כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מכרתם פריט באינטרנט? אולי גם אתכם עקצו?

חקירת המשטרה איתרה למעלה מ-120 קורבנות למעשי עוקץ מתוחכמים

חקירת המשטרה איתרה למעלה מ-120 קורבנות למעשי עוקץ מתוחכמים שביצע חשוד תושב הצפון בשווי כספי של מאות אלפי שקלים והוא נעצר. בימים הקרובים צפוי נגדו כתב אישום.

חקירה שנפתחה במהלך החודשים האחרונים על ידי מפלג הונאה במשטרת ישראל בעקבות תלונות בעלות מכנה משותף – עוקץ של אזרחים המפרסמים באתר לממכר מוצרים יד שנייה, הובילה להתפתחות משמעותית הודות לשיתוף פעולה עם חוקרי מפלג הונאה במחוז חוף ותחנת המשטרה במודיעין. החשוד במעשה, תושב הצפון בשנות ה-40 לחייו, נעצר על ידי בלשי הימ"ר , מעצרו הוארך והשבוע הוגשה הצהרת תובע מטעם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה על הכוונה להגיש בימים הקרובים את כתב האישום נגדו.

בעקבות מספר תלונות בעלות מכנה משותף, כאמור, החלו חוקרי מפלג ההונאה בחקירת המקרים מהם עלה כי על פי החשד לאחר שפרסמו אזרחים תמימים פריט למכירה באתר "יד2" במרשתת, יצר עמם קשר החשוד וביקש לבצע את עסקת הרכישה במסגרתה שלח להם צילום אסמכתה של העברה בנקאית על הסכום שתואם עמם ולאחר מכן דאג באמצעות שליח לאיסוף המוצר.

עוד עלה בחקירה, את צילום אסמכתה לכאורה המעידה על העברת הכסף למוכר, דאג החשוד להכין באמצעות תוכנה המותקנת במכשיר הפלאפון שברשותו וכך היתל בלמעלה מ-120 קורבנותיו ברחבי הארץ בסכום כספי מצטבר של מאות אלפי ש"ח.

במסגרת החקירה הסמויה שנפתחה, בוצעו מגוון פעולות תוך שיתוף פורה יחד עם חוקרי מפלג הונאה במחוז חוף וחוקרי תחנת מודיעין במחוז מרכז שתלונות רבות הוגשו במחוזות אלו. בתאריך 2.8.22 נעצר החשוד על ידי בלשי ימ"ר ירושלים והועבר לחקירה במשטרה ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת לטובת המשך פעולות החקירה המורכבת בעניינו. כאמור, בימים האחרונים הוגשה הצהרת תובע טרם הגשת כתב האישום ומעצרו של החשוד הוארך עד ליום ראשון הקרוב, 21.8.22.


אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem