כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כמה יעלה לנו לנסוע בתחבורה הציבורית החל ממחר(שני)

מי יהיה זכאי לנסוע בחינם ולמי תנתן הנחה?
"דרך שווה" יוצאת לדרך-מהפכת התחבורה הציבורית
יישומוני התשלום בתחבורה הציבורית מעודכנים בכרטיסים החדשים של "דרך שווה", ומחשבים אוטומטית בסוף החודש את הכרטיס המשתלם ביותר
נוסעי ונוסעות התחבורה הציבורית, יוכלו ליהנות מהכרטיסים החדשים של מהפכת "דרך שווה" ביישומוני התשלום בתחבורה הציבורית – "מוביט", "רב-פס", "פנגו" ו"סלו" (לשעבר סלופארק).
הכרטיסים המועדדים שימוש קבוע ותדיר בתחבורה הציבורית. בין היתר, מנוי "חופשי חודשי ארצי" משתלם במיוחד, המאפשר נסיעות ללא הגבלה בכל הארץ, ב-225 שקלים בלבד; ומנוי "חופשי אזור 1" המאפשר לנסוע עד 40 קילומטרים מחוץ למטרופולינים תל אביב, ירושלים וחיפה, ב-99 שקלים בלבד.
מי יהנה מהרפורמה?
אוכלוסיות הזכאיות: בני 75 ומעלה נוסעים חינם בתחבורה הציבורית, הורחבה הנחת הערך הצבור לאנשים עם מוגבלות וזכאי הביטוח הלאומי ל-50% (במקום 33% לפני הרפורמה). ההנחה המגולמת בהטענת ערך הצבור נשמרת ליתר אוכלוסיות הזכאים: סטודנטים, אזרחים ותיקים עד גיל 75, נוער עד גיל 18, כוחות הביטחון, אנשים עם עיוורון ומלוויהם. עם זאת, ממחר תתבטל הטבת בהטענת הערך הצבור על פרופיל רגיל. יתרת ערך צבור שהוטענה ב"רב-קו" נשמרת לשימוש. יודגש כי ניתן להמשיך ולהטעין "ערך צבור" ברב קו, אולם הטענה זו לא תזכה בהנחה. 
כמו כן, ממחר תתאפשרנה בכל הארץ נסיעות מעבר במשך 90 דקות ברדיוס 15 ק"מ בעלות נסיעה מקומית (5.5 ₪), ולא רק בלב המטרופולינים כפי שהיה נהוג עד כה.

חדש! הרחבת הזכאות להנחה לבני נוער שאינם תושבי ישראל 
"דרך שווה" תעניק הנחה של 50% בתחבורה הציבורית גם לנוער שאינו תושב ישראל, ומחזיק באשרת שהייה (פרט לתיירים). על מנת ליהנות מהנחה זו, יש להנפיק רב קו או להירשם לאחת מאפליקציות התיקוף, בכפוף להצגת אישור לימודים במוסד לימודים מוכר בארץ.
היישומונים מחשבים מדי חודש את המינוי המשתלם ביותר עבור הנוסע/ת, על סמך דפוסי הנסיעה בפועל, ובוחרים אוטומטית את הכרטיס המשתלם ביותר. אין צורך לרכוש מראש חופשי יומי / חודשי.
כמו כן, היישומנים מעודכנים גם בהנחות "הערך הצבור" הנשמרות ואף מורחבות לציבור הזכאים במהפיכת דרך "שווה". למשל, בני ובנות 75 ומעלה – נוסעים חינם, 50% הנחה בכרטיסי מנוי לילדים ונוער, הגדלת הנחת הערך הצבור לזכאי הביטוח הלאומי מ-33% כיום ל-50%. כדי לקבל את ההנחות הייעודיות, יש לבצע רישום לפרופיל המזכה ביישומון.
כל תעריפי הרפורמה יהיו זמינים גם ברב קו, מה1 באוגוסט, באמצעותם יש לרכוש מראש את החוזה (בעוד שהיישומונים מחשבים את החוזה המשתלם בדיעבד).
כל המידע על אודות הרפורמה מפורסם באתר "דרך שווה" ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית *8787

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן