כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הלילה הלך לעולמו חבר המועצה וסגן ומ"מ ראש העיר לשעבר משה רינת

יהי זכרו ברוך

הלילה הלך לעולמו חבר המועצה וסגן ומ"מ ראש העיר לשעבר משה רינת. בן 90 היה במותו.

משה רינת עבר להתגורר בעיר בשנת 1957, מילא שורה של תפקידים ציבוריים בהסתדרות העובדים ובמועצת העיר, שבה כיהן 7 קדנציות. בנוסף הוא היה סגן וממלא מקום ראש העיר, עמד בראש ועדות ציבוריות והיה שותף פעיל בעשייה העירונית ובפיתוחה של העיר חולון.

על תרומתו לחברה ולעיר הוענק למשה רינת אות יקיר העיר חולון בשנת 2010.

מתוך אתר עיריית חולון:

​​נולד ב–1932 להורים חברי “החלוץ” שעלו ארצה ונמנו עם מתיישביה החילוניים של בני–ברק, שם למד בבית–הספר מזרחי עד כיתה ו’ והמשיך ברמת–גן בבית–הספר “יהלום” ובגימנסיה “אוהל שם” עד כיתה י’.


היה חבר ומדריך בתנועת “הנוער העובד” וריכז את מועדוניה בבני–ברק, רמת–יצחק ורמת–גן. שירת בנח”ל כסמל ומפקד מחלקה והיה שותף להיאחזות הנח”ל הראשונה (לימים נחל עוז). השלים בגרות אקסטרנית ופנה ללמוד באוניברסיטה בירושלים ועסק במינהל ההסברה הממשלתי, הצטרף למפא”י (לימים: מפלגת העבודה).

כעבור שנה חזר לבני–ברק לסייע בפרנסת המשפחה והחל לעבוד במרכז לתרבות ולחינוך בוועד–הפועל של ההסתדרות כממונה על אזור המרכז ושקד על תרבות והסברה בקרב העולים החדשים.

בשנת 1956 עד 1974 היה גם מנהל ההסברה והאירועים של ההסתדרות ברחבי הארץ. ב–1956 נשא את אשתו וב–1957 היה לתושב חולון.

ב–1974 נתמנה למזכיר הוועדה המרכזית והוועד הפועל של ההסתדרות ובמקביל – בתום מלחמת יום–כיפור – נבחר למועצת עיריית חולון ובה כיהן שבע קדנציות בתפקידים רבים ומגוונים, לרבות בהנהלת העיר, כיו”ר ועדות ציבוריות, סגן ומ”מ ראש העירייה ויו”ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה.

 שירת את העיר ותושביה תחת הנהגת ראשי העיר פנחס אילון ז”ל ומוטי ששון.

ב–1981 נבחר כמזכיר מועצת הפועלים בחולון וכיהן בתפקיד 12 שנים תוך שימת דגש מיוחד על פיתוח הקשר עם ועדי העובדים ועם רבבות העובדים במפעלי התעשייה, השירותים והמסחר בחולון, שבה היה אז אזור התעשייה השני בגודלו בארץ.

ב–1993 שבה מפלגת העבודה להנהגת העיר בראשות מוטי ששון ולצידו משה רינת כסגנו וממלא מקומו.

בשלוש הקדנציות הבאות היה משה רינת שותף פעיל לכל העשייה הגדולה ולתנופת הבנייה שהפכה את חולון לעיר ואם ולמרכז תרבות וחינוך.

קרדיט:עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem