כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

מרכז חדש בבית החולים וולפסון

מרכז קש"ת לאבחון וטיפול בקשיי שפה ותקשורת

לראשונה: מיזם פורץ דרך בטיפול באוטיזם של מכבי שירותי בריאות בשת"פ עם המרכז הרפואי וולפסון
מכבי שרותי בריאות יחד עם המרכז הרפואי וולפסון מובילים מיזם ייחודי- מרכז קש"ת לאבחון, טיפול ומחקר בקשיי שפה ותקשורת. מדובר בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין בית חולים לקהילה, במטרה לאפשר טיפול ואבחון בילדים, פעוטות ומתבגרים בספקטרום האוטיסטי לצד מתן דגש על רפואה מותאמת אישית וקידום ידע, מחקר וחדשנות. שיתוף הפעולה יאפשר למטופלים לקבל שירות מקצועי, מיטבי והוליסטי תחת קורת גג אחת ממיטב אנשי המקצוע המובילים בתחום.
בין השירותים שיינתנו במרכז: אבחון, ריפוי בעיסוק ואומנות, פיזיותרפיה, שירותים סוציאליים ופסיכולוגיים ועוד. מנהלת המרכז שהיא גם מנהלת תחום התפתחות הילד במכבי שירותי בריאות פרופ' לידיה גביס היא חוקרת מוערכת בתחום, שעבודתה רבת השנים והמחקרים שערכה, קידמו את האבחון וטיפול. לפי ה-CDC שכיחות האוטיזם בעולם כיום (לשנת 2022) היא 1:40, זו התסמונת עם העלייה המהירה ביותר בשכיחות בעשורים האחרונים. עפ"י נתוני משרד הבריאות, נכון לסוף 2021 חיים בישראל יותר מ-30 אלף ילדים עד גיל 18 המאובחנים עם אוטיזם. מדובר בעליה של כ-60% במספר הילדים שקיבלו אבחנה לעומת שנת 2018. יש עלייה עצומה בצורך לטיפולים ואבחונים בתחום האוטיזם וקיים פער גדול בין הביקוש להיצע.
באירוע ההשקה החגיגי של המרכז החדש, שנערך אמש (יום ג' ה- 8.11) השתתפו ראש עיריית חולון, מר מוטי ששון, ראש עיריית בת ים, מר צביקה ברוט, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון ד"ר ענת אנגל, ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי שירותי בריאות ד"ר חגי פרנקל, מנהלת מרכז קש"ת ומנהלת תחום התפתחות הילד במכבי פרופ' לידיה גביס, ומכובדים נוספים מהארץ והעולם.
ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי ד"ר חגי פרנקל: "כשאנחנו נוגעים בילדים על הספקטרום האוטיסטי, אנחנו משנים את המציאות של הילדים, של המשפחות שלהם ושל הקהילה. על כן, לפתיחה של המרכז החדש לטיפול בילדים אוטיסטים יש משמעות מיוחדת. השותפות העמוקה עם בית החולים 'וולפסון' הביאה להקמתו של מרכז חדשני ראשון מסוגו בקהילה ובארץ. התשתית המחקרית והטיפולית שהקמנו, הרפואה ההוליסטית והחליפה המקצועית המותאמת אישית לכל ילד הם הישג אדיר".

קרדיט:בית החולים וולפסון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן