כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קיץ בכינרת

טור התיירות מאת רואי פרסול

קיץ בכינרת

יום שישי שעבר, ה 5.8, היה היום האחרון בגן של בני בן השלוש נועם. רצינו לשמח את האור בחיינו וקבענו לנו חופשה במלון נוף גינוסר שעל הכינרת למחרת, שבת ה-6.8. נכון שלא הרבה אנשים מתחילים את החופשה שלהם בבית מלון ביום שבת דווקא, אבל לנו זה הסתדר מצוין עם הגן של נועם. סיפרנו לו שהחופשה הזאת היא לכבוד סיום הגן, והתרגשנו כולנו לקראתה.

באותו יום ממש, התחיל הסבב האחרון מול הג'יהאד, וכבר בשישי בערב נשמעו אזעקות בשכונה בה אנחנו גרים בראשון לציון. למחרת בבוקר, כשהעמסנו את האוטו לקראת החופשה, שכנים שראו אותנו אמרו לנו: "אתם עושים בשכל שאתם בורחים מפה. האזעקות האלה עושות לילדים טראומה". עכשיו לך תסביר שתכננת את החופשה הזאת חודש מראש…

זאת לא היתה אמורה להיות חופשה בצל מלחמה, אבל כך יצא. היינו בטוחים שבכינרת לא נשמע כלום על המצב, אבל כשהגענו למלון בשבת בצהריים, בזמן שבדרום ובמרכז האזעקות משתוללות, אוטובוס של תושבי כפר עזה הגיע גם הוא למלון. החבר'ה הגיעו לצפון כדי לברוח מאווירת המלחמה וליהנות קצת עם הילדים בחופשת הקיץ. כי ככה זה בארצנו הקטנטונת. גם אם תנסו להתנתק מהחדשות, אלה כבר ירדפו אחריכם. הכל קטן, הכל קרוב, אין לאן לברוח.

ואנחנו לא רצינו לברוח. שמחנו על אווירת הפמליאריות שנוצרה במלון, נועם שלנו שיחק עם הילדים כדורגל בדשא ואנחנו קשקשנו איתם על המצב הלא נורמאלי שאנחנו חיים בו.


קיבלנו מפתח לחדר והלכנו להתמקם. כבר בדרך לחדר, הופתענו מהמלון. לא ידענו כל כך לאן אנחנו מגיעים, ומלון קיבוצי הרגיש לנו כמו משהו פשוט ולא מפנק. אבל טעינו בגדול. המלון, שמתהדר בתואר המלון הקיבוצי הראשון בישראל, בכלל לא נראה בגילו. הכל – הלובי הגדול, חדר האוכל, הבריכה והחדרים – נראה חדש ומצוחצח. קיבלנו חדר בקומה ראשונה, מול הדשא הגדול, עם נוף לכינרת ולחוף הים. מה צריך יותר מזה? המיטה מפנקת, החדר מרווח, המרפסת גדולה ויש אפילו סלון בחדר, שסידר אותנו עם פינת החתלה לתינוק הקטן. הרגשה של מלון יוקרתי באמצע הקיבוץ.

הדבר הראשון שעשינו היה לקפוץ לחוף ולטבול בכינרת, כי כמה שהתגעגענו לאגם שלנו. מפלס הכינרת בימים אלה בשיאו והנופים מרהיבים, ולאחר שלוש דקות הליכה מהחדר כבר היינו בתוך המים.

נועם הקטן לא נתן לי לנוח, ואחרי רביצה במי הכינרת דחק בי לקחת אותו לבריכת המלון, לשם לקח את אחד התותחים האלה איתם הילדים משפריצים על כל מי שנמצא ברדיוס. הזכרתי לו שאסור לו להשפריץ על אנשים בבריכה כי הם לא יאהבו את זה, אז הוא השפריץ רק עלי.

רעבים מהיום הארוך, הנסיעה מהמרכז וכל המים האלה, שמחנו שהגיעה השעה לארוחת הערב שהיתה קצת יותר מדי. יותר מדי אוכל, יותר מדי מבחר, יותר מדי ממה שהקיבה שלנו מסוגלת. אז עשינו מה שכל ישראלי טוב יודע לעשות: לקטר ולבלוס. להתלונן ולהעמיס עוד צלחת. לפתוח כפתור בחגורה ולהעמיס צלחת קינוחים.

חברי קיבוץ גנוסר, שהקימו את המלון הישראלי הקיבוצי הראשון מסוגו בארץ לפני 57 שנה על שפת הכנרת, לא תיארו לעצמם שנגיף אחד יוכל לשבש את התנהלות העולם, שלא יגיעו למלון תיירים מחו"ל ושהמלון ייסגר לתקופות. "לשמחתנו הרבה, המציאות השתנתה, ואחרי שנתיים מורכבות התיירים חזרו לארץ וגם הציבור הישראלי בוחר בנו לחופשה שלו, תקופת הקורונה הובילה אותנו להשקעות במלון וחיזוק חווית האירוח במלון, הכנרת ברום שיא וזה פרמטר חשוב לנו ולאורחי המלון", ציין בפני רוני מנור מנכ"ל מלון נוף גנוסר.

המלון מתפרש על פני 40 דונם של מרחבים ירוקים, נופים, טבע, חוף ים צמוד, פעילות ימית, בריכת שחיה פרטית, שקט ואווירה קיבוצית רגועה. 245 חדרים פנקים ומרווחים מול נוף הכנרת, הארבל ובקעת גנוסר. המלון מתגאה במטבח ישראלי, עשיר בטעמים ויחס אדיב במיוחד לצד מטעמי קונדיטור משובחים, שף גיל רוברג הכניס לתפריט המלון שדרוגים רבים וגם אחותו תמי הקונדיטורית מציעים עושר קולינרי

בכל ארוחה. בימי הסגר הראשון שופץ חדר האוכל בהשקעה מאסיבית לרווחת האורחים ואופן הגשת המנות בארוחות הותאם להנחיות. מסעדת המלון מקפידה להציג תוצרת ישראלית מובחרת וטרייה, לעיתים תחושו שאתם הולכים לאיבוד נוכח ההיצע הרב.

אחרי ארוחת הבוקר החלטנו לקפוץ למוזיאון יגאל אלון הסמוך למלון. בחום הזה של הכינרת, בית יגאל אלון בקיבוץ גינוסר מזמין אתכם למסע ממוזג בזמן במבנה המרשים. סיירנו בין מוצגים מימי הבית השני, המשנה והתלמוד, הגענו לימים שלפני הקמת המדינה להיכרות עם דמותו מעוררת ההשראה של יגאל אלון ומורשתו הרחבה, ולמדנו על ערכים כמו הגנה והתיישבות, היחס לאדם ולסביבה, הקשר למסורת ולתרבות, והכול בליווי סיפורים מרתקים.

אני לא בנאדם של מוזיאונים אבל נהניתי לאללה. פגשתי פנים מול פנים את הסירה העתיקה ביותר בעולם (בת אלפיים שנה!) שנמצאה בכנרת; אשתי התרשמה מתערוכה חדשה על מנהיגותו של יגאל אלון לצד תצוגות נוספות על תחנות בחייו. הצצנו בתערוכת שביל הסנהדרין – מעל ל-150 פריטים מיוחדים שנמצאו בחפירות ארכיאולוגיות ברחבי הגליל וקינחנו בתערוכת כנרת – סיפורה של ימת הכנרת מנקודות מבט שונות לאורך ההיסטוריה. לילדים היתה פינת קריאה עם שפע מספריו הנוסטלגיים של יפתח אלון ועוד הפתעות.

מחיר הכניסה בימים א'-ו': ילד (5-14) וגמלאי – 20 ₪, מבוגר – 35 ₪.

למעוניינים להעשיר את החוויה ניתן (בתשלום נוסף ובתיאום מראש) להשתתף בחדר בריחה מיוחד: "הבריחה אל הגליל" בו יעברו המשתתפים (מעל גיל 7) תחנות מאתגרות שונות בעקבות סיפורם האמיתי של לוחמי הפלמ"ח הצעירים בקרב על כיבוש טבריה. מחיר חדר הבריחה: עד 6 אנשים – 350 ₪.

שעות הפעילות: 17:00-8:30. לפרטים נוספים – 6727700-04 או -allon-https://yigalcentre.org.il/

חזרנו לבריכת המלון, רק כדי להתעדכן שיש פעילויות רבות לילדים במלון, כמו סדנת מגנטים וקומזיץ על החוף. חטפתי עוד כמה שפריצים מנועם והתותח, האכלנו כמה דגים בכינרת בפרוסות לחם שהביאו לנו בחדר האוכל והתארגנו שוב לארוחת הערב, שלאחריה המשכנו לקומזיץ. את הקומזיץ מנהל מוזיקאי שלצערי שכחתי את שמו. הוא מביא לכולם תופים ומקלות הקשה ובמשך שעה במעגל גדול סביב המדורה למדנו קצת על קצב, תיפוף ואיך עושים את זה כמו שצריך בקבוצה גדולה. הילדים נהנו מהחוויה המוזיקלית ואפילו קיבלו בסוף תפוחי אדמה ומרשמלו ישירות מהאש.

הלכנו לישון עם ריח של מדורה וחיוך על הפנים.

למחרת בבוקר הצטרפנו לאוטובוס הצהוב שיוצא בכל יום מכניסת המלון לסיור חוויתי ברחבי הקיבוץ ומטעי הבננות. סיירנו שעה באוטובוס החשמלי וזכינו להכיר מקרוב את ענף החקלאות הקיבוצית, למדנו על הקיבוץ מאז ועד היום, קיבלנו הסבר על גידול בננות, וכשהיינו ברפת ראינו המלטה של עגל, חוויה בפני עצמה.

אלה היו השעות האחרונות שלנו במלון והחלטנו לא לוותר על חוויה חדשה שנמצאת בחוף גינוסר: 'חווימה' בכנרת -שייט בנהיגה עצמית, עם הדרכה קולית, ומפה חיה באפליקציית ניווט מתקדמת, שתיקח אתכם לפינות החמד הנסתרות והיפות ביותר של הכנרת.

כן, אתם ניגשים לשם ופשוט משכירים לכם סירה, בלי צורך ברישיון או ידע מוקדם. חלום שמתגשם.

מדובר באטרקציית שייט היחידה מסוגה בעולם, שייט בנהיגה עצמית וניווט בעזרת מערכת חכמה של מפה חיה באפליקציית ניווט מתקדמת, הכוללת תכנים והסברים קוליים במהלך השייט אודות הגיאוגרפיה וההיסטוריה של מסלול השייט עצמו ושל הכנרת כולה, אשר לוקחת אותך לפינות החמד ושמורות הטבע שלא רבים זכו לראותן באגם הלאומי.

השייט מתקיים בסירות מנוע לנהיגה עצמית ללא צורך ברישיון משיט, מאובזרות במסך טאבלט, עליו נבנתה מערכת ניווט ייחודית, הכוללת מפת נווט חיה והדרכה קולית, המלווה את המשתתפים בשייט לשכיות החמדה הקסומות.

מיזם "חווימה", הוקם בקיבוץ גינוסר, כחלק מהגשמת חלומו של בן הקיבוץ, מייסד המיזם, שהצליח מתוך חוויות ילדותו על שפת הכנרת וההכרות העמוקה עם כל נקודה בה, להקים מיזם תיירותי חדשני שמאגד חווית שייט, טבע, תוכן ואהבה לכנרת ולנופיה הקסומים.

באמצעות השייט מגיעים לשש נקודות נסתרות, תוך מפגש בלתי אמצעי עם הטבע, בעלי החיים ונופי הכנרת, הגולן והארבל. הסיורים מתחילים מהנץ החמה ועד רגעי השקיעה שכל שעה ביום מספקת תפאורה ואווירה שונה.

הפעילות מתקיימת על פי תקנות הבטיחות המחמירות ביותר. לפני היציאה לשייט תעברו הדרכת בטיחות ותחגרו אפודת הצלה במהלך השייט. כמו כן, במהלך השייט יחידת הפיקוח של "חווימה" מפקחת על תנועת הסירות לאורך המסלול ותספק מענה לכל צורך בשטח.

בסיום השייט ניתן ליהנות במתחם "חווימה" המשקיף לכנרת, מבית קפה כשר ואיכותי, בניית חכות ודיג, סדנת פיסול, טיולי תצפית לאורך חוף הכנרת, מלתחות, שירותים ומקלחות, עמדת החתלה, וגישה חופשית לחוף החורשה הסמוך למתחם. הפעילות ב"חווימה" מתקיימת בימים ראשון עד שישי, לא כולל שבתות וחגים, האטרקציה שומרת שבת וכשרות.

הרשמה ותיאום הגעה באתר האינטרנט: havayama.co.il

סבב הלחימה הקצר כבר עמד להסתיים באותו ערב, ואנחנו שמחנו שהכל נגמר בלי נפגעים אצלנו. עזבנו את המלון ברגשות מעורבים. מצד אחד עצובים שזה נגמר, מצד שני עמוסים בחוויות רבות כל כך שעברנו ביומיים האחרונים. אין ספק שנחזור.

לפרטים והזמנות: 046700320 WWW.GINOSAR.CO.IL

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem