כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בית המשפט הורה על פינוי בעלי העסקים מהמסעדות הממוקמות בחוף הים בראשון לציון

פרוט ההחלטה המלאה של בית המשפט כולל מועד הפינוי
בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופטות ח' קיציס, י' רוטנברג ומ' בן ארי) דחה את הערעור שהוגש כנגד פסק הדין לפינוי בעלי העסקים מהמסעדות הממוקמות בחוף הים בראשון לציון והורה על פינויים עד סוף עונת הרחצה הקרובה.
 
כזכור, בית משפט השלום בראשון לציון (כב' השופטת בן אליעזר) קיבל את תביעות הפינוי שהגישה רשות מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי), כנגד המחזיקים והמפעילים של שש מסעדות השוכנות על חוף ימה של העיר ראשון לציון אשר החזיקו בקרקע שלא כדין. כחלק מהמאבק שמנהלת המדינה נגד תופעת ההשתלטות חופי הים, הגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תביעת פינוי במסגרתה נטען כי התובעת לא הרשתה לנתבעים או מי מטעמם להחזיק בקרקע וכי לעירייה אין זכויות במקרקעין ולכן היא לא הייתה רשאית להקנות למי מהנתבעים זכויות במקרקעין.
 
כנגד החלטה זו הגישו בעלי המסעדות ערעור, אשר נדחה לגבי 5 מסעדות (עם המסעדה השישית הגיעה המדינה להסכמה באשר למועד הפינוי).
 
בפסק הדין שדחה את הערעור קבע בית המשפט המחוזי כי: "המבנים נושא הערעור סמוכים לחוף הים. לטענת המערערים הם נבנו על פי היתר כדין, אלא שאין בהיתר הנטען משום מענה לכך שקיומם כיום עומד בניגוד לתוכניות שבתוקף. גם על פי תכנית בניין עיר שבהכנה, המבנים מיועדים להריסה. אין נימוק שיצדיק את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים. אין גם נימוק שיצדיק להעדיף את המערערים על פני אדם אחר המבקש לקיים במקום עסק, ואין גם מקור שבדין למנוע התמודדות בין כלל המעוניינים באמצעות מכרז כדין."
 
בנסיבות העניין, דחה בית המשפט את מועד פינוי המסעדות עד ליום 31.10.22.

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן