כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

בית המשפט המחוזי בלוד פסק היום בדיקה גנטית מיידית בפרשת העוברים באסותא ראשון לציון

כעת אולי נוכל לדעת למי שייך הילד?

בית המשפט המחוזי בלוד פסק היום בדיקה גנטית מיידית בפרשת העוברים באסותא ראשון לציון.

בעקבות מחדל ההפריה בבית החולים אסותא בראשון לציון בית המשפט קיבל את ערעור ההחלטה שהגישה האישה ההרה כנגד נגד ההחלטה שהתקבלה בבית המשפט למשפחה בראשון לציון לבקשת ההורים שהעובר קשור אליהם גנטית כלומר תתבצע בדיקה מיידית לקבוע מי הורי העובר.

תקציר הארועים:

אסותא ראשון לציון מסרה ביום (רביעי) שעבר למשרד הבריאות דיווח על אירוע בו בבדיקה גנטית לאישה בהריון, שעברה החזרת עוברים- התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.

עוד נמסר כי מדובר בארוע נדיר ביותר.


הרופא המעורב בארוע מעודכן

צוות מומחים בכירים בתחום ה IVF החל לבצע בדיקה מיידית ובוחן את המקרה, נסיבותיו והשלכותיו. בכלל זה, מתבצע מיפוי של כל המקרים הנוספים שטופלו במעבדת ה IVF באסותא ראשון לציון במועדים הרלונטיים. עם סיום המיפוי, ככל שיהיה צורך בביצוע בדיקות נוספות- ניצור קשר עם הזוגות הרלונטיים.

משרד הבריאות ביקש לעדכן:

מונתה ועדת בדיקה בדבר הנסיבות שגרמו לטעות במהלך הפרייה חוץ גופית במטופלת בבית החולים אסותא ראשון לציון.

הועדה תגבש מסקנות מערכתיות והמלצות לשיפור מערך ההפריות החוץ גופיות בישראל.

מאסותא ראשון לציון נמסר:

באסותא ראשון לציון פועלים להשגת האשורים הנדרשים: משפטיים, ורפואיים לצורך ביצוע בדיקות נוספות ביחס למטופלת, שיש חשד כי היא כבעלת הסבירות הגבוהה ביותר לקשר לאירוע.

לצורך כך, מתעתדת אסותא ראשון לציון לפנות לבית המשפט בהקדם לקבלת האישור הדרוש.

בהמשך לצמצום רשימת 10 המטופלות, אשר לגביהן קיימת סבירות נמוכה להחלפת עובר, ההתמקדות בימים אלה נעשית במטופלת זו, אשר איננה בהריון.

אנשי הצוות באסותא ראשון לציון מקיימים מאז היוודע האירוע קשר הן עם המטופלת שברחמה נמצא העובר, והן עם המטופלת שנמצאה בסיכון גבוה לקשר עם המקרה, לצורך המשך בדיקה ובירור.

לצורך קבלת האישור הנדרש מבית המשפט, אסותא יזמה פנייה מיידית למשרד הבריאות לקבלת תמיכה וסיוע , על מנת שתהליכים אלה יבוצעו במהירות האפשרית.

בשלב זה, הנהלת אסותא החליטה שלא לקבל מטופלות חדשות ליחידת ה- IVF באסותא ראשון לציון, ובכך עודכן גם משרד הבריאות. מטופלות קיימות ממשיכות לקבל טיפול.

באסותא ראשון לציון מדגישים כי משרד הבריאות מעודכן בכל תהליכי המיפוי והשיח עם המטופלות, בשקיפות מלאה על פי הנדרש.

באסותא ראשון לציון מציינים שכל הפעולות נעשות ברגישות , תוך הקפדה יתרה על חסיון רפואי. כמו כן מדווחים באסותא ראשון לציון שמספר הפניות למוקד הייעודי ירד באופן משמעותי, לאור העדכונים היזומים ברשתות ועדכוני התקשורת.

אסותא ראשון לציון מצרה על הדאגה והעומס הרגשי שנגרמו למטופלות בעקבות האירוע הנדיר , ופועלת בכל הכוח , עם כל המשאבים הנדרשים, על מנת להביא לסיום הבדיקות ולייצר וודאות ושקט לכלל המטופלות ונמשיך לעדכן בשקיפות לגבי הנעשה .

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן