כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

משרד הבריאות בעדכון מיוחד בנוגע לנגיף אבעבועות הקוף

עד כה, אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל.

בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כפנדמיה, מבקש משרד הבריאות לעדכן:
משרד הבריאות נערך מזה שבועות לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בישראל ונקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בנדבקים. המשרד ממשיך לעקוב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

כ-5000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5000 מנות חיסון נוספות.
מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסיה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור עי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים.

עד כה, אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל.

  • ברחבי העולם אובחנו יותר מ-6,000 מקרים של חולים באבעבועות הקוף במספר רב של מדינות. בשלב הזה, ריבוי המקרים שאובחנו הינם בקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים, אך חשוב לציין כי גורם הסיכון להדבקה הוא מגע קרוב והדוק מכל סוג שהוא, ולא נטייה מינית.

משרד הבריאות מבקש מכל מי שחושד שמתפתח אצלו תסמינים היכולים להתאים לאבעבועות הקוף: חום או פריחה שלפוחיתית (אפילו שלפוחית אחת) היכולה להופיע גם באיזור אברי המין, יחד עם הקשר אפידמיולוגי מתאים (היה במגע פיזי קרוב עם אדם עם תסמינים) – יפנה לבדיקה אצל הרופא.ה המטפל.ת.

במהלך השבוע שוחח שר הבריאות עם מנכ״ל המפעל המייצר את החיסונים ולאחר מכן עם ארבעת מנכלי הקופות, על מנת לוודא היערכות לדיגום, אבחון ומתן החיסונים במסגרת הקופות החל מהשבוע הבא. בנוסף, הערכות מצב של ראשי משרד הבריאות עo קופות החולים נערכות מספר פעמים בשבוע.


קרדיט:משרד הבריאות

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן