כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כמה דוחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021 בערים חולון,בת ים וראשון לציון בגין אי חגירת חגורת בטיחות?

בשנת 2021 נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות

מעל 52 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2020 מדובר בעליה של כ-12% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-46 אלף דוחות.

ראשון לציון  – בשנת 2021 נרשמו בעיר 451 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעליה של 34% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 336 דוחות.

חולון נרשמו 36 דוחות לעומת 42 בשנה שעברה

בבת ים נרשמו 23 דוחות לעומת 26 בשנה שעברה

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת שנת 2020  שנהרגו 24 בני אדם. מדובר בעליה של 20% במספר הרוגים.


חגורות בטיחות מהוות אמצעי יעיל ביותר במניעת מקרי מוות ופציעות קטלניות במקרה של תאונות דרכים. על אף יעילותן המוכחת, ועל אף שחגירתן מחויבת בחוק, שיעורי החגירה של נהגים ונוסעים עדיין לוקים בחסר. הסכנה באי חגירה היא שכאשר הרכב מתנגש בעוצמה בעצם כלשהו, הנהג (או הנוסע) הלא חגור יוטח בעוצמה אל הדפנות הפנימיות של הרכב, או שייזרק בעוצמה דרך שמשת הרכב. כאשר ברכב יש יותר מנוסע אחד לא חגור, קיימת סכנת התנגשות של הנוסעים זה בזה, בנוסף להתנגשות בחלקי הרכב.

ההתנגשות מתרחשת בין הרכב לבין עצם אחר; לאחר מכן גופו של הנהג או הנוסע מתנגש בפנים הרכב; ולבסוף האברים הפנימיים מתנגשים בדפנות הפנימיים של הגוף (ריאות בכלוב הצלעות, רקמת המוח בגולגולת). מטרתן של  חגורות הבטיחות היא הפחתה הדרגתית של הכוח הפועל על הגוף.

מאפייני בטיחות חשובים אחרים כגון כריות אויר עובדים כפי שתוכננו רק אם הנוסעים חגורים. חגורות בטיחות מפחיתות פציעות במקרה של תאונה, ויחד עם כריות אויר מיועדות בעיקר להגן על הנוסעים במקרה של תאונה חזיתית. במקרה של פגיעת צד והתהפכות, חגורות בטיחות בעיקר מונעות מהנוסעים להיזרק החוצה מהרכב או בתוכו ובכך מגדילות משמעותית את סיכויי ההישרדות שלהם.

על פי ארגוני הבטיחות המובילים בעולם, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות בקרב נהגים ויושבי המושב הקדמי ב -45%-50%, ואת הסיכון למוות ופציעות חמורות בקרב יושבי המושב האחורי ב-25%. השימוש בהתקן ריסון לילדים יכול להוביל להורדה של 60% במקרי מוות.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: חגורת הבטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים למוות. חגורת הבטיחות הוא אביזר בטיחות חובה שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים נהגים רבים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם את שאר נוסעי הרכב הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים שאינם חגורים. רק תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את ההרתעה וכך ניתן יהיה לצמצם את התופעה שגובה את חייהם של רבים מדי שנה".

קרדיט:אור ירוק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem