כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חודש לפני פתיחת הלימודים ההורים קיבלו הודעה הגן נסגר

תשובת הרשת:מכיוון שלא הצלחנו לארגן כח אדם הגן נסגר

פורום מעונות היום המפוקחים והמטפלות קיימו השבוע מסיבת עיתונאים דחופה בעקבות מסקנות ועדת המחירים שמשמעותן העלאת שכר המטפלות בעשרות בודדות של שקלים והטלת מלוא העלויות על ההורים.

מעונות היום נמצאים כיום במשבר הגדול ביותר מאז קום המדינה של החינוך לגיל הרך. המעונות סובלים ממחסור של מאות עובדות בעקבות השכר הנמוך, יש צפיפות רבה ונטישה של מטפלות את המערכת. המצב החמור הוביל לסגירת מאות כיתות מעון בשנה החולפת בכל רחבי הארץ. לאחר שועדת המחירים הפקירה את ההורים והמטפלות הכריזו, ראשי מעונות היום והמטפלות מחנכות, במסיבת העיתונאים כי במצב הקיים לא תפתח שנת הלימודים ל-100 אלף פעוטות מנעמת, ויצו, אמונה, נאות מרגלית, נשי חירות, ינבוע, בית יעקב, אמילי, החברה למתנ״סים וחלמיש המפעילים כ-1500 מעונות יום מפוקחים ברחבי הארץ.

יו״ר נעמת חגית פאר: ״מעונות היום הוקמו על מנת לאפשר להורים לצאת להתפרנס ולתת חינוך הולם לילדים שלהם. 120 אלף משפחות שמחנכות את הפעוטות שלהם אצלנו ב-1 בספטמבר ישארו ללא פתרון. ועדת המחירים שהתכנסה לאחר מאבק ארוך שלנו הציעה פלסטרון שמכניס אצבע בעיניים של ההורים. התרענו שוב ושוב על מצוקה קריטית של כח אדם. אין לנו יכולות במצב הזה להפעיל את מעונות היום. כל יום עשרות הורים מקבלים עוד הודעה על כיתות ומעונות שנסגרים. שר האוצר, תגיע לפתור את המשבר לפני תחילת שנת הלימודים״.

כעת בעקבות הקיצוצים מצאו את עצמם הורי גן נעמת שבשכונת גסי כהן כחודש לפני פתיחת הלימודים ללא גן .

זו ההודעה שקיבלו הורי הגן בווטסאפ.


מכיוון שלא הצלחנו לארגן כח אדם הגן נסגר.

ההורים הזועמים יוצאים למאבק וזאת מחוסר בררה .אומרים לנו מספר הורים איך נזכרו להודיע להורים חודש לפני פתיחת שנת נלימודים שאין גן? זה לגיטימי שישנם קיצוצים אך מחובת הרשת לדאוג לילדים שלנו,היכן נמצא כעת גן שיקלוט את הילדים אנו מצפים שימצא לנו פתרון כבר בימים הקרובים.

אחת האמהות בגן אומרת למערכת:כבר יומיים שאני לא ישנה בלילות ולא,לא בגלל שהתינוקת שלי מתעוררת בלילות.
לפני יומיים כרעם ביום בהיר קיבלנו אני ועוד כ-50 הורים הודעה שהמעון שלנו הבית השני של הילדים שלנו מעון חושן בחולון נסגר ולא יפתח בתחילת שנת הלימודים הבאה.

חודש לפני תחילת השנה סגרו לנו את המעון שלנו ללא שום התרעה מוקדמת או אופציה חלופית ראויה.
ולמעשה שלחו אותנו לחפש מסגרת חדשה לאחר שההרשמות כבר הסתיימו ואין מקום גם לא ברשימות ההמתנה.

מעון חושן זה המעון היחיד בשכונה שלנו נותן מענה למשפחות חד הוריות , יחידניות, מרובות ילדים, מטופלי רווחה ואוכלוסיה קשת יום.

תגידו לי אתם לאן ילכו ילדים שסגרו להם את המעון רגע לפני תחילת השנה?
מה יעשו ההורים שגם ככה ככה עסוקים בהישרדות יום יומית?

ארגון נעמת- אגודת הנשים שחרטה על דגלה העצמת נשים לצמצום פערים חברתיים וכלכליים החליטה לרמוס כ-50 משפחות ממעון חושן בחולון שנמצאות באזור פחות רווחי וכלכלי, למען מעון באזור נחשק יותר וריווחי יותר.

בנעמת טוענים כחודש לפני פתיחת שנת הלימודים שההחלטה נובעת מחוסר חמור בכח אדם, אשר לא מתיישבת בקנה אחד עם העובדה שכ-8 מטפלות מהמעון שלנו יעברו יחד למעון אחר בעיר שככל הנראה מעון גדול יותר וריווחי יותר לנעמת.

כעת אנחנו ההורים נותרנו המומים, מתוסכלים וחרדים לילדים שלנו שייאלצו לשבת בבית וכמובן לפרנסה שלנו !!!

אנחנו כבר יומיים זועקים לעזרה פונים לכל מי שרק אפשר !! ועד כה אף גורם לא נתן לנו מענה או פיתרון הולם.

בבקשה עזרו לנו לפתור את המשבר אליו נקלענו בעל כורחנו ועזרו לנו לשמור על הבית השני של ילדנו !

תגובת ארגון נעמת במענה שיצא גם להורי הגן

הורים יקרים,
אנו כל כך מבינות לליבכם וכל כך מסכימות עם כל מילה שאתם כותבים אלינו.
טבעי שאתם ויתר ההורים כועסים וטבעי שהזעם מופנה אל נותני השירות בקצה.
אנחנו באותו צד. החינוך לגיל הרך בישראל בקריסה. כל הארגונים המפעילים מעונות מפוקחים קיימו השבוע מסיבת עתונאים כדי להתריע, בפעם המי יודע כמה, על חומרת המצב.
אין לנו עובדות!!!!
אנו יודעות שאין בכך נחמה, אך יחד עם ילדי מעון חושן, יישארו בתחילת שנה״ל הקרובה עוד לפחות 10,000 פעוטות שהמעון אליו התקבלו לא ייפתח!!!
אתם בוודאי ערים למשבר בכל מערכת החינוך, אז דעו כי המשבר במעונות הגיל הרך חמור פי כמה.
לצערנו ממשלת ישראל לא ממש סופרת אותנו וגם לא אתכם ההורים.
עד שלא יתעוררו שם למעלה ויעשו רפורמת חירום שתכלול שכר ראוי לעובדות הכי מסורות והכי לא מתוגמלות במשק, שידרוג תנאי העבודה והתקינה, והעלאת מעמד המחנכות- לצערי איני צופה שינוי לטובה אלא להיפך הדרדרות עד כדי קריסה.
אנו זקוקות לכם ההורים! אם זעקתכם תישמע אולי רוה״מ, ושר האוצר יתעוררו.
צר לנו מאוד על סיבלכם ועל עוגמת הנפש שלכם.
איתכם,
הנהלת נעמת

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem