כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אלפי חוגגים הגיעו למופעי פתיחת אירועי ה-140 לראשון לציון!

ראש העירייה, רז קינסטליך: "זכינו לראות ביומיים האחרונים חגיגה אמיתית לכבוד העיר האהובה שלנו

אלפי חוגגים הגיעו למופעי פתיחת אירועי ה-140 לראשון לציון!

אחרי החגיגה הגדולה ברביעי, אתמול (חמישי) נערך המופע המרכזי של חגיגות ה-140 לראשון לציון בגן המושבה. למעלה מ-11,000 צופים נהנו ביומיים של הופעות, שכללו הופעות של משה פרץ ודנה פרידר, שי גבסו, סקאזי ועוד שלל אומנים שנולדו, גדלו וגרים בעיר. תום יער בדמותה אגס קימל ביצעה את השיר "חפש אותי בראשון". ראש העירייה, רז קינסטליך: "זכינו לראות חגיגה אמיתית לכבוד העיר האהובה שלנו לעיני אלפי תושבים".

בדיוק ב-ט"ו באב 1882 נוסדה העיר ראשון לציון. אתמול (חמישי), 140 שנה לאחר מכן, חוגגת העיר ראשון לציון יום הולדת באירוע מרכזי בגן המושבה בסימן "ראשון שלי, ראשון שלנו, ראשון שלכם".

המופע שנערך אמש (חמישי) הוא למעשה אירוע הפתיחה שמוציא לדרך את החגיגות בשנת ה-140 לעיר. כ-7,000 תושבות ותושבים, נהנו היום ממופע שעסק בעידוד השייכות, גאוות היחידה, קהילתיות ומעורבות המאפיינים את העיר ראשון לציון. בין היתר התמקד המופע ביזמות ובחלוציות – זכר לימי המושבה, בשפה העברית ובחינוך בעיר, בקידום הנשים, בספורט ובמצוינות. לשני המופעים שנערכו הגיעו למעלה מ-11,000 צופים.

במהלך המופע נהנו החוגגים משלל אומנים – משה פרץ סחף אחריו את אלפי החוגגים עם כמה מלהיטיו – "כרמלה", "זיקוקים", "אש" ושירו של זהר ארגוב – "בדד". כמו כן, הופיעו גם ילידי ותושבי העיר – עוז זהבי פתח את הערב עם סקירה על ההיסטוריה בראשון לציון עוד מימי המושבה, כאשר לצידו הזמרת מאיה אברהם. דנה פרידר ביצעה גרסא חדשה לשיר האותיות שהותאם לראשון לציון העיר העברית הראשונה, שי גבסו הרקיד את ההמון. תום יער בדמותה של אגס קימל ביצעה את השיר "חפש אותי בראשון" והקפיצה את הקהל.
בנוסף, הופיעו השחקנית שירן הוברמן, הדוגמנית טהוניה רובל, כוכבת הרשת מורן טראסוב ובלוגרית האוכל רחלי קרוט. לצד כל אלה, הופיעו גם להקות מקומיות אשר חיזקו את החיבור לעיר. את תחום הספורט ייצגו מאמן נבחרת הנוער בכדורגל, אופיר חיים, והאלופים האולימפיים לינוי אשרם ופיטר פלצ'יק.


הקהל זכה גם לברכה מיוחדת של ראש העירייה המיתולוגי – מאיר ניצן, שנכח באירוע וכיהן בתפקיד 25 שנה וסיפר על שנות כהותנו לעיר. הקומיקאי יובל סמו ביצע מערכון עם ראש העירייה, רז קינסטליך. סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, התייחסה לקידום הנשים בעיר ולכך שראשת העירייה הראשונה בישראל, חנה לוין ז"ל, הייתה בראשון לציון. בנוסף, הסופר והעיתונאי רוביק רוזנטל התייחס לחינוך בראשון לציון ולקידום השפה העברית בעיר.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "זכינו לראות ביומיים האחרונים חגיגה אמיתית לכבוד העיר האהובה שלנו. מופעי הפתיחה לחגיגות היו התחלה נהדרת, ואני בטוח שהתושבים ייהנו מכל מה שצפוי להם בשנה הקרובה. התרגשתי לראות את אלפי התושבים שהגיעו לגן המושבה ונהנו ממופע שעסק בהיסטוריה של העיר, בהווה הנהדר שלה ובעתיד המפואר שצפוי לה. מזל טוב ראשון לציון!".

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem