כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר במוזיאון אגם בראשון לציון

ביקור הנשיא במוזיאון הוא בעקבות בקשה אישית שלו ושל רעייתו,

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ביקר במוזיאון אגם בראשון לציון

נשיא המדינה נפגש עם האומן יעקב אגם וזכה לסקירה על יצירותיו הנמצאות במוזיאון הקרוי על שמו. במהלך הביקור של הנשיא ורעייתו, שאף זכו לתשורה מעיריית ראשון לציון, ביקרו השניים גם בתערוכה "שומעים את הצבעים" המוצגת במוזיאון. ראש העירייה, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון דוגלת בקידום תרבות ואומנות, מוזיאון אגם הוא מהמרשימים והייחודיים בארץ ואני שמח שהנשיא ורעייתו נהנו בביקורם".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו הגיעו היום (רביעי) למוזיאון ע"ש יעקב אגם בראשון לציון. במהלך ביקורו במוזיאון נפגש הנשיא עם היוצר והאומן יעקב אגם, אשר המוזיאון קרוי על שמו. הנשיא לסקירה והדרכה מיעקב אגם על תערוכת הקבע במוזיאון הממוקמת בקומת הקרקע, ולאחר מכן עבר לתערוכה המתחלפת בקומה הראשונה. את פניו של הנשיא קיבלו סגנית ומ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות – ליאל אבן זהר, וכן סגן וממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה – מוטי עג'מי, ומנכ"ל העירייה – דורון מילברג. לנשיא אף הוענקה תשורה בשם העירייה – מטבע מיוחד בעיצובו של יעקב אגם.

בתערוכה המתחלפת מוצגת כיום תערוכת "שומעים את הצבעים" אותה אצרה מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית רות מקבי, בליווי האוצרת טל בכלר. יצירותיו של אגם משולבות בתערוכה זו. יחד עם זאת, בניגוד למרבית יצירותיו של אגם, המאופיינות בצבעים רבים, נבחרו לתערוכה זו יצירות עם מספר קטן יחסית של צבעים.
שמה של התערוכה נלקח כהשראה מהתנ"ך, כאשר לפי הכתוב בעת קבלת מתן תורה נאמר כי בני ישראל רואים את הקולות.

ביקור הנשיא במוזיאון הוא בעקבות בקשה אישית שלו ושל רעייתו, מיכל. הבקשה לבקר במוזיאון הגיעה כבר במהלך כהונתו של הרצוג כיו"ר הסוכנות היהודית.


ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך: "עיריית ראשון לציון דוגלת בקידום תרבות על כל גווניה. מוזיאון אגם בראשון לציון הוא אחד המוזיאונים המרשימים ביותר בארץ והיחיד בעולם המוקדש לאומנות קינטית, והבקשה של הנשיא להגיע לביקור בו מעידה על הייחודיות שלו. אני שמח שהנשיא ורעייתו נהנו מהביקור, התרשמו מהמוזיאון ואף זכו להדרכה מאת האומן יעקב אגם".

מוזיאון אגם מהווה מוקד משיכה לאלפי מבקרים וחובבי אומנות בארץ ובעולם. במוזיאון יש הדרכה בחמש שפות והיא מונגשת למגוון האוכלוסיות. בין היתר ביקרו במוזיאון ראש ממשלת צרפת לשעבר, מנואל ואלס, קונסול התרבות של הונגריה ועוד.

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem