כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

חדש בחולון-תערוכת צילומי ילדים עם המוצרים אשר עוצבו במיוחד להם כילדים בעלי מוגבלויות

את התערוכה יזמה רעות גרשון, אמא לאורי בן ה-11 אשר מתמודד מיום היוולדו עם תסמונת PTEN

העיר חולון פותחת את העונה הישראלית לעיצוב ה-14 במספר, וממשיכה להציג תערוכות המאירות בצורה מיוחדת , יצירתית ואמנותית היבטים שונים של החיים החל מתערוכות על גיבורי תרבות ישראליים, קהילות שונות, פיתוחים חדשניים ופרויקטים רב תחומיים.

הסטודיו לעיצוב חלומות– היא תערוכה  מתמקדת בצילומי ילדים עם מוצרים אשר עוצבו במיוחד להם ולילדים בעלי מוגבלויות.

את התערוכה אוצרת אילנה כרמלי לנר והיא כוללת צילומים של איתן טל, צלם אופנה ופרסום אשר צילם ברגישות רבה ובאסתטיקה האופיינית לו בבית איזי שפירא, בסיוע צוות המטפלים המסור וצוות הפקה וסטיילינג אשר אפשרו לילדים להרגיש כוכבים ליום אחד.

התערוכה תוצג בתאריכים 15.9.22 עד 31.12.22 במרחב תערוכות חוצות בגן המוזיאון בחולון .

עיצוב מוצרים רפואיים הוא תחום צומח המיישם בהצלחה פיתוחים, חדשנות וטכנולוגיה רפואית המעניקה למטופלים בכל גיל ולילדים במיוחד חווית משתמש משפרת איכות חיים משמעותית בהתנהלותם היום יומית. זהו עיצוב מכליל, בעל גישה עיצובית חברתית לטיפול באנשים וילדים עם מוגבלויות בסביבה שאינה נגישה ומותאמת לצרכיהם האישיים.


בעיצוב מכליל  מתמקדים המעצבים בבני האדם, בצרכים שלהם וברקע החברתי תרבותי שלהם ומתאימים את העיצוב אליהם.

לדברי האוצרת: "המעצב הופך כסוכן להגשמת חלומות ובעל יכולת השפעה אמיתית על הסביבה שבה הוא פועל, כך שפתרונות מעוצבים לצרכים השונים של בעלי מוגבלויות משנים תנאים בסיסיים באורח החיים ומאפשרים חיים טובים ואיכותיים יותר. התערוכה שופכת אור על עולם שלם ומלא של עיצוב בו המעצבים רואים לנגד עיניהם לא רק את הפיתוח הטכני של המוצר אלא גם את חוויית המטופל, כך שערכים של אסתטיקה ויצירתיות הופכים חשובים לא פחות לצד פונקציונליות, בטיחות ודיוק".

בכל העיצובים המוצגים בתערוכה הילד הוא המרכז והעיצוב מתמקד במוצרים מתוך הבנה מעמיקה של המעצב בצרכיהם של הילדים ובעיצוב מוצר המקל עליהם בחיי היום יום.

את התערוכה יזמה רעות גרשון, אמא לאורי בן ה-11 אשר מתמודד מיום היוולדו עם תסמונת PTEN ונעזר בכובעים מעוצבים אותם חובש על מנת להסתיר ולטשטש את היקף ראשו החריג לגילו ולהתפתחותו.

בין המוצרים המצולמים בתערוכה הוא ה"גלגלוש"  שפותח בהובלת TOM, עמותת Go Baby Go ומכללת שנקר, כיסא גלגלים העשוי מחומרים ברי קיימא שפותח כתוצאה מהצורך היומיומי להתניידות של פעוטות, שולחן ציור אשר פותח מהצורך להחזיק דף באופן יציב בזמן הציור אשר עוצב על ידי יעל צימרמן והילה כהן (HIT), בוצ'יה – מתקן משחק כדור ליחיד או לקבוצה בעיצוב טל בן אברהם והראל גל (HIT), צייר החלומות – מוצר תומך בצורה מתכווננת משתנה כך שניתן לצייר באופן עצמאי כאשר הוא מספק הרמה לזרוע התחתונה, יוצר מתח בין הזרוע התחתונה לעליונה, ומעניק יציבות נכונה ליד, בעיצוב של דנה גור גלברד, מור היינריך, הדס ויימן ומרינה גבינסקי (עמותת TOM), WalkPack – תיק נשיאה למתקן הליכה אשר מולבש על צדו האחד של המתקן בגובה ובמידה כזו המאפשרים לילדים גישה מלאה ונוחה לתיק ולתכולה שלו, בזמן שהם נעזרים במתקן לצורך עמידה יציבה, בעיצוב של שירה אולמר ואודליה בן דב (HIT).

הילדים המצולמים בתערוכה: איתמר  כהנא בן ה-9 ואריאל  לוי בן 9 ,  שיכולים ל"זרוק" כדור עם הבוצ'יה, יעל פרקש בת 9, שיכולה לצייר, נבו אבגי בן 10 שיכול לשאת לבד את בקבוק המים, שני  זיגמן בת ה-6, שיכולה להשתמש ביד לפעולות שונות. נגב רביב בן ה-3, שיכול לנוע בעזרת הגלגלוש.

כמו כן מתקיימת התערוכה בסיועה של תמר איש כסית מעצבת תעשייתית מומחית בעיצוב מוצרים לאנשים עם מוגבלויות, המייסדת של "סטודיו כסית" המתמחה בפיתוח, עיצוב וייצור מוצרים רפואיים ושיקומיים . בשנת 2015 פיתחה תמר סד לילדים עם שיתוק מוחין במסגרת שהותה בקניה.

חלקם של הפרויקטים המוצגים בתערוכה פותחו במסגרת עמותת "TOM ", תנועה עולמית של קהילות שיוצרת ומפיצה פתרונות עיצוביים לאנשים החיים עם מוגבלות בארץ בשיתוף מעצבים שונים וחלקם במסגרת פרויקט בלימודי תואר עיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון  H.I.T .  (פיקספרטס -תנועה של מעצבים הפותרים באופן מעשי בעיות תפקודיות עבור בעלי מוגבלויות ונכויות- חלק מיוזמה בינלאומית שהחלה בשנת 2012 ומתקיימת כיום בכ-23 מוסדות להשכלה גבוהה ב-12 מדינות ברחבי העולם. המעצבים מפתחים את הפתרון בשיתוף פעולה מלא עם הילד או המבוגר. את הקורס מוביל בישראל פרופ' גד צ'רני מרצה בפקולטה לעיצוב בH.I.T, לצידו מובילה את הפרויקט בשנים האחרונות דנה יחיא שווקמן.

מתי?תאריכים: 15.9-31.12.22

היכן?במרחב תערוכת חוצות גן המוזיאון (כניסה מרח' ויצמן 61 חולון סמוך למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס)

פתוח 24/7. הכניסה חופשית.

יט

קרדיט:איתן טל

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem