כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

לא תאמינו היכן אושרו שלוש תוכניות ענק לתעסוקה ולמגורים בחולון

היקף הזכויות בתוכניות אלה מסתכם בכמיליון מ"ר לשימושים של תעסוקה, תעשייה ושטחים ציבוריים וכולל בתוכו כאלף יח"ד

אושרו שלוש תוכניות ענק לתעסוקה ולמגורים באזור התעשייה של חולון

היקף הזכויות בתוכניות אלה מסתכם בכמיליון מ"ר לשימושים של תעסוקה, תעשייה ושטחים ציבוריים וכולל בתוכו כאלף יח"ד

ועדת המשנה לתכנון ולבנייה חולון בראשותו של מ"מ רה"ע רו"ח זהר נוימרק, אישרה היום (שלישי) שלוש תוכניות ענק לתעסוקה ולמגורים באזור התעשייה והתעסוקה של חולון. תוכניות אלה הינן חלק מהמדיניות העירונית להתחדשות האזור, כפי שבא לידי ביטוי בתוכנית המתאר שהוגשה לוועדה המחוזית. מיקומן של התוכניות שאושרו הוא לאורך רחוב המלאכה, המהווה חלק מהרשת העירונית שנקבעה בתוכנית המתאר, הכולל בתוכו שני מוקדים עירוניים משמעותיים: האחד במפגש עם דרך 44 בכניסה לעיר, והשני בצמידות לשידרה הירוקה – מוקד ציבורי הכולל ערכי טבע ונוף.

תוכנית המתאר לחולון 2040 התוותה תפיסה אורבנית ל"עיר רשת רב מוקדית", המנתבת את הפיתוח לאורך רחובותיה הראשיים של העיר ונשענת על מערכת הסעת המונים. בדרך זו ניתן לערב בין שימושי מגורים ובין תעסוקה ולייצר חוסן עירוני.

התוכניות מהוות סנונית ראשונה למגמות ההתחדשות שמקדמת עיריית חולון, תוך השקעת משאבים לקידום מהיר ואיכותי של פרויקטים לשיפור המרחב הציבורי, השירותים העירוניים, הגברת הנגישות בין חלקי העיר ויצירת מקומות עבודה חדשים לתושבי העיר בפרט ולמטרופולין תל אביב בכלל.


 התוכניות מייצרות מוקד מטרופוליני משמעותי בכניסה לעיר על דרך השבעה ומשלבות מתחמים אינטנסיביים בעירוב שימושים, תוך מיצוי משאב הקרקע. וניצול הסמיכות לקו המטרו העתידי  . 3M

התוכניות מחברות בין שכונת המגורים, השידרה הירוקה ורובע העסקים על ידי יצירת מתחם מוטה הולכי רגל ורוכבי אופניים ומציעות תעסוקה, מסחר, שימושי מלאכה, שטחים ציבוריים מבונים ומגורים.

 הבינוי בתוכניות אלה מבוסס על רשת רחובות המשכית ומערכת של שטחים פתוחים רציפים ואיכותיים, כחלק ממדיניות עירונית לחשיבות המרחב הציבורי כמרחב הליכתי מוטה הולכי רגל וחיזוקם של מערכות הנוף והטבע העירוני.

ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית חולון, מוטי ששון: "באמצעות התוכנית בכוונתנו להוסיף אלפי מקומות תעסוקה חדשים בעיר ויש בכוחה לייצר תנועה וחיוניות ברחובותיה הראשיים של העיר, לעודד הליכתיות, לאפשר מסחר מקומי וכן לתת מענה למגורים עבור מגוון אוכלוסיות. הדרג המקצועי הונחה לבחון את שילוב המגורים ברובע העסקים לאורך תוואי מערכות הסעת ההמונים – הרכבת הקלה והמטרו, ובצמידות לשכונת המגורים, ולאחר בחינה מעמיקה של כושר הנשיאה החלנו ליישם זאת.

אנו עושים זאת בשום שכל ובזהירות מירבית לאחר שבחנו גם את התועלת הציבורית מעירוב שימושים שכזה. כשנצליח לערב בין מגורים ותעסוקה בצורה ראויה, נשפר את איכות חיי התושבים בכך שיצטמצם המרחק בין מקום המגורים למקום העבודה, וכתוצאה מכך יקטן השימוש ברכב הפרטי – זהו יעד תחבורתי וסביבתי ראשון במעלה."

מהנדס העיר אדר' אביעד מור: "תוכנית גב ים מוכיחה שוב את חשיבותה של ראייה אסטרטגית ותכנון כוללני. כאשר רשות מקומית מובילה את המדיניות ומבססת זאת על ערכים ניתן בנקל לקדם תכנון מפורט באופן מהיר וללא ויתור על איכות התוצרים האדריכליים. זו גם הסיבה שאנו לא חוששים להציב יעדים שאפתניים אשר באים לידי ביטוי בתכניות העירוניות. השוק הפרטי מזהה זאת ויודע להגיב בצורה נכונה ולקדם פרויקטים. בימים אלו אנו מקימים אגף חדש לתכנון ולפיתוח מואץ כדי לתת מענה ליוזמות הרבות שמוגשות כיום לוועדה המקומית".

יזם – חברת גב ים

תכנון – ישר אדריכלים

קרדיט: ישר אדריכלים.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem