כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איך שורדים את ההמתנה הארוכה בנתב"ג עם הילדים?

טיפים שיעזרו להורים שביניכם לצלוח בשלום את ההמתנה הארוכה  עם הילדים
איך שורדים את ההמתנה הארוכה בנתב"ג עם הילדים?
,חום של קיץ, תורים ארוכים, ילדים לא רגועים והורים סופר עצבניים. זו התמונה בה עתיד להיתקל כל מי שיגיע בימים אלה לנתב"ג.  אז רגע לפני שאתם מגיעים לביקורת הדרכונים חסרי אנרגיה ונשימה… חנה יעקובוביץ מנהלת תחום ריפוי בעיסוק במחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות נותנת כמה טיפים שיעזרו להורים שביניכם לצלוח בשלום את ההמתנה הארוכה  עם הילדים
 
שעות ארוכות של המתנה בתורים, אי עמידה בלוח הזמנים, טיסות שמתעכבות, עצבים ובלגן- זוהי תמונת המצב העגומה אותה יחווה מי שצפוי לטוס בימים הקרובים לחופשה בחו"ל. ההמתנה הארוכה בתנאים לא נוחים במיוחד קשה במיוחד לילדים הקטנים ויכולה להפוך למקור סבל להם, להורים וכמובן גם לאנשים הנוספים שעומדים בתור. על מנת להקל את השהות בתור לקראת הטיסה ולהפוך את ההמתנה לחוויה חיובית לילדים ולהורים כאחד חשוב להתארגן מראש – זו מילת המפתח..
*ראשית, עוד בטרם היציאה מהבית לנתב"ג חשוב מאד לערוך תאום ציפיות עם הילדים. לספר להם על השלבים, אותם כולם יעברו עד העלייה למטוס. להסביר להם שצפויים תורים ארוכים כי הרבה אנשים רוצים לנסוע לחו"ל אחרי שלא נסעו בשנת הקורונה ולהסביר שאחרי ההמתנה כולנו נעלה למטוס ונטוס לחופשה מהנה. מומלץ גם לשאול אותם אם יש להם רעיונות משלהם ומה ייקל עליהם את העמידה בתור. הפיכתם לשותים פעילים מסייעת אף היא בהתמודדות עם המצב.
*רעב כידוע הינו אחד הגורמים שהופך את כולנו, מבוגרים וילדים כאחד לעצבניים וחסרי סבלנות. לכן, חשוב להצטייד מראש בשקיות קטנות עם כריך, ופלת בריאות ובקבוק מים וכו' על מנת להשביע את רעבונם של הילדים. גם שקית עם ירקות חתוכים בשלל צבעים יכולה לעשות את העבודה ולספק תעסוקה ולו לזמן קצר. מומלץ להצטייד גם במגבונים לחים על כל צרה שלא תבוא.
*חשוב להצטייד מראש בתיק גב קטן ובו משחקי קופסא המותאמים לטיסה. חברות הצעצועים יצרו ערכות מוקטנות של משחקי קופסא כגון- מונופול, צוללות, רמי קוב, קלפים ועוד. הערכות קטנות, קלות לנשיאה וניתן לשחק בהם בזמן הטיסה או בזמן השהות בטרמינל. לילדים הבוגרים יותר כדאי להמליץ לפתור תשבץ  או סודוקו ואפילו לשחק ארץ עיר בכתב או בעל פה. .
הצטיידו בדפים, מחברת, חוברת צביעה וצבעים ותנו לילדים לצבוע על מנת להעביר את הזמן. ליצירתיים שביניהם- הציעו לצייר את הטרמינל, את המזוודות, את האנשים שעומדים בתור ואפילו את חופשת החלומות אליה נוסעים.
*ואם לא נערכתם מראש- אפשר להמציא משחקים אונליין כגון- משחקי ספירה (מי הראשון שסופר כמה מזוודות שחורות אני רואה מסביבי), משחקי חשבון ותרגילים (שבע בום), משחקים מילוליים (אני רואה משהו שמתחיל באות א- מה ראיתי), משחקי פנטומימה, משחקי שירים (תנו לי שיר שיש בו את המילה – מים), משחקי סיפור בהמשכים (מישהו מתחיל לספר ואז השני ממשיך וכך הלאה )
*התעמלות במקום- בקשו מהילד הגדול להפעיל את הקטנים יותר בתרגילי התעמלות כשהוא המדגים והם המבצעים.
 ואם התור עוד נמשך והסבלנות כבר נגמרת השתמשו במשתיק הקול הבינלאומי ותנו לילדים לשחק בנייד. זה תמיד עובד.
 שתהייה לכולנו טיסה נעימה והמתנה קצרה ורגועה!

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem