כל מה שמעניין וחשוב לדעת באזור

מקומון חדשות חולון ראשון לציון ובת ים

ארוחה ללא גלוטן

טור הקולינריה של רואי פרסול

החלטתי לערוך ניסוי. להזמין חברה לארוחה ללא גלוטן בלי להגיד לה. לראות אם היא תשים לב, אם זה יעיב באיזושהי מידה על הארוחה.

דיונים רבים (שלא נאמר ויכוחים) כבר נחרשו על הנושא ונדמה שהכל כבר נאמר. אלה שבעד, אלה שנגד, ואלה שלא מבינים על מה המהומה. וכמובן שלכל צד יש את הטיעונים המוצדקים שלו ויאדה יאדה יאדה, רציתי להבין אחת ולתמיד אם זה בכלל משנה. כלומר, אם נאכל ארוחה שלמה ללא גלוטן, האם נרגיש?

כי, גבינות טבעוניות למשל, זה משהו שלא יורד לי בגרון. אני מרגיש את התבלון המוגזם, התחושה הצמיגית והטעמים הלא מאוזנים, ויודע שאם הייתי טבעוני, זו היתה חתיכת פשרה שהייתי חייב לעשות. האם זה כך גם במנות ללא קמח חיטה?

לקחתי את החברה למקדש של ממש בתחום: ביגה חורב חיפה, שמציבה רף קולינרי חדש- הבולנז'רי והפטיסרי היחיד מרשת ביגה הארצית הנושא את בשורת ה"ללא גלוטן". ולמה עד חיפה? כי החברה התל אביבית שלי בטוח לא תכיר את המקום. חיפה היא מחוץ לטווח מבחינתה, וכל מקום שאקח אותה בעיר הזאת יהיה פעם ראשונה עבורה.

כבר בכניסה מחכה לכם מאפיה / מעדנייה עם תנור לבנים מרשים, עשרות סוגי מאפים שפזורים מולכם וריח שמעורר את הבלוטות. קשה לתפוס שבכל השפע הזה אין גרגר חיטה אחד אפילו.


קונספט הבולנז'רי (לחמים) ופטיסרי (מאפים וקינוחים) ממטבחי איטליה וצרפת 'עשה עלייה לארץ' והתפרס על פני מעל 20 סניפים של רשת ביגה. סניף ביגה החיפאי לקח זאת צעד קדימה, כאשר הקשיב לצרכי הקהל והרכיב תפריט מיוחד, בריא ומגוון לטובת מי שעבורם גלוטן 'אינו חבר'.

לא מדובר בעוד בית קפה סטנדרטי אלא מסעדה של ממש המציעה תפריט חלבי כשר, המורכב ממנות בריאות עשירות בערכים תזונתיים, ירקות ופירות שוק, דגי ים ועוד, בדגש על טריות וחומרי גלם איכותיים וטבעיים בלבד וקיימות גם אופציות טבעוניות. כל זאת כאמור Gluten free.

אני אוהב לזניות מאז שהייתי ילד שמנמן וקראתי קומיקס של גארפילד החתול הג'ינג'י, שלזניה היתה המאכל האהוב עליו, וכשראיתי שיש לזניה בתפריט הזמנתי מנה בלי למצמץ. גם הארנצ'יני בתור פתיח נראה לנו מתאים לאווירה האיטלקית ובנוסף הזמנו גם מוקפץ עם סלמון ומנת ריזוטו. את כל הרטבים האלה החלטנו לספוג עם איזו פוקאצ'ה והמשימה הסודית שלי יצאה לדרך: האם חברתי התל אביבית והכל כך מודעת להכללל תבחין שהפוקאצ'ה ללא גלוטן. הארנצ'יני היה מצוין והתענגנו על מריחת הרוטב על הפוקאצ'ה. גם את הרוטב של הריזוטו ספגה הפוקאצ'ה בלי רמז לגלוטן פרי. היא לא הרגישה וגם אני לא. האטריות במוקפץ היו קצת שקופות ומעט אנמיות, ונראה שהן "רזות" מהרגיל. אולי אטריות ביצים היו עושות כאן את העבודה יותר טוב, אבל כשאתה גם מבין שמדובר באוכל בריא יותר, אז הויתור שווה את זה. האוכל היה טעים, הטעמים מאוזנים וטובים ואפילו הקינוח – עוגת טריקולד מושחתת עם כדור גלידה ליד וקפה מצוין, הרגיש כמו איטליה.

והחברה שלי? לא הרגישה כלום. ובסוף, על כוס קפה ועוגה, סיפרתי לה שבכל המנות שאכלנו, כולל הפוקאצ'ה, לא היה גלוטן. היא הופתעה לטובה, אבל ממש. הלכה לברר עם המלצרים כי לא לגמרי האמינה, וזה מבחינתי המבחן שהחבר'ה שם עושים משהו טוב.

"הביקוש למנות ללא קמח חיטה הלך וצבר תאוצה, בין אם ע"י צליאקים ובעלי רגישות לגלוטן ובין אם בקרב שוחרי בריאות", סיפרה לנו רעות בעבור, מבעלי הסניף. "כל הלחמים והמאפים שלנו מיוצרים מתערובת של קמחי קטניות והם נחשבים בריאים וטובים יותר לעיכול ביחס לחיטה. זו פריצת דרך במודעות ומתן מענה הולם לצרכי הקהל".

ביגה חורב מביא משב רוח רענן של חדשנות ובריאות בחיפה, וכל זאת – מבלי לוותר על טעם משובח ועל חווית בילוי איכותית וייחודית במקום.

ביגה חורב

חורב 12, חיפה

שעות פתיחה:

א'-ה' 8:00-21:30

ו' 08:00-13:30

מוצ"ש- סגור

כשר

נגישות מלאה לנכים

קרדיט צילומים- קונספטיק

אחר ניסיונות איתור בעל זכויות היוצרים של התמונות ו/או הסרטון שפורסמו והופצו ברבים באתרנו, בעל הזכויות בהם אינו ידוע ועל כן לא ניתן כל קרדיט בצידם. בעל הזכויות במדיה הנ"ל רשאי לפנות למערכת להוספת קרדיט ו/או לבקש כי הפרסום יוסר.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של goitem

דילוג לתוכן