כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה מדיניות עדכנית לבנייה ירוקה בעיר

עיריית חולון שמה לה למטרה להיות ממובילות תחום הבנייה הירוקה בישראל

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה חולון אישרה מדיניות עדכנית לבנייה ירוקה בעיר, וזאת במסגרת יעדי העיר לצמצום פליטות גזי חממה ויצירת אנרגיה ממקורות חלופיים.

לאחר שבמרץ 2022 נכנסו לתוקף התקנות הארציות שמחייבות בנייה ירוקה ברמה המינימלית של התקן, עיריית חולון שמה לה למטרה להיות ממובילות תחום הבנייה הירוקה בישראל והעלאת רף התקן בשל חשיבות הנושא והצבתו בראש סדרי העדיפות העירוניים.

המדיניות עוסקת במספר רב של נושאים ומטרתה למזער את הפגיעה הסביבתית הממתלווה לבנייה ולפיתוח. דגש רב ניתן לתחום האנרגיה, וכך, למשל תחייב עיריית חולון עמידה בדרוג אנרגטי גבוה מהמקובל. בפרויקטים של התחדשות עירונית יחויב היזם להתקין תאים פוטו-וולתאים (PV) על גג המבנה אשר יספקו חשמל לחללים המשותפים בבניין. חסכון בחשמל, מעבר לתרומתו החשובה לצמצום הפליטות ולשמירה על כדור הארץ, תורם גם לחסכון בהוצאות הדיירים על תחזוקת הבית המשותף.

מוטי ששון, ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה: "משבר האקלים אינו פוסח על העיר חולון ואנו נוקטים במספר כלים כדי להתמודד עם האתגר שמונח לפתחנו. באמצעות המדיניות החדשה נוכל לוודא כי ייבנו מבנים חכמים, יעילים ובריאים יותר. הוועדה המקומית רואה עין בעין עם הדרג המקצועי את חשיבות הנושא ולכן קיבלה את המלצתו לעדכון המדיניות פה אחד".

מהנדס העיר, אדר׳ אביעד מור: "מדיניות לבניה ירוקה וברת קיימא היא חובה מוסרית שיש לנו כלפי הדורות הבאים. האוכלוסייה גדלה ואנו נדרשים לבנייה מואצת ולתוספת יחידות דיור אולם עלינו למזער את הנזק שנגרם בעקבות זאת ואף מעבר לזה. כפי שקבענו בתוכנית המתאר, יש לנו יעדים שאפתניים בתחום הסביבתי ואנו נעמוד בהם".


גיבוש המדיניות בנושא הבנייה הירוקה נעשה בהובלתו של מנהל היחידה הסביבתית יריב בן דב ובשיתוף מינהל ההנדסה תוך ביצוע התאמות נדרשות ליעדי העיר והבנייה המקומית.

צילום: עיריית חולון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem