כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בעקבות ארוע התמוטטות הבניין בחולון-האם קיים כיסוי ביטוחי לארועים מסוג זה?

טור מאת אלי כהן

בעקבות ארוע התמוטטות הבניין בחולון ושאלות רבות שהועלו ברשתות החברתיות ובכלל בנושא הביטוח (האם יש כיסוי ביטוחי לאלה שרכשו ביטול דירה הארוע זה?) להלן סקירה קצרה בנושא:

פוליסת ביטוח דירה (מבנה ותכולה) , בבסיסה, אינה אמורה לכסות התמוטטות אלא אם זו ארעה מסיכון ביטוח (כמו אש שטפון או נזק טבע אחר) המצויין במפורש בפוליסה.

הדבר נכון גם במקרה של התמוטטות הבניין בחולון.

התמוטטות מבנה אמורה להיות מכוסה תחת פוליסת רכוש במתכונת "כל הסיכונים" מתכונת אשר אינה מקובלת בביטוחי דירות (כמט ואין פוליסות כאלה מהסיבה שכיסוי כזה מייקר את הפרמיה לביטוח) .

גם אז, (במידה וזו פוליסה "כל הסיכונים")על המבוטח לעבור מספר מכשולים בדרך לפיצוי (למשל להוכיח שמקור הנזק אינו תכנון חומרים, או עבודה לקויה וכן שאין מדובר בבלאי).


בתקנות לביטוח מבנה ותכולתה מצויין כמכוסה גם סיכון שניקרא "התפוצצות". ללא פרוט על הסיכון הזה – זה סיכון שניתן לו פרושים שונים.

בעוד אנו (האדם מהישוב) יודעים מהי "אש" ומהו "שטפון" אנו לא יודעים מהי "התפוצצות".

לא נידרש שההתפוצצות תיהיה למשל , של כלי בו משתמשים בלחץ.

בפסק דין של בית המשפט המחוזי לעיניין אולמי ורסאי (האולם שהתמוטט באמצע אירוע) נתנו לארוע "התפוצצות" פרוש רחב מעבר למה שרוב יועצי הביטוח סברו קודם לכן.

לכן, לעיניין המבנה בחולון – הכיסוי הביטוחי (למי שרכש ביטוח דירה כמובן) תלוי בנסיבות המקרה , שעדיין עד לכתיבת מאמר זה , לא הובהרו.

עם זאת, אין לשלול כיסוי ביטוחי במקרה זה תחת סיכון "התפוצצות".

ואם נחזור לאסון ורסאי , בית המשפט עשה שימוש בדוקטורינת "ציפיותיו הסבירות של מבוטח"- אדם הרוכש ביטוח מצפה כי ביום פקודה תעמוד חברת הביטוח לצידו.

זו עשויה להיות שעתן הגדולה של חברות הביטוח- עת היו ניצבות לצד מבוטחיהן.

בהזדמנות זאת, נקודה נוספת שכדאי לדעת בהקשר של ביטוח דירה/בית.

ניתן לעשות ביטוח גם ל"ערך הקרקע". כיסוי זה אינו קיים ברוב פוליסות הדירה/בית במדינת ישראל , יתכן מחוסר ידע או חיסכון בתשלום הפרמיה (ביטוח זה מייקר את ביטוח הדירה/בית) .

המשמעות של ביטוח לערך קרקע הינה – במקרה ביטוח מקבלים פיצוי לא רק על סכום המבנה אלא גם על סכום הקרקע דהיינו המבוטח מקבל פיצוי בגובה הדירה כולל ערך הקרקע – כך שיכול במיידית לרכוש דירה אחרת ללא קשר של בניה מחדש במקום שניפגע .

לסכום- מומלץ לרכוש ביטוח לדירה /בית דרך סוכן/נת ביטוח מורשה שיציג לכם את פרטי הכיסוי ייתן לכם את כל האופציות הקיימות ("כל הסיכונים" "תכולה" "ערך הקרקע " ועוד) ובהתאם ליכולת ולצרכים תירכשו הביטוח המתאים.

מאמר זה אינו מהווה תחליף ליעוץ אצל סוכן ביטוח מורשה ו/או יועץ ביטוח מורשה והוא משקף את דעתי המקצועית בלבד .

טור מאת אלי כהן-שרותי ביטוח מתקדמים-[email protected]

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן