כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

איטליה על האגם בראשון לציון

טור הקולינאריה של רואי פרסול

איטליה על האגם בראשון לציון-טור הקולינאריה של רואי פרסול

כשהחברים שלנו נסעו לאיטליה בחגים, זה היה כבר הקש ששבר את גב הגמל. שלוש שנים לא עזבנו את הארץ, מאז שפרצה הקורונה, ואנחנו כבר לא זוכרים איך נראה דיוטי פרי. רצינו להצטרף אליהם לאגם גארדה, לדווש יחדיו על אופניים סביב האגם ולשתות לימונצ'לו עוד לפני הצהריים. אבל מחירי הטיסות בחגים הפכו למשהו שצריך לפתוח תוכנית חיסכון בשבילו, והתורים האינסופיים בשדה התעופה הביאו אותנו להחלטה שזה עדיין לא הזמן שלנו לטוס.

אבל כשהתחלנו לקבל לוואטסאפ תמונות פוטוגניות שלהם מטיילים סביב האגם הציורי, עוצרים לאפרטיבו של פסטה וכוס יין מול בריזה סתווית זה כבר היה יותר מדי בשבילה. "אני רוצה אגם. ופסטה. וכוס יין. ושידברו איתי באיטלקית. עכשיו". וזהו, דוקטור, מאז אני כבר לא זוכר כלום.

אז לא, האמת היא שלא הגעתי למיון, כי למזלי פתחו ממש לאחרונה מסעדה איטלקית באגם מול היס פלאנט בראשל"צ. אז הפעם היה לי יותר מזל משכל, ועלינו לאוטו תוך כדי שאני מג'מג'ם "צ'או פרנצ'יפסה, נוסעים לאגם". צ'מעו, האגם במערב ראשון הוא לא אגם גארדה והמלצרית בבלאגו לא דיברה איטלקית. אבל אם אצליח לגרום לאישה להרגיש קצת איטליה אחרי 20 דקות נסיעה כנראה שהצליח לי הפעם.

BELAGO היא מסעדה איטלקית, במתחם המסעדות יס פלנט, שמציעה תפריט איטלקי אותנטי, מחומרי גלם משובחים וטריים, כולל תפריט אלכוהול עם מגוון קוקטיילים איטלקיים קלאסיים ויינות.


לצד המנות הקלאסיות של פיצות ופסטות, רקח לירן תומר השף ומבעלי המסעדה מנות מגוונות בשילובים מיוחדים, רטבים, תוספות ותיבולים שביחד מובילים לטעמים שאסור לפספס. בסופי שבוע גם מוגשת מנת ספיישל מתחלפת בהתאם לעונה. לעיני יושבי המסעדה, מכינים שף לירן והסו שפים בדלפק ייעודי את הפיצות והפוקצ'ות בטאבון אבן שתהיו חייבים לצלם לאינסטגרם, מקפיצים את הפסטות ומנות עיקריות נוספות. הפיצות והפוקצ'ות נאפות מבצק ייחודי שמכינים במקום, תוך הקפדה על ההכנה ותפיחתו, הליך שמורגש מייד בטעם ופריכות המאפה, לצד שמן זית ומתבלים המוכנים במקום.

המיקום מושלם: המסעדה מתפרסת על שטח של כ- 220 מ"ר פנים ובמרפסת הפונה אל האגם עם כ-122 מקומות ישיבה. בין בעלי המסעדה, איציק אדרי, הבעלים של רשת מסעדות בלאק לבר 55 אוכל ובירה, לירן חדד שמנהל את המסעדה וכאמור לירן תומר האמון על הצד הקולינרי .

הזמנו פיצה מדורה – בטטה מדורה וקרם פרש, שום קונפי, בצל ירוק (69 ₪) שהכניסה לכל המסעדה ניחוחות של ל"ג בעומר. הפיצה נשטפה באופן מושלם בעזרת בירת הויינשטפן שהזמנתי. המלצרית ייעצה לנו שבפעם הבאה נזמין פיצה גבינות – שמנת, לבנה, פרמזן, גבינה כחולה, סלייסים של תפוח גרין סמית, דבש (73 ₪), אחת המומלצות.

כדי להרגיש בריאים הזמנו סלק צלוי- פלפל שושקה, ארגולה, צ'ילי, בצל סגול, צנונית, עיזים או גבינה בשלה, בלסמי, שקדים קלויים ( 49 ₪ ), וסביצ'ה דג ים – מוגש על עלי חסה קריספיים, עשבי תיבול, קוויאר בלסמי וגבינת מנצ'גו (59 ₪). הסביצ'ה מונח על עלה של חסה, שאתם אמורים לגלגל כמו לאפה קטנה ולהכניס לפה בשלמותו. פשוט ביס מצוין, עם טעמים שמפתיעים אותך תוך כדי האכילה.

קאצ'ו אה פפה נחשבת לפסטה שכל רומאי אוהב. פסטה קלאסית ומצוינת. הזמנו אותה וקיבלנו ספגטי, פיקורינו, פרמזן, שמן זית, פלפל שחור (69 ₪), מנה ענקית במחיר מצוין. לאלה מכם שלא מקפידים על כשרות מומלץ להזמין ריזוטו פירות ים- קלמרי, שרימפס, עשבי תבלין, קראמבל קשיו וגרידת לימון (89 ₪), ומי שרוצה להשתולל עם מנה מושחתת חייב לנסות את ספגטי הקרבונרה: חזה אווז, שמנת, אפונה, פטריות יער, ציר בקר (89 ₪),

בשלב הזה אהובתי כבר התרככה, והאוכל והסרנדות שניסיתי לשיר באיטלקית עילגת עשו את שלהם.

היינו חייבים סיום מתוק והתחרענו על קרם ברולה וניל פיסטוק ופירות יער מעל (49 ₪) שהיה מאוד מפתיע, ולפחות במקרה שלי זו הפעם הראשונה שנתקלתי בקרם ברולה ירוק. בגלל שאנחנו גרגרנים הזמנו גם ברד פודינג (49 ₪), שיחד עם קפה מצוין סידר לנו חיוך של איטלקי מובטל על הפרצוף.

מי שבוחר להגיע לבלאגו עם הקטנטנים ישמח לשמוע שיש ארוחת ילדים לילדים עד גיל 12, הכוללת פיצה אישית לבחירה או ספגטי/ פנה ברוטב נפוליטנה/ רוזה / שמנת או שניצל ותפו"א מדורה, כדור גלידה לבחירה ושתיה קלה ( 53 ₪) ועוד כמה אופציות.

ואם אתם לא רוצים להסתבך כמוני תתכננו מעכשיו את חופשת פסח.

המסעדה פתוחה כל השבוע החל מהשעה 12:00 ועד אחרון הלקוחות, להזמנת מקום – 03-544-9977 גם בפייסבוק ובאינסטגרם.

קרדיט:עוז אוחיון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן