כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

כשר וטעים הולכים ביחד-מסעדת רג'ינה במתחם התחנה בתל אביב

טור הקולינריה מאת רואי פרסול

כשר וטעים הולכים ביחד-מסעדת רג'ינה במתחם התחנה בתל אביב

מתחם התחנה בתל אביב נפתח בקול תרועה, ולא בכדי. בכל זאת, מדובר במקום שמשלב אתר היסטורי עם סממנים מודרניים, וכשנפתח, היה אחד המקומות היחידים בארץ שאפשר לבלות מספר שעות של שופינג וישיבה במסעדות או בתי קפה והכל בתוך ובין מבנים משופצים של ארץ ישראל ההיסטורית. זה היה לפני פתיחתו של מתחם שרונה.

בסתם יום של חול באמצע השבוע שעבר ביקרתי במתחם שבהחלט ידע ימים טובים יותר, אבל פתאום ראיתי קהל גדול שותה ומבלה כאילו שנגמרו הצרות בעולם, אז החלטתי להתקרב ולראות במה מדובר.

עד מהרה התברר לי שהגעתי למסעדת רג'ינה בתחנה, מסעדה כשרה פופולארית שאפשר להריח בה את הים, ושבזכות האוויר המצוין, המחירים השפויים והאוכל הטעים, עשתה לעצמה קהל קבוע מפה לאוזן.

קשקשתי עם אברהם ארבוב, הבעלים, שהסביר לי שרג'ינה היא אחת המסעדות הוותיקות במתחם, ולפני שנתיים החליפה בעלים והפכה לכשרה. ארבוב, איש נדל"ן במקצועו, לקח את המקום בעצת הרב – לא פחות.


"הרב שלי עודד אותי לפתוח מקום כשר דווקא כאן, בלב אזור התיירות של תל אביב, והגדיר את זה בתור שליחות, לא פחות".

אז שליחות זה טוב ויפה, אבל לנו הבטן מקרקרת, ולארבוב אין הרבה זמן אלינו כי בעוד שעה מגיעה קבוצה של 60 איש לאירוע במסעדה (והנה דוגמה מצוינת ליתרונות של מקומות כשרים – אירועי חברות ומקומות עבודה. מספיק שאיש אחד שומר מסורת, וחייבים שהמקום יהיה כשר. ככה ארבוב מצליח לשרוד ולמלא את המסעדה, בלי קשר לתנועה הדלילה במתחם).

התיישבתי לארוחת צהריים. קודם כל הגיעה לשולחן פוקאצ'ה חמה יחד עם צלחת של טחינה וגרגרי חומוס. מנה טעימה וטרייה. אחריה הונחו מעדן פטה כבד המוגש עם בצל סגול, קונפי עונתי וברוסקטות (מחיר 52 ש'), וליבת חצילים קלויים מתובלים בטחינה גולמית, סילאן וחמוציות (מחיר 38 ש'). פטה הכבד היה מוצלח, ולא נרשמה אכזבה על כך שהוא לא מפוצץ חמאה כמקובל במסעדות שאינן כשרות. החציל היה טעים ובושל היטב.

הזמנתי כוס קרלסברג מהחבית ומנת אסאדו לעיקרית. נתחי בקר בבישול ארוך בציר בקר עם סויה וסילאן מוגש עם אורז לבן וירקות שורש (מחיר 40 ש' ל- 100 גרם), ומנת פרגיות שהגיעה בתוספת פירה. הפרגיות היו עסיסיות והכניסו איתם ריח של מדורה לחלל. בסוף, אין כמו על האש. האסאדו היה רך ועמוס טעמים וארומות שהצטברו עליו מהבישול הארוך. ללא ספק המנה המצטיינת של הארוחה. קינחנו בעוגת תפוחים שנעשית במקום, והיא אכן היתה חמימה וקריספית, כמו שצריך מאפה להיות.

תשמעו, כאנשים שלא מקפידים על כשרות, בשורה קולינרית לא מצאנו ברג'ינה. אבל כן מצאנו מסעדה עם אוכל פשוט וטעים, לא מתיפייף, ובהחלט מקום ראוי עבור קהל גדול של שומרי כשרות. והי, כל מי שמוכן להלחם על מתחם התחנה המקסים ומתאמץ להחיות אותו – אנחנו בצד שלו.

בעיני, רג'ינה מתאימה במיוחד לאירועים. במסעדה שלושה מתחמים אינטימיים: חדר פרטי המשרת עד 30 איש, גינה בה ניתן לארח עד 150 איש או מרפסת מקורה ובה ניתן לארח כ- 60 איש.

כשרה למהדרין – כשרות חב"ד מהדרין – הרב גרליצקי , בשרים חלק לבית יוסף. http://www.reginarest.co.il

קרדיט לתמונות: אתל רול

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן