כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

פרויקט ייחודי לתיעוד השואה יהפוך את סיפורם של שורדי השואה להצגה

תכירו את תוכנית "תיאטרון עדות" שמפגישה בין שורדי שואה לתלמידים מבית הספר "רבין-אמירים"

פרויקט ייחודי לתיעוד השואה יהפוך את סיפורם של שורדי השואה להצגה

המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון יפעיל החל מהשבוע את תוכנית "תיאטרון עדות" שמפגישה בין שורדי שואה לתלמידים מבית הספר "רבין-אמירים". במסגרת התוכנית, שתימשך כשמונה חודשים, ישתפו שורדי השואה את זיכרונותיהם, והתלמידים יעלו הצגה על כך בעזרת אנשי מקצוע. ראש העירייה, רז קינסטליך: "התוכנית היא כלי נוסף להנצחת סיפורם של שורדי השואה במטרה להעבירם לדור הצעיר"

משמרים את הזיכרונות באמצעות התיאטרון. המינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון החל השבוע להפעיל את תוכנית "תיאטרון עדות", שבמסגרתה ניצולי השואה משתפים את זיכרונותיהם עם תלמידי שכבת ח' בחטיבת הביניים רבין-אמירים.
במהלך התוכנית הייחודית, שתתקיים אחת לשבוע במשך שמונה חודשים, ישתפו ניצולי השואה את הצעירים בסיפור הישרדותם ותקומתם ויספרו על חוויותיהם לאורך החיים.

במהלך המפגשים יעלו סיפורי ההישרדות על הכתב ויהפכו לתסריט ולהצגה בבימויים של עזרא ועירית דגן, שבה ישחקו התלמידים בשיתוף בני הגיל השלישי. ההצגה תוצג בפני שורדי השואה, תלמידי בתי ספר בעיר והוריהם כפעילות חינוכית חווייתית מרגשת ומעוררת השראה לשימור מורשת השואה. למעשה, מדובר בהזדמנות אחרונה עבור שורדי השואה לספר את סיפורם, להנציח אותו בקרב הדורות הבאים ולשמר את זיכרון יקיריהם.

תיאטרון עדות קיים מזה עשרים שנה ועובד כנגד הזמן לאור העובדה שמספרם של שורדי השואה הולך ומתמעט ואחוז בני הנוער שיכולים להעיד שאכן פגשו ניצול שואה מול עיניהם ולא דרך ספר היסטוריה, סרט או תמונות בשחור לבן – פוחת גם הוא.


רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "המפגש הבין-דורי בין שורדי שואה לבני הנוער בעיר תמיד מרגש אותי. תוכנית 'תיאטרון עדות' היא כלי נוסף להנצחת סיפורם של שורדי השואה במטרה להעבירם לדור הצעיר. אני בטוח שבמהלך המפגשים בני הנוער ילמדו יותר על מה שעברו שורדי השואה".

מ"מ וסגן ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי: "עיריית ראשון לציון מפעילה תכניות רבות למען שורדי השואה. "תיאטרון עדות" היא תכנית חדשה בעיר אשר מביאה את הסיפורים והזיכרונות של שורדי השואה לבמה, ובכך גם משמרים את העבר. אין לי ספק שבני הנוער ובני הגיל השלישי ילמדו רבות במהלך המפגשים ביניהם ויצליחו לרגש את כל מי שיצפה בהצגה".

קרדיט:עיריית ראשון לציון

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem