שף מיטרני" – חברת קייטרינג עירונית, המספקת אירוח קולינרי, והתלמידים אחראים על התפריט, על רכישת חומרי הגלם ועל התמחור.

הישגיו ושמו של בית הספר בשנים האחרונות הם תוצאה של מהלך פדגוגי עמוק ומשמעותי שהחל בגיוס צוות מתאים, גיבוש חזון והתווית דרך. גולת הכותרת היא העלאת הזכאות לבגרות וקבלת תעודת הסמכה טכנולוגית. בנוסף, בית הספר מקיים הכנה לצה"ל, וכל מדדי התמונה החינוכית בעלייה מתמדת.

בית הספר בהובלתה של אורנה מטפח ומחזק את תחושת המסוגלות העצמית ואת החוסן האישי והחברתי. אורנה מובילה בעשייתה ערכים של שוויון הזדמנויות וצמצום פערים, של הכלה אינסופית, של מעורבות חברתית ואזרחית, והדברים ניכרים בכל תוכנית ופעילות בבית הספר.

ואלה שמות עובדי ההוראה המצטיינים ומידע מפורט על זכייתם

1. מורדי גיגי – מנהל בית ספר חינוך מיוחד – בית אקשטיין, אור יהודה

2. טטיאנה לרין – רכזת אנגלית – חטיבת רבין אזור

3. הרב משה צבי וקסלר – ראש ישיבת בני עקיבא בבני ברק

4. עינת ולדמן – מנהלת בית הספר היסודי ראשונים בבת ים

5. רחלי לוי – מנהלת בית הספר לחינוך מיוחד מסילות בבת ים

6. יעל אהרונוביץ – סגנית מנהלת יגאל אלון בגבעתיים

7. נירית רקוץ' – סגנית מנהל ורכזת פדגוגית בתיכון היובל בהרצליה

8. אורנה אייזנמן – מנהלת תיכון אורט מיטרני בחולון

9. עדי בכר – יועצת בבית הספר שרת בחולון

10. שרה פרץ – מנהלת בית הספר ישעיהו בחולון

11. ליאור פריאל – רכזת חינוך חברתי במקיף ריגלר בנתניה

12. לירון שטיין – יועצת בגני ילדים נתניה

13. מיכל מרדכי ריכרט – מנהלת תיכון ברנר בפתח תקוה

14. עינת אלברט מאיו – יועצת ומדריכת מיניות – בית חינוך אדם בקרית אונו

15. מני לנואל – מחנך ורכז הכלה בבית הספר אושא יחד ברמת גן

16. טל ויצמן – גננת, גן רימון ברמת גן

17. יהלומית פרץ – מחנכת ורכזת שפה בבית הספר אמירים ברמת השרון

18. יעל פרקש – מורה לחינוך גופני בבית הספר רמת אביב ג' בתל אביב

19. ליבנת בביוף – מדריכה עירונית בתל אביב

20. ורד עמית – מנהלת פסגה פתח תקוה

21. טלי קשתי – מדריכת חינוך גופני ורפרנטית בריאות במחוז תל אביב

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem