כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

עיריית חולון יצאה בהודעה שתשנה את מפת המגורים בחולון

האם בעקבות התוכנית יהיה יותר קל לקנות דירה בחולון?-מצורפת סקירת מחירים של אתר מדל"ן

עיריית חולון יצאה בהודעה שתשנה את מפת המגורים בחולון-האם בעקבות התוכנית יהיה יותר קל לקנות דירה בחולון?

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב הודיעה כי היא אישרה את תוכנית ההתחדשות הכוללנית של חולון ח/619

מה זה אומר ואיך זה ישפיע על תושבי חולון?

התוכנית הינה תוכנית כוללת להתחדשות עירונית המקודמת על ידי עיריית חולון וחלה על אזורי המגורים הוותיקים של העיר (כ-7,550 דונם), ותאפשר עם יישומה המלא לאורך זמן רב תוספת של כ- 30,000 יחידות דיור בכל רחבי העיר, תוך שמירה על איכות החיים, מתן מענה לרווחת תושבי העיר ובטיחותם והגדלת המרחב הציבורי.

התוכנית, שתוקפה יחול גם לאחר פקיעת תמ"א 38, חלה על כל מגרשי המגורים בתחומה ומסדירה את הכלים להתחדשותם תוך התאמת עקרונות תמ"א 38 למאפייניה הספציפיים של העיר ולמדיניות התכנונית – תוכנית המתאר הכוללנית העירונית המקודמת במקביל, המדיניות המחוזית לבנייה בסביבת אמצעי הסעת המונים והיותה של העיר משופעת בהם, תמ"א 70, תמ"א 35, ועוד פרמטרים שונים. התוכנית קובעת שני מתווים: התחדשות מגרשית, באמצעות היתרי בנייה מכוחה במסלולי חיזוק או הריסה ובנייה והתחדשות מתחמית, על ידי קביעת מתחמים להכנת תכניות מפורטות עתידיות. מתחמים אלו ממוקמים בסמיכות לתחנות הרכבת הקלה והמטרו שצפויות לקום בעיר ותחנות רכבת ישראל.


האם מחירי הדיור בחולון ירדו?

נכון לעכשיו מחירי הדיור בחולון במגמת עלייה מתמדת ומחירי השכירות והדירות מקשות על זוגות להשיג דירה בעיר.

סקירה כללית על העיר חולון על פי אתר מדל"ן

‏מחיר ממוצע לקנית דירה בחולון-1,946,133 ₪

מחיר ממוצע לשכירות דירה בחולון-‏4,300 ₪

כמה דירות למכירה בעיר-535

כמה דירות נמכרו בשנה האחרונה-2087

מחיר ממוצע למ"ר-‏24,000 ₪

תשואה שנתית-2.43%

משיטוט ברשתות החברתיות עולה כי זוגות רבים אכן מתקשים להשיג דירה בעיר וכל דירה המוצעת לשכירות או קנייה זוכה לקיטונות של ביקורות עקב המחיר הגבוה אותו דורשים המוכרים או אלה המבקשים להשכיר את דירתם.

אנשי נדל"ן איתם שוחחנו הביעו ביקורת רבה על התוכנית שעומדת לשנות את האופי של השכונות הותיקות בעיר ולהוסיף להם אלפי דירות בעוד התשתיות בעיר אינם יכולות להכיל אותם.

האם התוכנית תועיל או תזיק ?ימים יגידו.

ראש העיר חולון מוטי ששון אומר בתגובה לאישור התוכנית: "מדובר בבשורה גדולה מאוד לעיר חולון. זו תוכנית חשובה ביותר שמייצרת ודאות ושקיפות ומבוססת על הנתונים הייחודיים של העיר ולאחר שביצענו ראייה כוללנית ויסודית. מטבע הדברים, מימושה של תוכנית מעין זו תלוי בהתארגנות וולונטרית של התושבים, אולם מרגע שהופכת המדיניות העירונית לתוכנית מסודרת היא מייצרת שקיפות וודאות ומקלה על התארגנות זו ועל היוזמות הפרטיות. תוכנית זו הינה פורצת דרך בתחומה שכן אינה עוסקת רק בתוספת זכויות למבני מגורים כי אם קובעת הנחיות והוראות להגדלת השטחים הציבוריים, המבונים והפתוחים, כמענה לתוספת יחידות הדיור הצפויות. מטרתן של הוראות אלה לשמור על איכות החיים העירונית לצד הגידול באוכלוסייה וכן לחזק ולהרחיב את המרחב הציבורי. התוכנית מתווה באופן ברור וודאי את אופיים של הרחובות העירוניים, שכונות המגורים ומערך השטחים הציבוריים בכללותו".

שרת הפנים איילת שקד: מדובר בתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר שאושרה אי פעם. התחדשות עירונית היא המענה החשוב ביותר להתמודדות עם משבר הדיור בישראל ותוכניות כמו זו שאושרה על ידי הוועדה המחוזית היא הדוגמה הטובה ביותר לדרך בה ניתן לקדם חזון זה בעוצמה רבה. 30 אלף יחידות הדיור שיתווספו לעיר בזכות תוכנית זו, יאפשרו להקל במצוקת הדיור במרכז הארץ לצד הענקת כלים להתחדשותה הכוללת של חולון לטובת כלל תושביה". יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן: התוכנית היא תוצאה של תהליך ארוך שכלל מאות שעות ישיבות עם העירייה, דיון בעשרות התנגדויות וניסוח של כללים חדשניים של התחדשות המאפשרים

ליישם תוכנית מורכבת זו. יש לברך את חולון על התעוזה שתוכנית זו, שהובלה על ידה. לראשונה בישראל מאושרת תוכנית התחדשות עירונית על מרבית שטח העיר ומייצרת את הוודאות התכנונית והקניינית שכה נדרשת בבואו של השוק לממש את כלי ההתחדשות

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem