כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

אחרי הזכייה בפרס החינוך הארצי: ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין 8 הערים הגדולות

ראשון לציון מובילה את שמונה הערים הגדולות בישראל באחוז הזכאות לבגרות עם 89.5% לשנת תשפ"א

אחרי הזכייה בפרס החינוך הארצי: ראשון לציון במקום הראשון בזכאות לבגרות מבין 8 הערים הגדולות

ראשון לציון מובילה את שמונה הערים הגדולות בישראל באחוז הזכאות לבגרות עם 89.5% לשנת תשפ"א * ראשון לציון גם מובילה את נתוני הזכאות ל-5 יח"ל במתמטיקה ובאנגלית * ראש העירייה, רז קינסטליך: "מערכת החינוך בראשון לציון מוכיחה שוב שהיא מודל לחיקוי, אני גאה שאנחנו מובילים את החינוך בארץ" * סגנית ומ״מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך בעיר: ״שברנו שוב את תקרת הזכוכית בהישגים החינוכיים שלנו״

ראשון לציון לא עוצרת. אחרי הזכייה בפרס החינוך הארצי, לראשונה בתולדות העיר, היום (שלישי) התפרסמו נתוני הבגרויות לשנת הלימודים תשפ"א. אחוז הזכאות לבגרות בראשון לציון עומד על 89.5%, לעומת 86.1% בשנת הלימודים תש"פ. נתונים אלו כוללים את החינוך המיוחד והעצמאי. יש לציין כי הממוצע הארצי עומד על 76%.

מעבר לכך, בכל המקיפים בראשון לציון הממוצע לזכאות לבגרות עומד על 95%, כולל תלמידי החינוך המיוחד, כאשר תיכון מקיף ה' בעיר רשם הישג מרשים עם 100% זכאות לבגרות.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "הנתונים הללו מראים על מחויבות אמיתית של התלמידים וצוותי ההוראה. מערכת החינוך בראשון לציון מוכיחה שוב ושוב שהיא מודל לחיקוי, שהישגיה והצלחותיה הרבים בשנים האחרונות הם דרך חיים. מערכת החינוך בעיר שמה את התלמיד במרכז, ונותנת לכל אחד ואחת מהם מעטפת אישית וייחודית באמצעותה הם מגיעים להישגים וחותרים למצוינות. אחרי הזכייה בפרס החינוך, אני גאה על כך שאנחנו ממשיכים להוביל את החינוך בארץ. אני מברך את כל הצוותים החינוכיים – המורים והמנהלים ומוסדות החינוך על ההישג המרשים".


סגנית ומ"מ מקום ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, מסרה: "אין ספק שהנתונים שמפרסם משרד החינוך ממלאים אותנו בגאווה. אחרי הזכייה שלנו בפרס החינוך הארצי, זאת הוכחה נוספת לכך שהחינוך בראש לציון דוגל במצוינות. אני שמחה שהצוותים החינוכיים והתלמידים יצאו מחוזקים ממשבר הקורונה ושברו עוד תקרת זכוכית. חרף הקורונה, אני גאה על כך ששמרנו על התמדה של 90% זכאות לבגרות בקרב המקיפים. אני מברכת את כלל מינהל החינוך בעירייה, בראשות אטי אדר, ואת נבחרת המנהלים והמנהלות שלנו על הנתונים הנהדרים והעשייה העצומה".

התמונה החינוכית שמפרסם משרד החינוך ממשיכה להציב את ראשון לציון כמובילה בהישגים החינוכיים. שיעור התלמידים שזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל באנגלית עומדת על 58.9% – מקום ראשון מבין 10 הערים הגדולות. כזכור, בעיריית ראשון לציון מטמיעים את השפה האנגלית בקרב התלמידים כבר מגילאי היסודי בעזרת תכנית ייחודית. גם באחוז הניגשים ל-5 יח"ל בבגרות למתמטיקה ראשון לציון מובילה בין הערים הגדולות עם 25.3%.

ראשון לציון שניה אחרי חיפה בשיעורי הזכאים לבגרות מצטיינת עם 17.9%, כאשר אשתקד הנתון עמד על 12.7%. מדובר בעלייה של 8% לעומת התקופה המקבילה לפני שנתיים. בגרות מצטיינת מתייחסת לתלמידים שהשלימו בגרות המכילה 30 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 90 ומעלה או תלמידים שהשלימו בגרות המכילה 25 יח"ל (5 יח"ל באנגלית ו-5 יח"ל במתמטיקה) עם ממוצע של 95 ומעלה.

לצד כל ההישגים שיעורי הנשירה נמוכים ועומדים על 0.5% – נתון שבו ראשון לציון שלישית מבין עשר הערים הגדולות.
מרשים גם הנתון המתייחס לטוהר הבחינות. בשקלול הדיפרנציאלי רק 0.3% משאלוני הבגרות נפסלו.

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem