כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

קפה עם חוזה המדינה

טור הקולינריה של רואי פרסול

קפה עם חוזה המדינה

לא הרבה יודעים, אבל ארוחת הבוקר הישראלית, שכל כך מזוהה איתנו, נולדה בכלל בקיבוצים.

בשנים הראשונות לאחר הקמת מדינת ישראל נהגו חברי הקיבוצים לסעוד את ארוחותיהם בחדר אוכל משותף. חברי הקיבוצים נהגו לאכול ארוחה קלה בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן לעבוד מספר שעות בשדות. בסיום העבודה הם שבו לחדר האוכל לארוחת בוקר שנייה שהוגשה בצורת מזנון. בשנות ה-50 של המאה ה-20 החלו בתי המלון בישראל להגיש את ארוחת הבוקר בצורה שחיקתה את מאפייני ארוחת הבוקר בקיבוצים.

ואיך אומרים? כל השאר היסטוריה. מאז ועד היום מוגשת ארוחת הבוקר בבתי המלון בישראל בצורת מזנון בשירות עצמי. בתי הקפה והמסעדות השונות מגישים גם הם ארוחות בוקר בסגנון בופה, בעיקר בימי שישי, ובימי חול מנסים להביא את הבופה אליכם לשולחן עם צלוחיות רבות המכילות גבינות שונות, ממרחים וסלטים. הישראלי, זאת אנחנו כבר יודעים, אוהב שפע על השולחן שלו.

חמוש במידע הלא חיוני הזה ובבטן מקרקרת התעוררתי בשבת בבוקר כשאהובתי אומרת לי: בוא ניסע לבית מלון, נצא לחופשה של כמה שעות.


"כ.. כמה שעות?" שאלתי בגמגום והנסיכה ישר ירתה עלי: "אני מכירה אותך. שואל כמה שעות וחושב על ההוצאות. 100 שקל אתה מוכן להוציא עלי?!"

"בטח מוכן".

"אז תתלבש".

אז נכון, במאה שקלים לא תצאו לשום חופשה במדינה הזאת, אבל כן תקבלו ארוחת בוקר עשירה במלון תיאודור בראון ב-110 שקלים, ואם תשלבו את זה עם טיול בנווה צדק הסמוכה או לאורך שדרות רוטשילד עד הבימה, אז אתם באמת יכולים לצאת לחופשה של כמה שעות ב-110 שקלים לאדם.

תיאודור שוכן ברחוב הרצל 10, מטרים מתחילת שדרות רוטשילד, ותהיו בטוחים שחוזה המדינה היה אוהב את מה שקורה פה. בתי הקפה והמסעדות הכי טובות, הברים, הגלריות, אנשים יפים וחיי לילה סוערים – הכל קורה כאן, ממש מחוץ לדלת. המלון עוצב על ידי האדריכלית הישראלית קדם שנער כהומאז' עדכני לסגנון הבאוהאוס, בהשראת המבנה בו המלון שוכן. המלון כולל חלל יפיפה שהופך בערב למסעדת CENA של מלונות בראון והשף תומר אגאי (סנטה קתרינה). בבוקר משמש החלל לארוחת הבוקר של המלון, שממש עכשיו נפתחות גם לקהל שמגיע מחוץ למלון, ורוצה להתפנק בבופה אקלקטי.

ארוחת הבוקר מוגשת מדי יום בין השעות 7:30-11:30. הבר הארוך משמש כבופה המציע לחמים ומאפים טריים מן הטאבון, מבחר גבינות ישראליות טריות, סלטי ירקות, מבחר ירקות צלויים אנטיפסטי, דגים מעושנים וכבושים ועוד. וקבלו הברקה: כאן תוכלו להזמין חביתה וקפה הפוך גם בשבת. הארוחה חלבית-דגים, אך אינה כשרה, כמו גם שתייה חמה וקרה לבחירתכם.

אני נדלקתי על טאבון האבן המרשים והחלטתי לטעום כל מה שיוצא ממנו: שקשוקה לוהטת או לחמניות חמות, כל מה שיצא מהטאבון השאיר טעם של עוד.

הקהל בארוחת הבוקר הרגיש מעודכן, אורבני, קצת אנשי עסקים, קצת זוגות צעירים. ילדים לא נראו באופק, ואחרי שאכלתי עוד ביצת עין וחביתה עם גבינה צהובה המתוקה שלי אמרה: "בוא נתגלגל מפה לרחוב כי עוד ביצה אחת צומחת לך כרבולת".

מבועה ממוזגת ושקטה נפלטנו אל העיר הצפופה והתמזגנו עם מאות האנשים שטיילו באזור. הלכנו על שדרות רוטשילד ונעצרנו מול הפסל של ראש העיר הראשון, מאיר דיזנגוף, רוכב על סוסו. "מאיר", אמרתי לו בזמן שאהובתי ממלמלת לעצמה למה דווקא היא נתקעה עם משועמם שמדבר לפסלים, "בדיוק ישבנו לארוחת בוקר עם תיאודור. שמע, הצליח לכם לא רע כל הרעיון הזה".

הישיבה על בסיס מקום פנוי. לא ניתן להזמין שולחן מראש בשלב זה.

מחיר הארוחה: 110 ₪ לאדם.

תיאודור בראון, רח' הרצל 10, תל אביב.

צילום: אסף פינצ'וק 

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן