כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בשבוע הבא: מוכנים לעלייה בתעריף החשמל??

כמה זה יעלה לנו?
  •  

בשבוע הבא: מוכנים לעלייה בתעריף החשמל??

  • על רקע משבר האנרגיה העולמי ובעקבות עליה מתמשכת וחדה של מחירי הפחם ושל מדדים נוספים, ולאחר שימוע ציבורי, החליטה רשות החשמל על עדכון שוטף לתעריפי החשמל לצרכן. התעריף החדש – העלאה בשיעור 8.6% – ייכנס לתוקף בתאריך 1 באוגוסט 2022. אתם מוכנים לזה?

במחצית השנייה של שנת 2021 החל משבר אנרגיה עולמי אשר השפיע באופן משמעותי על מחירי כל סוגי הדלקים. הסיבות לתחילת המשבר היו מגוונות, אך הוא הוחרף עקב מלחמת רוסיה באוקראינה שהחלה ברבעון הראשון של שנת 2022. כתוצאה מכך מחירי האנרגיה והחשמל במדינות רבות בעולם עלו משמעותית.

בניגוד למדינות רבות בעולם, בהן מחירי החשמל הושפעו מהמשבר בהיקפים של עשרות אחוזים ויותר, ההשפעה על עלות ייצור החשמל בישראל היא מוגבלת יחסית עקב העובדה שמרבית החשמל מיוצר  על ידי תשומה מקומית (גז) המאופיינת בחוזים ארוכי טווח. עם זאת, קיימת השפעה הנובעת מן העובדה כי קיים עדיין נתח של ייצור באמצעות פחם (כ-23% מסך היצור), תשומה המיובאת במלואה ממספר מקורות בחו"ל ומאד הושפעה ממשבר האנרגיה, ובפרט מהמלחמה (שכן רוסיה אחת היצואניות הגדולות של פחם). בחודשים האחרונים המשיכו לעלות בחדות מחירי הפחם בשיעור של למעלה מ-140% ביחס למחיר עליו התבסס עדכון התעריף בתחילת השנה. בנוסף, מדדים נוספים המשפיעים על העלות עלו, בפרט שער החליפין שעלה בשיעור של כ-12% ומדד המחירים לצרכן שעלה בשיעור של כ-3%.

בהתאם לכך, נכון לתחילת חודש יולי, הגיעה עליית המדדים והמחירים לגובה של כ-20% מהעלות שנלקחה בחשבון בתחילת השנה. על כן נוצר צורך לעדכן את התעריף לצרכן כבר באמצע השנה, על מנת לוודא כי לא נוצר פער משמעותי בין התעריף לעלויות בפועל. עם זאת, בשל המדיניות והפעולות המתוכננות לצמצום הייצור בפחם עד כדי הפסקה מלאה בסוף שנת 2025 ולאחר בחינת תרחישים שונים, החליטה הרשות לעדכן את העלות המוכרת בשיעור חלקי ולא במלוא ההתייקרות בפועל. כפי שפורט בשימוע, רשות החשמל פנתה למשרד להגנת הסביבה על מנת לעדכן את היתרי הפליטה לתחנת הכוח אשכול באופן שיאפשר להפחית את השימוש בפחם בטווח הקצר. צעד זה, בנוסף למאמצים נוספים לצורך האצת הפחתת השימוש בפחם אשר נבחנים באופן אינטנסיבי על ידי הגורמים הרלוונטיים אפשרו לרשות למתן במעט את העלייה שפורסמה בשימוע.

בהתאם הוחלט לעדכן את העלות המוכרת בשיעור של 8.8% בלבד במקום שיעור של 9.8% שפורסם בשימוע. עבור צרכן ביתי מייצג התעריף יעלה בשיעור של כ-8.6% בשקלול העלויות הקבועות והמשתנות במקום שיעור של 9.6% שפורסמה בשימוע. מחיר האנרגיה לצרכן ביתי יעמוד על 49.06 אגורות לקוט"ש.

  •  

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem