כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פסטיבל חקלאי בנחל שורק

טור מאת רואי פרסול

אין הורה שלא מכיר את תסריט האימה הזה: שנת הלימודים הסתיימה, ויש לנו עכשיו חודשיים שלמים לזמן משפחתי. אם ביום יום גם ככה אין לנו כוח אחד לשני, זה הולך להיות סיוט מיוזע. ואם אנחנו דווקא חיים בהרמוניה משפחתית – זה הזמן להיפרד ממנה. חופשת הקיץ הגיעה, מה לעזאזל אנחנו הולכים לעשות עכשיו אחד עם השני כל כך הרבה זמן?!

אז גם הקטנצ'יק שלנו סיים גן ובוקר אחד קמנו והבנו שאשכרה עכשיו אנחנו אחראים על היצור הקטן הזה, שמסתבר שצריך לאכול כל כמה שעות, לעשות צרכיו ולהתקלח, ואז שוב חוזר חלילה. ולך תחיה ככה חודשיים כשהחום בחוץ גם ככה לא מאפשר לך לחשוב צלול.

אז נסענו קצת לכינרת, ולראש הנקרה. היינו בבריכות ובפארקי מים. צלינו את עצמנו בים והזענו בכל גני השעשועים בשכונה. שילמנו מחירים מופקעים לכל מיני אטרקציות שהתבררו כעקיצה, אספנו כרטיסי חניה מכל הקניונים וסינג'רנו את סבא וסבתא כל כך הרבה פעמים שהם כבר הפסיקו לענות לשיחות שלנו.

בחיים שלי לא חיכיתי כל כך לראשון בספטמבר.

ואחרי כל זה, כשכבר הרגשנו מובסים על ידי הקיץ הדורסני, כשכבר ויתרנו על המאמץ, כשכבר הנפנו דגל לבן, כשכבר השלמנו עם זה שהורים טובים לא נהיה בגלגול הזה, באה אשתי עם ההברקה: "למה שלא נלך לפסטיבל חקלאי שנחל שורק?"


תזכירי לי, איפה זה נחל שורק? "חצי שעה מהבית. יאללה תתלבש", ציוותה עלי, "למה עוד יום בבית ואתה מקבל את הגוון של הספה".

מסתבר שיש פסטיבל קיץ של שורשים, לא פחות. פסטיבל חקלאי כשר ושומר שבת שמביא לקדמת הבמה את אתרי התיירות, האטרקציות, הגלריות והמסעדות של המועצות החקלאיות -הדתיות-החרדיות נחל שורק, שפיר וחבל יבנה ואין תקופה יותר טובה מ"בין הזמנים" להכיר אותן.

קצת יהדות, מה יש, מלמלתי לעצמי תוך כדי התארגנות. לקחנו אותם לסרטים אמריקאים, אטרקציות מיפן וקנינו להם מלא ג'אנק מסין, ובעצמנו שכחנו איפה זה נחל שורק. זה הזמן לתקן.

אני יודע שיש לכם עוד 10 ימים בבית, ואתם כבר מגרדים את הקירות, אז קבלו המלצה ליום כיף, אפילו יומיים, ממש קרוב לבית אבל בכל זאת מרגיש שונה, ובטוח שיוציא קצת את הילדים מכל הקפיטליזם הזה, המסכים, האמריקנה.

הפסטיבל כולל אירועי תיירות שונים, הופעות מוסיקליות בסגנונות שונים (גידי גוב, נפתלי קמפה, ציון גולן ועוד) ואפילו שני שווקי לילה מדהימים הכוללים דוכנים, פעילות משפחתית ולהקות מקומיות. כל האתרים שומרי שבת וכל הדוכנים והמסעדות בעלי כשרות.

אז איזה אתרים אסור לכם לפספס?

החווה של חוה – חפץ חיים

זאת הביתה התחנה הראשונה שלנו, על הבוקר. נכנסים לחוות חיות ענקית הכוללת מגוון רחב של בעלי חיים ושפע של פעילויות לכל המשפחה, והכל כלול במחיר הכניסה ללא הגבלה.

עשינו כלב מחימר, האכלנו גדיים, עשינו טיול על רכבת לרפת של הקיבוץ ושחררנו יונת דואר שחזרה לשובך שלה. קיבלתי גם ביס מתרנגולת אבל יש דברים שהשתיקה יפה להם. וחוץ מזה, היא התחילה.

עלות: 55 שח ילד, 30 ₪ מבוגר (ניתן למצוא הנחות בארגונים השונים וכרטיסי אשראי)

שעות וימי פעילות: 8/8-31/8: ימים א-ה :9:30-18:30 , ימי שישי: 9:00-15:00 שבת סגור.

פרטי התקשרות: 08-8593876

המשכנו לחוויה בשטח- בית חלקיה

טיולי שטח מאתגרים לקבוצות / משפחות / יחידים ברכבי גולף בשדות המושב ועל גדות נחל תמנה.

לקחנו רכב גולף וחשבתי לעצמי: מקסימום נאכל קצת אבק, אבל יהיה נחמד. טעיתי. אכלנו מלא אבק, והיה פצצה. קודם כל, כשהקטנצ'יק מתלהב כל כך מרכב השטח, גם אתה נדבר באושר שלו. וחוץ מזה, מתי בפעם האחרונה ירדתם מהכביש וחוויתם קצת טבע? אבל טבע אמיתי, לא מהונדס. הגענו למשל, לשדה שהיו מפוזרים עליו אלפי שקדים עטופים בקליפה הירוקה המרה הזאת שלהם. מה הקטע של

השקדים האלה שמתחרדנים באמצע השמש? שאלתי את עצמי, ופתאום קלטתי איזה חקלאי מסתובב שם עם טרקטור. אז פשוט נסעתי אליו, נזהר לא לרמוס לו את השקדים, רק כדי לשמוע שככה מייבשים את השקדים, ומפרידים בין הקליפות. המשכנו והגענו למקשת אבטיחים, קצת אחרי ראינו שדה חמניות יבשות שתכף הולכים לקצור. עשינו מה שעושה כל ישראלי טוב והתחלנו לפצח גרעינים. היה חסר מלח אבל לא היה אצל מי להתלונן, אז המשכנו את הנסיעה ומצאנו את עצמנו בתוך מעין נובע, מים צלולים. נכנסו פנימה עם הרכב, כי אחרי כל האבק הזה חייבים לקנח בבוץ. הבנתם את הקטע, בקיצור – כיף אדיר.

נהג הקלאב-קאר מחויב ברישיון נהיגה. יש לתאם מראש.

פרטי התקשרות: 086728569

באופן מפתיע, הגרעינים לא הצליחו להשביע אותנו, אז קפצנו לחוות הקפה של מטעים- גני טל. רגע, רגע, מה חוות קפה? איפה אנחנו? בהונדורס?

לא, יש פה אחלה חוות קפה בשילוב מטע אבוקדו, ואתם מוזמנים לשבת בין שיחי הקפה, לשתות אספרסו מדויק ולשמוע איך להט של אישה אחת הפך לחלום שקודם עור וגידים בימים אלו. חוויה של חוות קפה, קפה מעולה, מאפים, קישים ומאכלי אבוקדו תוך כדי הסבר במקום על גידול קפה ותהליך היצור שלו. חוויה לחובבי הקפה בכלל וגידולים חקלאיים בפרט.

פרטי התקשרות:054-5684148

ויש עוד מלא אטרקציות:

לייזר קלאב- גני טל:

משחקי לחימה בנשקי הלייזר טאג המתקדמים. פעילות גיבוש חוויתית שבה כל שחקן מקבל ציוד מלא- נשק M4 + אפוד רטט + רצועת ראש, ונכנס לזירת לחימה ניידת, עם מגוון משימות מאתגרות בליווי צמוד של מדריכים מנוסים. לקבוצות מעל 20 איש, מגיל 8 בלבד.

לא התנסיתי בחוויה גם כי הילדים שלי קטנים מדי, וגם כי הספיק לי כל הקאדר הזה בצבא. אבל מי שאוהב את הקטע ייהנה לאללה.

שעות פעילות: בכל שעות היום והלילה, בהתאם לבקשתכם. לא עובדים בשבתות.

פרטי התקשרות: 0526005850

רכיבה בחווה- בית חלקיה:

רכיבה על סוסים למשפחות/קבוצות ויחידים בשדות מושב בית חלקיה.

שעות וימי פעילות: בתאום מראש

פרטי התקשרות: 086728569

הסדנא של אביטל- חפץ חיים:

סדנאות יצירה בהתאמה אישית. מגוון יצירות: מקרמה, עיסת נייר, פסיפס, פוטו טרנספר, תמונות במסמרים, ליבוד ועוד.

שעות פעילות: בתיאום מראש

פרטי התקשרות: 0584052588 .

יערות מורינגה- גני טל

סיפורו המופלא של צמח המורינגה וסגולותיו הייחודיות משולב בהכרות עם החיים בגוש קטיף והחזרה לחקלאות.

שעות פעילות: ימים א – ה : 08:30 – 17:00 מחיר: '088593318

ניווט יסודי- יסודות

קרדיט:scarld'דוברות שפיר,דוברות חבל יבנה

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן